רה"מ צחק והכחיש: הבית היהודי לא תצא מהקואליצה - סרוגים

רה"מ צחק והכחיש: הבית היהודי לא תצא מהקואליצה

על רקע הטענה כי רה"מ מבקש לקדם תהליך מדיני, ולשם כך הוא מעוניין להוציא את מפלגת הבית היהודי מהקואליציה ובכך לזכות בתמיכת המרכז והשמאל, הכחיש נתניהו בתוקף את הדיווח כנשאל על כך בישיבת שרי הליכוד ואף צחק לשמע הטענות

רה"מ צחק והכחיש: הבית היהודי לא תצא מהקואליצה
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בישיבת שרי הליכוד שהתקיימה הבוקר (ראשון), השר זאב אלקין שאל את רה״מ על הפרסום של העיתונאי שלום ירושלמי בעיתון ״מקור ראשון״ בסוף השבוע האחרון, שם הובא לטענתו, כי רה״מ מתכוון ל'השתחרר מהלפיתה' ולהוציא את  מפלגת הבית היהודי מהקואליציה, זאת בשל הצורך לקידום תהליך מדיני ובכך

בתשובה, צחק רה"מ והכחיש בתוקף את הפרסום.

במאמרו מביא ירושלמי בשם 'האיש הראוי ביותר לדבר בשמם של בנימין ושרה נתניהו'  את דבריו בהם הוא טוען כי,"נתניהו מבקש שותפים חדשים בקואליציה לקראת תהליך מדיני".

"אנשים לא חכמים" טען אותו האיש בפני ירושלמי, "הם מעדיפים רק לא ביבי, ורק אחר כך את השלום. הסדר צריך להיות הפוך".

ומסביר, "הם היו צריכים לבוא ולומר, 'זה המצב, אנחנו לא יכולים להפיל את נתניהו, לפחות לא בשנים הקרובות. בואו נלך איתו לתהליכים מדיניים שהוא רוצה לקדם. בואו נניח לרגליו רשת פוליטית כדי שיוכל לקדם את הצעדים ההכרחיים האלה. אחרת הוא לא יוכל לזוז, כי הוא נופל לתוך המלכודת של נפתלי בנט". "בואו נשחרר אותו סוף סוף מהאחיזה הזו'. השמאל לדבריו צריך להגיד לרה"מ, "אנחנו איתך, לך תעשה מהלכים מדיניים, תגיע להבנות אזוריות. ממילא אין בחירות".

תזיזו את בנט

ירושלמי מחזק עוד את דבריו ומביא את הסתכלות השמאל בימים אלו לפי דבריו של המקורב לנתניהו,  "המצרים, הסעודים, וכולם מבינים שאין לנתניהו קואליציה ולא מפלגה ללכת למהלכים מדיניים כאלה".

לכן, "אנחנו אומרים לשמאל, תזיזו את בנט, ותנו לנתניהו את האופציה ללכת למהלך חדש. אף אחד לא בשל במקומו, אף אחד לא יכול במקומו, ואף אחד גם לא יהיה במקומו בזמן הקרוב", מחמיא המקורב.

ומסביר את המהלך בשל העובדה, ש"אין בחירות, ונתניהו לא מוותר מרצונו על ראשות הממשלה, כמו שאף אחד אחר לא היה מוותר, ועל כן הממשלה מבזבזת זמן מדיני יקר".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו