מועצת יש"ע במכתב דרישות חריף לרה"מ - סרוגים

מועצת יש"ע במכתב דרישות חריף לרה"מ

רגע לפני חגיגות היובל להתיישבות, שיגרו אנשי מועצת יש"ע מכתב חריף לנתניהו בו הציבו בפניו שורת דרישות לפיתוח תשתיות ובנייה: סיום ההזנחה בפיתוח התשתיות ביו"ש, אישור 10 אלף יח"ד והעברת תקציב מיידי לפיתוח ההתיישבות

author-image
מועצת יש"ע במכתב דרישות חריף לרה"מ
  ראשי יש"ע עם רה"מ נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

מספר שעות לפני הטקס בגוש עציון שיציין 50 שנה לשחרור יו"ש, פרסמה מועצת יש"ע מסמך דרישות שהוצגו לראש הממשלה בנימין נתניהו. הנציגים הציגו את דרישותיהם לקראת ישיבת המת"ע הקרובה. בין הדרישות: הפסקת האפליה בפיתוח תשתיות ביהודה ושומרון ודרישה לכבישים עוקפים, תשתיות מים, חשמל, גז וביוב.

עוד הוסיפו בדרישותיהם את, השלמת פערי הבנייה שנדחו ב-8 שנות ההקפאה בזמן ממשל אובמה, ודרישה ספציפית ומידית לאישור התב"ע של חברון וביישובים נגוהות ומגרון וכן אישור של קרוב ל-10 אלף יחידות דיור שהצטברו במהלך שנות ההקפאה.

בשאר הארץ משקיעים וביו"ש מזניחים

במכתב שהגישה היום (רביעי ) המועצה לנתניהו ושעליו חתומים כלל ראשי הרשויות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, דורשים ראשי מועצת יש"ע מראש הממשלה לפעול גם למהלך שיוביל לשוויון בתקציב. "לצערנו, תנופת הפיתוח איננה נחלת כלל התושבים", נאמר במכתב, "בעוד שבישראל הקטנה נעשות השקעות עצומות, באזורי יהודה ושומרון ישנה הזנחה רבת שנים בכל הקשור לפיתוח תשתיות תחבורה, מים, חשמל וגז. ממשלה לאומית איננה יכולה להשלים עם מדיניות של אפליה והזנחה של פיתוח התשתיות ביו"ש".

במכתב אומרים ראשי מועצת יש"ע כי הגיע הזמן לשינוי בתפיסה של ממשלת ישראל את יהודה, שומרון ובקעת הירדן: "הממשלה הלאומית בראשותך חייבת להוביל מהלך של השקעה שוויונית בתשתיות ביהודה ושמרון. זו הדרך לשלום כלכלי ופיתוח אזורי לרווחת כלל האוכלוסייה, וזה המפתח לחיזוק הביטחון ואיכות החיים".

התכניות מוכנות, מחכים רק לאישור התקציב

ביהודה ושומרון ישנן מספר תכניות המוכנות לביצוע מיידי, ואשר ישפרו באופן ניכר את איכות החיים של תושבי האזור. תוכניות אלו עברו את כל השלבים, אך הן ממתינות לאישור תקציבי בלבד. "אנו פונים אליך לפעול באופן מיידי למצוא את הפתרון לתקציב סלילת הכבישים המוכנים לביצוע, עוד בשנת תקציב זו", אומרים במועצת יש"ע. "כמו כן, יש לתקצב קידום תוכניות נוספות על מנת שבתוכנית הגדולה אותה הינך מוביל, ניתן יהיה לפתח תשתיות נוספות ביו"ש".

לפני מספר חודשים פרסמה הממשלה כי 116 מיליארד ש"ח מתקציב המדינה יושקעו בתוכנית רב שנתית שמטרתה פיתוח תשתיות. התכנית, שעתידה להתבצע בין השנים 2017 ל-2021, מרכזת 147 פרויקטים שונים במדינת ישראל בתחום התשתיות. על פי נתוני התכנית, ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, הנמצאות בשטח השווה לרבע מגודלה של מדינת ישראל ושמתגוררים בה כ2.5 מיליון איש, יושקע תקציב של 70 מיליון ש"ח בלבד, כ-0.6% מהתקציב.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כמה זמן היית בתפקידך ועדיין לא הפנמת שביבי לא מקיים
לאבי רואה | 27-09-2017 14:58
הבטחות?? כל מכתב שתכתוב לו לא יעזור, הבן אדם משקשק מהאמריקאיים ולא מסוגל לעמוד על שלו ולקיים הבטחות מאז ומעולם, אבל לטייל במדינות שונות בחו"ל הוא מסוגל ואוהב, שם לא צריך להבטיח או לקיים הבטחות. חבל אבי, שהלקח לא נלמד אצלכם בשומרון - רוצו להצביע ליכוד "ותאכלו" אותה בענק .