חשש מהחלטה פזיזה של בג"צ בנושא הכותל הרפורמי - סרוגים

חשש מהחלטה פזיזה של בג"צ בנושא הכותל הרפורמי

דריכות משני צידי המערכת הפוליטית לקראת הכרעת בג"צ בנושא מתווה הכותל שיתן לרפורמים חלק בכותל המערבי, אך הוקפא בהחלטת ממשלה לפני מספר חודשים

חשש מהחלטה פזיזה של בג"צ בנושא הכותל הרפורמי
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

דריכות משני צידי המערכת הפוליטית לקראת הכרעת בג"צ בנושא מתווה הכותל.

שלושת שופטי בג"צ דנים כעת בעתירה אותה הגישו הארגונים הרפורמים בדרישה מהממשלה ליישם את מתווה הכותל, עליו הוחלט לפני כשנה וחצי, אך הוקפא לפני מספר חודשים בהחלטת ממשלה חדשה. את עמדת הרבנות הראשית הגיש עו"ד פרטי, משום שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סרב לייצג את עמדתה. כזכור מנדלבליט היה מזכיר הממשלה שפעל למען מתווה הכותל שהוקפא.

בזמן שהשופטים דנים בינם לבין עצמם, מחוץ לאולם, מוציאים הצדדים הודעות לעיתונות.

מתווה הכותל יפגע ברגשות המתפללים

מארגון ליב״ה שהוביל את המאבק במתווה הכותל מסרו: "התנהלות שופטי בית המשפט העליון בראשות הנשיאה נאור גובלות בביזיון. במקום לגלגל את העותרות המייצגות פרומיל מעם ישראל מכל המדרגות מנסים השופטים לקדם את האג׳נדות האישיות ולכפות על הממשלה את מתווה הכותל שהוקפא על ידה על פי סמכותה. היכולת לעצור את הרפורמים היא רק בשינוי התקנות הנמצא בסמכות שר הדתות, בחקיקה או בהבהרת התקנות."

ברבנות הראשית לישראל נשמע חשש קל מהחלטת השופטים: "הכותל המערבי שריד בית מקדשנו הינו המקום הקדוש לעם היהודי ופתוח לכל העם היהודי אין הוא מקום למאבקים פוליטיים לוויכוחים פוליטים מפלגתיים ואין הוא כלי למלחמות דעות ואג'נדות. עריכת טקס דתי בכותל שלא על פי מנהג המקום תפגע ברגשות ציבור המתפללים ותיצור מחלוקת ופילוג בעם.

על ממשלת ישראל חלה חובה להיוועץ עם הרבנות הראשית לישראל אשר מחזיקה בסמכות על פי חוק לקביעת כללי ההלכה במקום וכל ניסיון לפגוע בסמכות הרבנות בקביעת כללי ההלכה במקום הוא פגיעה בשלטון החוק ובריבונות מדינת ישראל ותגרום לפילוג בעם."

לביא: "עוד לא מאוחר להתעשת"

מנגד, ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), יו"ר שדולת עם, דת ומדינה בכנסת בעקבות הדיון בבג"ץ הבוקר בעניין מתווה הכותל: "בג"ץ מאותת למדינה דבר פשוט – קבלו הכרעה והפסיקו את גרירת הרגליים. עוד לא מאוחר להתעשת, ליישם את המתווה שכבר התקבל בהסכמת כל הצדדים ולחסוך מכולם עוד ריב ופילוג.

הדיון הבוקר ממחיש שוב עד כמה רשלנית הייתה התנהלות הממשלה בשנה וחצי האחרונות. בעוד ההחלטה לאשר את המתווה התקבלה כתוצאה מתהליך מעמיק ורציני בשיתוף כל הצדדים, ההחלטה לבטל אותו התקבלה בפזיזות, במעמד צד אחד, תוצאה של חולשה והיעדר מנהיגות".

לביא הוסיפה: "הקרע ביחסים עם אחינו היהודים בתפוצות הוא חסר תקדים, וזו חובתנו כעת לעשות כל שביכולתנו כדי לשקם אותם, ולהבטיח להבטיח שמדינת ישראל תישאר בית לאומי לעם היהודי כולו. ביטול ההקפאה ויישום המתווה יהיה צעד ראשון בכיוון המתבקש".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
המפיה שעשו הפרדה והוציאו ממנו גט בכח לפני שלוש שנים אחר שנאסרה רוצים לפרוץ את הכותל הקדוש.
הכותל הקדוש | 21-02-2018 3:52
לכן הם תמיד מתעללים בו. אין להאמין לאף מילה מהשקרים שלהם ואין להתייחס להוראות נגדו הכל בא מאויביו הרוצחים ששנים רבות ממררים חייו. מצווה רבה לתמוך בו ולחזקו ולסייע בידו בכל העניינים.