בגלל זהות התורם: פרץ החזיר תרומה של 40 אלף ש' - סרוגים

בגלל זהות התורם: פרץ החזיר תרומה של 40 אלף ש'

חבר הכנסת עמיר פרץ החזיר תרומה על סך 40 אלף שקלים לאחר שגילה כי נגד התורם עומד כתב אישום: "כבר החזרתי תרומות כשהתברר לי שהגיעו למשל מחברות כוח-אדם"

בגלל זהות התורם: פרץ החזיר תרומה של 40 אלף ש'
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חבר הכנסת עמיר פרץ, שיתמודד היום (שלישי) לראשות מפלגת העבודה החזיר תרומה על סך 40 אלף שקלים לאחר שגילה כי נגד התורם הוגש כתב אישום בפרשת השוחד לבכירים בעיריית אשדוד.

על פי הדיווח באתר 'גלובס', מדובר ביזם הנדל"ן ליאון אמסילי, או בשמו המוכר יותר יהודה אמסילי, שעומד במרכז של פרשה חמורה, בגינה הוגש נגדו באפריל האחרון כתב אישום המייחס לו נתינת שוחד לבכיר לשעבר בעיריית אשדוד, שלמה אלבז, ששימש בין היתר כחבר מועצת העיר וכחבר בוועדת המשנה לבניין ערים. על-פי האישום, אמסילי העניק לכאורה לאלבז שוחד שהוגדר רשמית כהלוואה בסך כ-150 אלף שקל בתמורה לקידום ענייניו מול ועדות התכנון, כאשר ההלוואה האמורה הוחזרה בפועל רק לאחר תחילת החקירה.

תרומה בשלוש פעימות

על-פי הנתונים שנמצאים בידי מבקר המדינה, התרומה הראשונה של אמסילי ניתנה לפרץ ב-15 במארס האחרון, שבועיים בלבד לפני הפרסום הראשון בדבר הפרשה; התרומה השנייה ניתנה ב-15 באפריל, ארבעה ימים אחרי שהוגש כתב האישום נגד אמסילי, והתרומה השלישית והרביעית ניתנו ב-15 במאי.

כשנשאל על ידי כתב גלובס מדוע פיזר את התרומות, ענה אמסילי: "חילקתי את זה לתשלומים. אנחנו לא עשירים אלא אנשים מהשורה שחיים טוב".

יחסיו עם עמיר פרץ הוא סיפר: "אנחנו לא חברים ולא מתחבקים, בעיקר 'שלום שלום'. הוא בן אדם רציני ,ותרמתי לו בתור הערכה אישית, לא מעבר", הוא מסביר.

על פרשת השוחד הוא אומר: "אלבז הוא חבר שלי, עזרתי לחבר במצוקה. הסיפור יוכרע בבית המשפט, ואני מאמין בחפותי".

פרץ: "לא ידעתי מכתב האישום"

פרץ עצמו התייחס לזהות התורם ואמר כי "מדובר בקשרים חברתיים בלבד עם אמסילי. לא ידעתי מסיפור כתב האישום, ואם זה נכון, אחזיר את הכסף. כבר החזרתי תרומות כשהתברר לי שהגיעו למשל מחברות כוח-אדם".

ואכן, מאוחר יותר העביר פרץ לבנק בקשה להחזרת התרומה לבעליה: "עמיר פרץ פועל בהתאם לחוק ולתקנון ומקפיד עליהם קלה כחמורה ואף מפעיל סטנדרטים מחמירים יותר מכך", נמסר ממטהו לגלובס. "צוות מיוחד הכולל משפטן בוחן כל תרומה ותרומה לפני קבלתה. גם במקרה זה, לפני קבלת התרומה לא הייתה טענה לגבי התורם ותרומתו. למען הסר ספק ולמעלה מכל צורך, החליט מטה עמיר פרץ להשיב התרומה לתורם, בתקווה שימצא זכאי מכל אשם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו