החופש לא נגמר? אירועים לכל המשפחה ללא עלות - סרוגים

החופש לא נגמר? אירועים לכל המשפחה ללא עלות

והתחזית לאוגוסט: הקלה גדולה לכיס, עם גשם של אירועים, תערוכות, סדנאות, הופעות, שווקים וסיורים – לכל המשפחה וללא תשלום. אירועים כולם הם פרי יוזמה ותמיכה של משרד ירושלים ומורשת, בשיתוף עיריית ירושלים ובאמצעות הרשות לפיתוח ירושלים

החופש לא נגמר? אירועים לכל המשפחה ללא עלות
  בית הנסן ( הדס פרוש/פלאש 90)

העיר העתיקה מתעוררת במהלך אוגוסט, עם שלל אירועים, ערבי קונספט והרכבים מוזיקליים:

בחודשים האחרונים נערכים בעיר העתיקה מגוון אירועי תרבות ופנאי ביוזמת משרד ירושלים ומורשת, בשיתוף עיריית ירושלים ובאמצעות הרשות לפיתוח ירושלים – במטרה לקדם פיתוח עסקי באזור ולחשוף מחדש את מוקדי הבילוי בעיר העתיקה, ליהנות מהעסקים הייחודיים שפועלים בה, ולצרוך בה.

אל האירועים האלה מגיעים אנשים מכל גיל, מין ומגזר. מדובר לעתים במאות רבות של בלייניות ובליינים שממלאים את האזור עד אפס מקום. אירועים כמו אלה מתוכננים גם במהלך אוגוסט ולאחריו.

א. טורניר השש-בש של דאבל ירושלמי: במהלך אוגוסט יתקיימו טורנירים של שש בש בעיר העתיקה (09.08), תלפיות (14.08) ובימק"א (21.08). ב-24 באוגוסט תתקיים אליפות ירושלים בגן הבונים. לזוכים יוענק פרס בגובה 25 אלף שקלים. האירועים הם ביוזמה ובתמיכה של משרד ירושלים ומורשת, עיריית ירושלים, הרל"י, עמותת כולנא ירושלים, לישטאג והקרן לירושלים – לפרטים לחצו כאן

טורניר שש-בש (צילום: דאבל ירושלמי)

ב. במהלך אוגוסט תושק תערוכת צילומים של בעלי עסקים מיוחדים וצבעוניים בעיר העתיקה, במהלכה תמונות ענק שצולמו על ידי צלמי לשכת העיתונות הממשלתית, ייתלו על חומות העיר העתיקה. התערוכה ביוזמה ותמיכה של משרד ירושלים ומורשת, עיריית ירושלים והרל"י, בשיתוף לשכת העיתונות הממשלתית.

ג. "באב אל בר" כל יום שישי במהלך אוגוסט בין 10:00 ל-16:00 ברחבת שער יפו יפתח שוק פשפשים ובו גם תוצרת מקומית מהעיר העתיקה, בר שתיה ואלכוהול והופעה משתנה בשעה 13:00
שוק פשפשים, ריהוט ובגדים וינטייג' (יד שניה), שזירת פרחים, תבלינים, מוצרי טיפוח טבעיים, מיצים ושייקים מיוחדים, טחינה וחלווה ועוד ועוד- לפרטים לחצו כאן

ד. החל מה-15.08 ובכל ימי שלישי של חודש אוגוסט מ-20:00 ועד 23:00 יתקיימו לילות אינקובטור בעתיקה: מוסיקה ערבית אלקטרונית, פדרו גראס ולהקתו, תזמורת פירקת אלנור למוסיקה קלאסית מזרחית והראפר ג'ימבו ג'יי, המשוררים יונתן בלומנפלד וצביה מרגליות ועוד.

בבית הנסן מתקיימים שלל פעילויות, הופעות ואירועים לאורך כל חודש אוגוסט:

1. הופעה חד פעמית בגינה של בית הנסן- מיכה שיטרית מארח את אסתר רדא
17.8 בשעה 20:30 , הכניסה חופשית!

