חוק סרבני הגט אושר לקריאה ראשונה - סרוגים

חוק סרבני הגט אושר לקריאה ראשונה

על פי החוק שאושר בוועדת החוקה של הכנסת, יוטלו סנקציות מעשיות וממשיות על בעלים שיסרבו לתת גט לנשותיהם. יוזם החוק ח"כ עתניאל שנלר אמר "כשאתה מסתכל בעיניה הדומעות של מסורבת גט, אתה מבין את גודל המצווה שבחוק"

חוק סרבני הגט אושר לקריאה ראשונה
  פלאש 90

ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום להעביר לקריאה ראשונה, את הצעת החוק של חבר הכנסת עתניאל שנלר המחייבת הטלת סנקציות על בעלים שיסרבו לתת גט על אף פסיקת בית הדין הרבני.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "הימנעות בתי הדין הרבניים מלעשות שימוש בכל הכלים העומדים לרשותם נובעת מהחשש שהסנקציות כנגד סרבן הגט עלולה לגרום ל"גט מעושה" ובכך למנוע את נתינת הגט" בהקשר לכך נכתב בהצעת החוק כי "מוצע לקבוע לוח זמנים קבוע לדיון בצו הגבלה מכוח החוק, דבר שיסייע לבתי הדין להפעיל את הכלי השימושי הזה בצורה אפקטיבית ויעילה יותר".

אחרי אישור הוועדה אמר ח"כ שנלר כי "כשאתה מסתכל בעיניה הדומעות של מסורבת גט, אתה מבין את גודל המצווה בלאכוף, ע"י הטלת סנקציות, את הגט".

גם עו"ד בתיה כהנא דרור, מנכ"לית ארגון מבוי סתום למען מסורבות גט, ברכה את החלטת הוועדה ואמרה: "אנו מברכות על כך שהחוק שיזמנו עבר בוועדה פה אחד ומברכות את ח"כ שנלר על שהצליח להעביר את החוק. מבחינתנו זהו צעד קטן וראשון בדרך לפתרון בעיית סרבנות הגט, ובהמשך הדרך היינו רוצות לראות שגם בתי המשפט יפעילו את חוק הסנקציות ולא רק בתי הדין ושהסנקציות יהיו מיידיות כמו בחוקי התעבורה.

לצערנו עד היום נעשה שימוש דל מאוד באפשרות להטלת סנקציות על סרבני גט וזאת למרות אלפי התיקים בהם ניתן היה להפעיל את הסנקציות, ואנו מקוות שהיום ראינו את תחילתו של השינוי".

בהקשר לכך מנתונים שפורסמו על ידי מרכז רקמן בשנת 2009 מתברר כי בשנת 2006 נתנו ב3402 תיקי גרושין החלטות המאפשרות הטלת סנקציות על הבעלים הסרבנים, אולם בפועל הוטלו סנקציות רק ב- 50 מקרים (1.5% מהמקרים).

בנוסף לכך אישרה ועדת החוקה, לקריאה ראשונה גם את הצעת החוק של ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) להקמת מערכת בקרה שבאמצעותה בתי הדין הרבניים יוכלו לעקוב באופן שיטתי אחר קיום פסקי דין לגירושין ולקבל נתונים מיידיים אודות סרבני גט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו