דיווח: ישראל תקפה בסוריה, שני חיילים סורים נהרגו - סרוגים

דיווח: ישראל תקפה בסוריה, שני חיילים סורים נהרגו

צבא סוריה הודיע רשמית כי מטוסי קרב ישראליים תקפו הלילה יעדים של צבא סוריה ליד מסייאף. במהלך המתקפה נהרגו שני חיילים סורים. בישראל לא מאשרים ולא מכחישים

author-image
דיווח: ישראל תקפה בסוריה, שני חיילים סורים נהרגו
  תקיפת שדה התעופה בדמשק בחודש ינואר (מתוך ynet)

כלי תקשורת ערבים בסוריה ובלבנון מדווחים כי ה-CERS, המרכז למחקרים מדעיים של המשטר הסורי, הותקף הבוקר (חמישי). כלי תקשורת שונים מייחסים לישראל את התקיפה נגד המרכז העוסק בפיתוח אמצעי לחימה כימים וטילים.

על פי דיווח באתר החדשות הלבנוני "מולחק", שלושה בני אדם נפגעו בתקיפה נגד המרכז הסורי השוכן בסמוך לעיר מסייאף שבפרבר המערבי של מחוז חמה. התקיפה, שעד כה לא אושרה ולא הוכחשה על ידי ישראל, מתבצעת במהלך תרגיל הגיס הצפוני הגדול ביותר בצה"ל מזה כ-18 שנה שנועד לדמות מלחמה מול חיזבאללה. התרגיל יסתיים בשבוע הבא, ובשיאו חגים עשרות מטוסי קרב וכטב"מים בשמי הצפון.

המרכז שהותקף בסוריה, הינו מקבילה ל'רפאל' הישראלית, והוא מייצר אמצעי לחימה וטילים בסיוע ידע מדעי מצפון קוריאה ואיראן. בין פיתוחיו – טילי S-60 שמועברים לידי ארגון הטרור חיזבאללה.

פרשן ynet רון בן ישי הסביר הבוקר באתר כי "זה אחד המקומות המוזכרים כאתרים פוטנציאליים שבהם ימקמו האיראנים את אחד המפעלים לייצור טילים מדויקים עבור חיזבאללה. טבעי שהאיראנים ירצו למקם את המפעל שלהם במתקן שכזה ולכן ייתכן שהמיזם שהותקף הוא סורי-איראני. באחרונה הזהירה ישראל כי לא תשלים עם הקמת מפעלים לייצור נשק מדויק עבור חיזבאללה. בצה"ל ובדובר צה"ל סירבו לאשר או להכחיש את הדיווחים מסוריה ומלבנון".

עם זאת, דווח כי ייתכן והתקיפה לכאורה הייתה בכלל נגד משלוח נשק לחיזבאללה שיצא מהמפעל, כפי שכבר נטען בעבר. דיווח שלא זכה לאימות ופורסם עד כה באתר לבנוני המזוהה עם מתנגדי חיזבאללה, נטען כי התקיפה פגעה במשלוחי נשק מסוריה לחיזבאללה בעת שהיו בין הרי נחלה ובריתאל בצפון בקעת הלבנון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו