אפשר בכלל לעשות תשובה? צפו בשיעור קצר לשבת - סרוגים

אפשר בכלל לעשות תשובה? צפו בשיעור קצר לשבת

"אני מכיר את עצמי כל כך הרבה שנים ויודע שאת החסרון הזה לעולם לא אתקן". אז אולי כדאי שתחשוב שוב אם אתה באמת לא יכול להשתנות. צפו בשיעור הקצר של הרב אביעד שינוול

אפשר בכלל לעשות תשובה? צפו  בשיעור קצר לשבת

צפו בשיעור של הרב אביעד שינוול מישיבת שדמות נריה על פרשות ניצבים-וילך ובירור מושג התשובה.

איך אני יכול לעשות תשובה?

אנחנו בחודש אלול בו מושג התשובה מאוד נוכח. אומרים סליחות, תוקעים בשופר המעורר אותנו לשוב ומתכוננים לעשרת ימי תשובה. תשובה זה היכולת להשתנות ולהתקדם קדימה, אך שינוי הוא דבר מורכב הדורש מאמץ.

על מושג התשובה התורה מדברת בפרשת השבוע ואומרת ש"כי המצווה הזאת אשר אנוכי מצווך היום לא נפלאת היא ממך ולא רחוקה היא". שינוי איננו מכוסה או רחוק ממך. לכל אחד מאיתנו יש את החסרונות שלו. כל אחד יודע שיש לו אי אלו בעיות שרק הוא מכיר. לפעמים אנחנו נכנעים לחסרונות וחושבים שאנחנו כבר לא נשתנה לעולם. אך האמת היא שהדרך לשינוי איננה מכוסה מאיתנו.

 

לפעמים אנחנו טועים לחשוב שהיכולת שלנו להשתנות תלויה במישהו גדול וכריזמטי שישנה אותנו, איזה עוצמה שמימית שתגאל אותנו מחסרונותנו. הדמות יכולה להיות נביא, רב, הורה או כל דמות עוצמתית אחרת. אבל האמת היא שהשינוי איננו תלוי באנשים הגדולים והשמימיים אלא בנו. "לא בשמים היא לאמור מי יעלה לנו השמימה ויקחה לנו וישמענו אותה ונעשנה".

כל שינוי כולל בתוכו סיכון מסוים ולכן הוא כל כך מפחיד. לעיתים החשש מהשינוי מעכב אותנו כי אנחנו חושבים שרק אנשים האוהבים סיכונים עושים שינויים. כאילו שתשובה דומה לשייט בספינה בלב אוקיינוס סוער. האמת היא שהשינויים של התשובה אינם מסוכנים באמת, "ולא מעבר לים היא לאמור מי יעבר לנו אל עבר הים ויקחה לנו וישמענו אותה ונעשנה"

האמת היא שתשובה היא הכי קרובה אליך, היא נמצאת בלב שלך, ברצונות הכי יפים שלך, "כי קרוב אליך הדבר מאוד בפיך ובלבבך לעשותו".

==

ישיבת שדמות נריה בשדמות מחולה היא הישיבה האחרונה שייסד הרב משה צבי נריה זצ"ל לפני 22 שנה. בישיבה מחנכים את התלמידים בדרכו של הראי"ה קוק, בשותפות לבניין המדינה ולתקופת הגאולה "ללמוד וללמד, לשמור ולעשות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
" בפיך ובלבבך לעשותו" רק העיניים
| 15-09-2017 16:24
מבלבלות את האדם ומעדיף את השקר.