2. בכורה בירושלים– ההרכב המוזיקלי Tiny Fingers עולים לירושלים להופעה מטורפת ומציגים לראשונה בירושלים את הסרט שצולם בים המלח והופק ע"י הלהקה. הסרט מציג את האזור באור חדש לגמרי ומשלב קטעי סאונד ווידאו מרהיבים. לאתר הסרט לחצו כאן

מתי? 23.8 בשעה 20:30, הכניסה חופשית!

בית הנסן אוגוסט – (יח"צ)

3. הקרנות סרטים לאור ירח הסרט “המוזיאון” ושיחה עם הבמאי רן טל.
סרט שמתבונן, חוקר ומהרהר על מוסד התרבות החשוב בישראל, מוזיאון ישראל.
במשך כשנה וחצי אסף הבמאי רן טל חומרים משגרת יומו של המוזיאון, מוסד שמבקש לשקף ולעצב את הזיכרון ואת התרבות הישראלית.
הסרט עוקב אחר המבקרים, מתבונן במתבוננים, מאזין למספרים, יורד למחסנים, למעבדות ולחדרי הדיונים. מנהל המוזיאון האמריקאי, השומר שהוא גם חזן, האוצר הירושלמי, משגיח הכשרות החרדי, המדריך הפלסטיני והמבקרת שאיבדה את כושר הראייה – אלו הן כמה מהדמויות הלוקחות חלק בשרשרת פעולות שהן בסופו של דבר המוזיאון.

מתי? 24.8 בשעה 21:00
הכניסה חופשית . לעמוד האירוע בפייסבוק לחצו כאן.

הסרט "יונה" בבימויו של רן ברגמן והרצאה "פסיכדליה בשירה העברית"
הסרט “יונה” מבוסס על סיפור חייה הסוער של המשוררת יונה וולך. הסרט מתמקד בתקופה בה עוד לא הייתה מוכרת אלא בת כפר צעירה, יתומת מלחמה, המפלסת את דרכה בעולם השירה העברי. עם פריצתה לתודעה והמעבר החד מהכפר לעיר הגדולה, יונה, שבוחנת את גבולות עצמה ורוצה לדעת הכל, חווה התמוטטות נפשית. ברוח התקופה, טופלה יונה ב- LSD.

מאבקה לחזור לכתוב ולכבוש לעצמה את מקומה גובה ממנה מחיר כבד, אך מזכה אותה בחיי נצח על מדף השירה העברית.
בימוי: ניר ברגמן. משחק: נעמי לבוב, מיכאל מושונוב, שלום מיכאלשווילי, איתמר רוטשילד, תום חגי.

מתי? 15.8 בשעה 21:00
הכניסה חופשית. לעמוד האירוע בפייסבוק לחצו כאן.

4. פעילויות ילדים הקיץ בהנסן- הופעות מוזיקה בגינה, תערוכות, מיצגי אומנות דיגיטלית, חנות יד שנייה על גלגלים, הקרנות סרטים לאור ירח, סדנאות עיצוב וטכנולוגיה לילדים, סדנת צורפות דיגיטלית למבוגרים, סלסילות פיקניק ממשק עפאים, הצגות ומופעי קרקס לילדים, סדנאות לקטנטנים.
הכניסה חופשית, אך הסדנאות מותנות בהרשמה מראש ב: 02-5793702 או באתר 

בית הנסן בקיץ – סדנאות לילדים – (קרדיט יחצ)

5. סיור היסטורי "מבית מצורעים לבית של יוצרים"- בואו לגלות את ההיסטוריה של הבניין הכי מסתורי של ירושלים. לראשונה, בית הנסן מקיים סיורים חינם במבנה ההיסטורי ובחללים המשוחזרים כולל הצצה למעבדות המתקדמות, ה- ׁFABLAB, לעיצוב וטכנולוגיה.
המקומות מוגבלים! הסיור ללא עלות אך מותנה בהרשמה מראש.

מתי? ימי שישי 18.8, 25.8 בשעה 10:00 וב- 12:00
לפרטים והרשמה לסיורים 02-5793702 או באתר

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו