האיום המרומז לשופטים בערעור של נתניהו לעליון - סרוגים

האיום המרומז לשופטים בערעור של נתניהו לעליון

אם לא יתקבל הערעור של נתניהו על הדרישה לחשוף את שיחותיו עם שלדון אדלסון, יידרשו בכירים במערכת המשפטית לחשוף גם את יומניהם האישיים ושיחותיהם עם עיתונאים

האיום המרומז לשופטים בערעור של נתניהו לעליון
  (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

בקשת הדיון הנוספת של ראש הממשלה בעניין חשיפת שיחות הטלפון הפרטיות שלו עם שלדון אדלסון, יכולה להיות סולם נוח למרים נאור להינצל ממבוכה אישית שלה ושל שאר בכירים במערכת המשפט.

כפי שפורסם בסרוגים, היום (ג') ביקש ראש הממשלה מבית המשפט העליון לקיים דיון נוסף בנושא פרסום השיחות האישיות שלו עם מו"ל ישראל היום.

"פסק הדין בעניין חשיפת שיחות הטלפון הפרטיות של ראש הממשלה נתניהו עם שלדון אדלסון ועם עמוס רגב פוגע פגיעה אנושה בזכות לפרטיות.", כתב נתניהו בעתירתו, "בפרק הזמן הקצר שחלף מאז פרסום פסק הדין, אנו עדים לנחשול עצום של פניות לחשיפת שיחות טלפון פרטיות ויומני פגישות פרטיות של עובדי ונבחרי ציבור רבים, וזו רק ההתחלה."

נתניהו לא מדבר באוויר. בשבוע האחרון, מאז פסק הדין של בית המשפט העליון המורה לנתניהו לחשוף את השיחות, הגישה התנועה למשילות ודמוקרטיה כ-20 בקשות לחופש המידע על שיחותיהם האישיות של בכירי עולם המשפט.

נאור תידרש לחשוף את יומנה

מדובר בראש ובראשונה בנשיאת בית המשפט העליון מרים נאור ומחליפתה המיועדת אסתר חיות, שנדרשות לחשוף את יומנן, ומועדי פגישות ושיחות עם עיתונאים. בנוסף, התבקשו גם שאר 13 שופטי בית המשפט העליון לחשוף את יומניהם.

הועדה לא הסתפקה רק בכך, והרחיבה את הבקשות גם ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט והמשנים הותיקים שלו: עו"ד דינה זילבר, עו"ד רז נזרי, עו"ד ארז קמיניץ ועו"ד אבי ליכט, שמתבקשים גם הם לחשוף את יומניהם ומועדי הפגישות והשיחות עם עיתונאים. יצויין כי היועמ"ש מנדלבליט כבר חשף את יומן פגישותיו.

צלע שלישית בבקשה הוא מבקר המדינה יוסף שפירא, כולל מנכ"ל משרדו והיועמ"ש של משרד מבקר המדינה. שגם הם נדרשו לחשוף שיחות עם עיתונאים, וזאת על רקע קטעי דו"חות שהודלפו לתקשורת עוד בטרם פורסמו באופן רשמי.

מנכ"ל התנועה יהודה עמרני הסביר את מבול בקשות חופש המידע שהגישו: "כל סטנדרט שיקבע בפסיקה או בחוק צריך לחייב באופן שווה וזהה נבחרי ציבור ושופטים ופקידים בכירים כאחד".

דווקא בקשתו של נתניהו לדיון נוסף, שיכול לסייע לו אישית – למרות שהוא טוען שאין לו מה להסתיר – יכול להוות סולם עבור שופטי בית המשפט העליון, שאולי יבקשו להימנע מחשיפת יומניהם האישיים, אך יתקשו להסביר זאת בפסיקה, מדוע נתניהו כן, והם לא. בקשתו של נתניהו אם כן, יכולה להציל את מרים נאור ושופטי בית המשפט העליון מעצמם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו