בג"ץ הכריע: העסקים בתל אביב יישארו פתוחים בשבת - סרוגים

בג"ץ הכריע: העסקים בתל אביב יישארו פתוחים בשבת

בטקס פרישתה מבית המשפט העליון, הקריאה הנשיאה היוצאת השופטת מרים נאור את פסק הדין בג"ץ המרכולים והכריע כי עסקים בתל אביב יישארו פתוחים בשבת: "ברוב דעות הוחלט לדחות את העתירה נגד פתיחת המרכולים בשבת", אמרה נאור. דרעי תקף: "בית המשפט עושה הפיכה"

author-image
בג"ץ הכריע: העסקים בתל אביב יישארו פתוחים בשבת
  תל אביב (צילום: Miriam Alstre/FLASH90)

אחרי למעלה מעשור של הליכים משפטיים,  בפסיקתה האחרונה כנשיאת בית המשפט העליון דחתה השופטת מרים נאור את הבקשה  של יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי לדיון נוסף בבג"ץ המרכולים. כתוצאה מכך חנויות ועסקים יוכלו להישאר פתוחים גם ביום המנוחה ללא פחד מקבלת קנס. חברי הכנסת החרדים הגיבו בזעם להחלטה.

שר הפנים אריה דרעי תקף את הכרעתה של הנשיאה ואמר "ברגע עצוב זה אין לי אלא להיתלות באילנות גבוהים, בנשיא המדינה ראובן ריבלין, שאמר השבוע: "בית המשפט לא עושה מהפכה, אלא הפיכה. ומדובר בהפיכה של ממש".

בית המשפט העליון ביזה את השבת

כמו כן, גם  יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מוזס, הגיב להחלטה ואמר כי הוא איננו מופתע כלל מהחלטת בגץ בראשות הנשיאה נאור: "היא תואמת את האג'נדה הקבועה של בית המשפט לפסוק נגד כל דבר הקשור למסורת, לדת וליהדות. אני חש כאב עמוק וצער על בזיון השבת שיהודים בכל הדורות מסרו נפשם עליה, ובטוחני שגם הורי הוריה של השופטת נאור בכללם. חבל מאוד שזה סמל הפרידה שלה מכס השיפוט, דברי ח"כ מוזס.

בסיעת יהדות התורה הכריזו כי יפעלו לקינון חוק שיתקן את העניין.

זה לא מוסיף תמיכה למעמדו הירוד  של בית המשפט העליון

"ההצגה הקבועה של השופטים הפורשים עלתה שוב הבוקר מעל בימת התקשורת",  אמר ח"כ אייכלר לפסיקת בג"ץ. "זה כבר הפך למסורת, שופט או שופטת מסיימים את כהונתם והם מחפשים כותרת הגונה שתשאיר אותם בהיכל התהילה המזוייף".

"עלינו לומר לשופטים את האמת בפנים: הדרך הנואשת בה אתם נתפסים בשארית הכח בשאריות הרייטיניג שנשלחות לעברכם על ידי התקשורת, אינה מוסיפה לכם כבוד. הציבור חכם ואינטלגנטי הרבה יותר ממה שאתם חושבים. האזרחים רואים את ההתנהלות הזו ומבינים את משמעותה היח"צנית, זה לא מוסיף תמיכה למעמדו הירוד גם ככה של בית המשפט העליון.

העובדה שפסיקות הרייטינג הללו הן תמיד בסוגיות הנוגעות לדת ולטשטוש צביונה היהודי של המדינה, רק מוכיחה כמה הייאוש משחק תפקיד משמעותי בתהליך הזה. אלו לא פסיקות, אלו הצגות", סיכם את דבריו.

.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ומה עם העגונות? ומהעם האלימות נגד חיילים במאה שערים?
מאיה | 26-10-2017 11:36
מנהיגי החרדים - טלו קורה מבין עיניכם - הגברים החרדים מתנהגים בברוטליות אכזרית כלפי נשים וחיילים חרדים וזה בסדר? למה אתם לא יוצאים נגד התנהגות ברברית זו? כי מישהו פעם כתב שאישה היא ככה וככה אז מותר להתנהג אליה ככה? ולמה אסור להתגייס? איפה זה כתוב בתורה? תתביישו לכם!!!
את צריכה פסיכיאטר דחוף
אשה דוחה | 26-10-2017 19:03
הבלים ודמיונות
2
ועוד מחניפים לעוכרת ישראל הזו
חנפנים | 26-10-2017 12:34
כל עוכר ישראל מתקבל בשיטת הסניוריטי בתנאי שהוא מהצבע הלבן או שהוא דתי מחמד אבל לא תפרסמו את התגובה הזו זה ברור
3
עסקים ישארו פתוחים בשבת
דלית | 26-10-2017 18:31
הגיע הזמן לצדק!!!! כל הכבוד על הפסיקה
4
עסקים פתוחים בשבת
דלית | 26-10-2017 18:34
די לכפייה תנו לחיות בשקט