חוזרים לגזרה: כך תורידו את הקלוריות מהחגים

חוזרים לגזרה: כך תורידו את הקלוריות מהחגים

רגע לפני שאתם מנסים להתחיל את הדיאטה שהבטחתם לעצמכם אחרי החגים- קבלו כמה טיפים ודרכים יעילות יותר, שיאפשרו לכם להוריד את הקלוריות המיותרות שצברתם ולוותר על משטר הדיאטה המתיש

author-image
בלי דיאטות: כך תחזרו לגזרה אחרי החגים
  (צילום: שטארסטוק)

לאחר שקיימנו את מצוות ושמחת בחגך, הכוללת לא מעט מטעמים ומתוקים. הגיע הרגע להתוודות על 'חטאנו עבינו' ולהתחיל להוריד את הקילוגרמים המיותרים.

אז רגע לפני שאתם מנסים להתחיל את הדיאטה שהבטחתם לעצמכם אחרי החגים, הנטורופתית שרה בר אשר מגלה את הדרכים שבאמת יעזרו לכם לחזור לגזרה ולהיכנס לשגרה בריאה יותר.

"רוצים להשמין? תעשו דיאטה" 

כלל הדיאטות המודרניות, שבהן מצמצמים את צריכת הקלוריות שבתפריט עם או בלי פעילות גופנית יזומה- סופם המאכזב לצערנו ידוע מראש. זאת מהסיבה שרוב בני האדם מתקשים להיכנס ולהתמיד בתפריט קשוח, מבלי לעצור לעשות הפסקות קצרות- שגורמות ליותר נזק מאשר תועלת.

אז מה עושים? מקפידים ומפחיתים מה שבאמת חשוב לשמירה על הגזרה והורדת קלוריות מיותרות. ומה באמת חשוב? בשביל זה אתם צריכים להמשיך לקרוא ולאמץ.

1) נמנעים מ-"גנבי הקלוריות", כלומר ממזונות שלא גורמים לנו להיות שבעים, אך מעשירים לנו את המנה במאות קלוריות מיותרות. למשל, כל כף שמן מוסיפה כ- 70 קלוריות וזה ממש לא משנה איזה שמן. אז נכון שאם המנה מוצפת בשמן זית, תקבלו ערכים תזונתיים מעולים, אך יחד איתם גם כמות קלוריות נכבדה.

2) מצמצמים בשמן-  כשאתם מבשלים בבית יש לכם שליטה מלאה על כמות השמן בה אתם מבשלים, ולכן חשוב לצמצם כבר מהיום את הכמות ולהעדיף תמיד אפוי על מטוגן ככל האפשר. אבל מה עושים כשאוכלים מחוץ לבית? תתפלאו שגם לזה יש פתרונות.

דגים ובשר– כמעט בכל מסעדה משתמשים בלא מעט שמן לבשר ולדגים. לכן עדיף שתבקשו שיגישו לכם גם צלחת ריקה בנוסף למנה.
כך תוכלו להסיר את עודפי השמן מהדג, או מהבשר ותעבירו אותו לצלחת הנקייה. כך תקבלו מינימום שמן ומקסימום חלבון.

בסלט– לאחר שתקראו את רשימת כל הרכיבים שמרכיבים את הסלט (ברוב המקרים השמן והרטבים יופיעו בסוף הרשימה) תבקשו מהמלצר שיביא לכם את השמנים בצלוחיות נפרדות. כך תוכלו לשלוט על הכמויות של השמן שתוסיפו לסלט. וכך גם תוכלו להחליט האם בכלל כדאי להוסיף שמן.

במרק- אם כל כולו בועה אחת גדולה של שמן, תעשו טובה ותוותרו עליו. כשמבשלים בבית, תוסיפו שמן רק בסוף הבישול. כך תוכלו להוסיף פחות שמן וליהנות מיותר טעם.

הפתרון מתחיל בהוספת שמן רק בסוף הבישול  (צילום: שטארסטוק)

3) מפחיתים במשקאות קלים- בירה שחורה, ואפילו מיצים טבעיים שסחוטים טרי, זה בריא- אבל לא בשביל מי שרוצה להיפטר מהקלוריות המיותרות. מדובר בתוספת  קלורית שנעה בין 66 ל- 96 קלוריות, לכוס מיץ רגילה שמכילה 200 מ"ל. אז נכון שזה טעים ונכון שזה בריא. ובכל זאת מדובר בקלוריות שאינן משביעות. לא צריך להתנזר, ובהחלט מותר ליהנות. רק חשוב לקחת את זה בחשבון כשעולים על המשקל.

 

4)פעילות גופנית- הסיבה האחרונה שבשבילה כדאי לעשות ספורט היא, בשביל לשרוף קלוריות. זאת בגלל שלא מעט חוזרים מפעילות גופנית בה הם שרפו לדוגמה כ- 500 קלוריות, ואז ברגע אחד הם אוכלים שני בורקסים קטנים ששווים ביחד כ- 500 קלוריות.

לכן חשוב ללמוד מה ומתי לאכול לפני ואחרי האימון והכי חשוב לדעת כי הספורט מחטב, מצר היקפים ובונה רקמת שריר שבשונה מרקמת השומן, כאן מדובר ברקמה פעילה שצורכת קלוריות. ובמילים אחרות: ככל שמסת השריר שלנו תהיה גדולה יותר, כך נוכל לאכול יותר.

לא רק בשביל לשרוף קלוריות (צילום:שטארסטוק)

טיפים לאימון מועיל: 

לאכול את הפחמימות לפני האימון– למרות שהדעה הרווחת היא להסתער על הפחמימות מיד אחרי האימון, השיטה הנכונה היא לאכול  כחצי שעה עד שעה לפני פעילות גופנית שמתקיימת בשעות הבוקר, לאכול פחמימות בעלות אינדקס גליקמי גבוה (כמו שני תמרים) שבתורן יעצימו את היכולות הספורטיביות בכך שהן יספקו אנרגיה זמינה, ומצד שני הן לא יכבידו על מערכת העיכול.

שימו לב אם אתם עושים אימון בבוקר חשוב שתתייחסו גם לסוג הפחמימות שתאכלו בארוחת הערב שלפני האימון. על מנת שלא יצא מצב שתתעוררו עם רמת סוכר נמוכה בדם שתשפיע על מהלך האימון. חשוב לאכול ארוחת ערב עם פחמימות מלאות כמו אורז מלא או עדשים שיעשירו את מאגרי הסוכר שבשריר ויעזרו לאימון.

אם מדובר באימון ערב או צהריים- חשוב כ 4-3 שעות לפני לאכול ארוחה שמכילה בין היתר פחמימות מלאות.

אחרי האימון- כחצי שעה לאחר הפעילות הגופנית, מומלץ לאכול פחמימות מלאות כמו פרוסת לחם מקמח מלא כדי למלא מחדש את מאגרי הסוכר שהתדלדלו.

=======================

הטיפים באדיבות הנטורפתית שרה בר אשר

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו