בגלל ממשלת ארה"ב: אפל בחרם ענק על אירן - סרוגים

בגלל ממשלת ארה"ב: אפל בחרם ענק על אירן

מפתחים איראנים נאלצו לגלות לאחרונה כי כל האפליקציות שלהם הוסרו מהחנות של אפל 'אפסטור', כשבנוסף אליהן הוסרו גם אפליקציות ייחודיות לעם האיראני כמו: אפליקציות סידורי תפילה, קניות מקומיות ועוד

בגלל ממשלת ארה"ב: אפל בחרם ענק על אירן
  (צילום: שטארסטוק)

מפתחים איראנים נאלצו לגלות לאחרונה כי כל האפליקציות שלהם הוסרו מהחנות של אפל 'אפסטור', כשבנוסף אליהן הוסרו גם אפליקציות ייחודיות לעם האיראני כמו: אפליקציות סידורי תפילה, קניות מקומיות ועוד.

על פי הדיווח של ה'ניו יורק טיימס' חודש לפני ההסרה, שלחה אפל לכל המפתחים האיראנים מייל, בו הודיעה להם כי בעקבות הסנקציות שהטילה ממשלת ארה"ב על הרפובליקה האסלאמית- האפליקציות יוסרו. החרם כצפוי לא עבר בשתיקה ועורר גל תגובות המאשימות את אפל בגזענות, כשאת המחאה נגדה מוביל ההאשטג  StopRemovingIranianApps#. המפתחים אף פנו לאפל בדרישה לחזור בה מההחלטה.

זו כמובן לא הפעם הראשונה שאפל מסירה אפליקציות או לא מאפשרת את כניסתן לחנות האפליקציות שלה. בעקבות הבדיקות הקפדניות  שארכות זמן רב, מידי שנה עשרות אפליקציות מוסרות או לא מאושרות, דבר שגרר נגדה לא פעם ביקורת חריפה מצד עשרות מפתחים. כך שככל הנראה, קשה להאמין שהאשמה בגזענות תצליח לגרום לה לחזור בה.

בינתיים האיראנים יצטרכו לעבור למתחרה גוגל, שעדין לא נקטה החלטה בעניין הסנקציות שהטילה ארה"ב ולכן עדין מאפשרת לאפליקציות איראניות(חינמיות) להישאר ולעלות באופן חופשי בחנות שלה 'גוגל פליי'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו