"עתיד ההתיישבות ביהודה ושומרון לא ייקבע בבג"ץ" - סרוגים

"עתיד ההתיישבות ביהודה ושומרון לא ייקבע בבג"ץ"

השרה שקד נאמה בכנס קהלת ותקפה את ארגוני השמאל הקיצוניים שלדבריה, לא מצליחים לנצח בבחירות, אז מנסים לייצר עובדות בשטח ולגרור את בג"ץ לשדה הפוליטי • על עסקאות חילופי שבויים: "כל עוד הבית היהודי בממשלה, לא נשחרר מחבלים"

author-image
"עתיד ההתיישבות ביהודה ושומרון לא ייקבע בבג"ץ"
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

שרת המשפטים איילת שקד השתתפה היום (שלישי) בכנס הייעוץ המשפטי והממשלה של קהלת והבהירה כי "כל עוד הבית היהודי בממשלה, לא נשחרר מחבלים"

במהלך הנאום אמרה שקד כי  "עתיד ההתיישבות ביהודה ושומרון לא ייקבע בבג"ץ. מאות העתירות המוגשות בשנה, ברובן קנטרניות, מהוות לוחמה משפטית נגד מדיניות הממשלה".

לטענתה "בשעה שהשמאל לא מצליח לנצח בבחירות, ארגוני השמאל מנסים לייצר עובדות בשטח ולגרור את בג"ץ לשדה הפוליטי. לא ניתן לכך יד. מטרת הממשלה הנוכחית היא לחזק את ההתיישבות. פרקליטות המדינה מייצגת את המדינה ולא עמדה אישית של פרקליט כזה או אחר, בוודאי בנושא שהוא בליבת העשייה של הממשלה".

נוסף על כך, השרה שקד הכריזה כי בכוונתה להביא לאישור ביום ראשון לועדת השרים לחקיקה הקרובה תזכיר חוק לשינוי דרך בחירת היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה, כך שבמקום מינוי במכרז בו לשר אין יכולת כלל להשפיע על זהות היועץ המשפטי, הם ייבחרו בוועדת איתור תוך הסכמה בין השר הרלוונטי ליועץ המשפטי לממשלה.

לדבריה, "יועץ משפטי של משרד צריך ליישם את מדיניות השר בהתאם לחוק. אך טבעי ונכון שגם השר וגם היועץ המשפטי לממשלה יהיו שותפים בבחירתו. רוב היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה הם טובים ומקצועיים. היועץ המשפטי של המשרד צבר יותר ויותר כוח כי לצערי הכל הפך לשפיט ובגיץ.  זו משרה שהיא היום מאוד משמעותית והשרים צריכים להיות חלק בהליך הבחירה במשרה שהיא מאוד משמעותית. כמו שמשרות בכירות אחרות ממונות בוועדת איתור, גם זו תהיה כך".

כל עוד הבית היהודי בממשלה, לא נשחרר מחבלים

השרה שקד התייחסה גם להצעתה לבטל את ועדת האיתור לבחירות היועץ המשפטי לממשלה, המונחת על שולחנו של ראש הממשלה מזה שנה וחצי: "זה מנגנון מסורבל. בנוסף, שופטי בית המשפט העליון לא צריכים להיות מעורבים בבחירת היועץ המשפטי לממשלה שייצג את הממשלה בפניהם . אפשר לחזור למצב שהיה בשנות ה- 90. נבחרו בדרך זו יועצים משפטיים כמו שמגר וברק. זו דרך נכונה יותר. עד היום לצערי זה לא עלה להחלטת הממשלה".

באשר לדו"ח שמגר על עסקאות חילופי שבויים אמרה שקד: "עד היום לא הספקנו בקבינט לדון על דו"ח שמגר. כל עוד הבית היהודי בממשלה, לא נשחרר מחבלים. מה שהיה בעסקת שליט לא יחזור על עצמו. נכון לקבוע קריטריונים לעבודה, וצריך לשקול לפרסם את הדו"ח".

מוקדם יותר נאם גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס פורום "קהלת" וביקר את הצעת החוק לאיסור חקירת ראש ממשלה מכהן.

"תפקיד ראש הממשלה, התפקיד החשוב ביותר במדינה, יהפוך ל'עיר מקלט' עבור אותו עבריין", הזהיר היועץ המשפטי. "האמת צריכה להיאמר – עצם העובדה שצריך להסביר מדוע הדבר איננו מתקבל על הדעת, היא כשלעצמה איננה מתקבלת על הדעת. זוהי פגיעה מהותית בשלטון החוק, בעיקרון השוויון בפני החוק, ובאמון הציבור", דברי מנדבליט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רצון העם -
לוי | 23-02-2018 11:37
סוף סוף יושבת במשרד המשפטים שרה פיקחית ונבונה שמעמידה את הדמוקרטיה, כלומר שלטון העם, על כנה ומונעת מקומץ פסול של שופטים דיקטטורים למשול בעם נגד דעתו. כולנו עוקבים אחר פעולותיה - שרת משפטים מצטיינת. איילת בת מנשה אני מתפלל עליה שהשם יפקח את עיניה ותזכה ללכת בדרך תורת ישראל.