תיאטרון תאיר מלמד את הנוער הישראלי על ירושלים - סרוגים

תיאטרון תאיר מלמד את הנוער הישראלי על ירושלים

אחרי שכתבת בכירה הודתה כי לא ביקרה בירושלים 25 שנה, החליטו בתאטרון 'תאיר' לבנות תוכנית אמנותית שתפגיש בצורה תאטרלית בין הנוער הישראלי לבין העיר ירושלים. "הגענו למסקנה, שבכדי להגיע למבוגרים של העתיד, בכדי שיתרגשו יחד איתנו מירושלים ומההיסטוריה שלה, עלינו להגיע לילדים" מסבירה צפי חי מנכ"לית התאטרון.

author-image
תיאטרון תאיר מלמד את הנוער הישראלי על ירושלים
  מציגים את ירושלים. תאטרון תאיר.

המרחק בין המרכז לירושלים הולך וגדל. אף שהכבישים נעשים טובים יותר והתחבורה נוחה, לא מעטים מדירים את רגליהם מהעיר שנחשבת "כבדה", "עייפה", "ומתחרדת".

הדברים הגיעו לשיא ביום ירושלים האחרון, אז מלבד ציון יום ירושלים בתקשורת ובסביבת בתי הספר הדתיים, לא נרשמה תכונה רבה סביב עיר הבירה בבתי הספר השייכים לזרם הממלכתי.

מרכז "תאיר" החליט לעשות מעשה, ובנה תוכנית מיוחדת המציעה יום חוויתי תיאטרלי על ירושלים, בהשתתפות שחקני תיאטרון תאיר, תפאורה, משחקי ענק ועוד.

"הגענו למסקנה, שבכדי להגיע למבוגרים של העתיד, בכדי שיתרגשו יחד איתנו מירושלים ומההיסטוריה שלה, עלינו להגיע לילדים, ולהמחיש להם בדרך לא אמצעית, את חשיבותה של ירושלים עבור העם היהודי". אומר גלעד אלפסי מייסד מרכז תאיר והעומד בראשו. התוכנית הוצעה לקייטנות ולבתי ספר ברחבי הארץ.

ערכים במקום בריכה

מה שנשמע כמעט בלתי אפשרי הפך להצלחה. עשרות קייטנות ביקשו להצטרף לפרויקט ולאפשר לילדים גם ללמוד במהלך הקייטנה "אנחנו מאמינים שבהחלט ניתן גם ללמוד בקייטנה. עוד יום בריכה, ועוד יום אקסטרים, לא מוסיפים לילדים הרבה מעבר לאותה הנאה רגעית. אין סיבה שאותה הנאה לא תבוא לצד לימוד." אומרת צפי חי מנכלי"ת תיאטרון תאיר.

היוזמה לפרויקט, מקורה מסתבר באירוע הבכורה של אחת ההצגות האחרונות שהעלה תיאטרון תאיר: "בבכורה של אחת ההצגות האחרונות שהעלינו בעיר העתיקה בירושלים, ציינה בפני כתבת שהגיעה לאירוע – כתבת בכירה, באחד מכלי התקשורת המובילים בארץ – שזו לה הפעם הראשונה שהיא מבקרת בעיר העתיקה בירושלים מזה 25 שנה(!)"

"היא גם הביעה את פליאתה על כך שהעיר העתיקה מטופחת ולא כפי שזכרה אותה. תגובות דומות קיבלנו מכתבים נוספים וממובילי דעת קהל בציבור הישראלי, שמקום מושבם הקבוע אינו בירושלים."

"זה גרם לי לזעזוע עמוק, והחלטנו שאנו חייבים לפעול להחזרת ירושלים למרכז הציבוריות הישראלית, ולקירוב המבוגרים של העתיד לעיר שחוברה לה יחדיו". מתארת צפי חי.

להפגש עם ירושלים

כחלק מהתוכנית, בתוך תפאורת ענק של ירושלים, נפגשים הילדים בצנחן המספר להם את סיפורו של הפתק הראשון שנטמן בכותל לאחר 19 שנים בהם לא ביקר בהם יהודי. ומציע להם להעביר דרכו פתקים לכותל.

שחקן מגלם את איש ירושלים המספר להם סיפורים בניחוח של פעם, משחקים במשחקי ענק בנושא ירושלים, ולבסוף נהנים מהצגה בנושא ירושלים. התוכנית פתוחה לקייטנות המעוניינות בכך ולבתי ספר ברחבי הארץ.

תיאטרון תאיר, תיאטרון התוכן היהודי הגדול בארץ, הוקם בסוף שנת 1999. מיום הקמתו ועד היום הועלו בו עשרות הפקות. המובילות שבהן " מחובר. COM" "היתקלות", "הילד מעבר לים" ו"סקינהד". התיאטרון מעלה כ – 350 הצגות בשנה ומונה 15 שחקני בית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו