כצל'ה לאהוד ברק: שחרר את חייל הר ברכה חיים גרינוואלד - סרוגים

כצל'ה לאהוד ברק: שחרר את חייל הר ברכה חיים גרינוואלד

ח"כ יעקב כץ שלח מכתב לשר הביטחון שישחרר את חיים יהודה גרינוואלד תלמיד ישיבת הר ברכה שנשלח למחבוש ל-28 יום מפני שסירב להצהיר כי הוא עובר לישיבה אחרת. "כל רגע ורגע שחייל זה יושב מאחורי סורג ובריח מהווה סטירת לחי של צה"ל לחייליו הטובים ביותר."

כצל'ה לאהוד ברק: שחרר את חייל הר ברכה חיים גרינוואלד
  כצל'ה יסדר? (פלאש 90)

כצל'ה קורא לשר הביטחון אהוד ברק לשחרר את החייל חיים גרינוואלד תלמיד ישיבת הר ברכה שנידון ל-28 ימי מחבוש על התנגדותו לעבור לישיבה אחרת.

מצ"ב המכתב המלא:

לכבוד

מר אהוד ברק

שר הביטחון

שלום רב,

הנדון: מעצרו של חייל קרבי מישיבת הר ברכה

לפני מספר ימים נשלח חיים יהודה גרינוואלד, מ.א. 005400149, חייל מישיבת הר ברכה למחבוש למשך עשרים ושמונה יום.

חייל זה התגייס יחד עם רבים מחבריו לשרות קרבי מתוך רצון לתרום את מרצו וכוחו למדינה. המוטיבציה הגבוהה של חיילים כדוגמתו מהווה תקווה בתקופה בה אחוזי ההשתמטות מאזורים מסוימים בארץ גדלים ובמיוחד לאחר פעולות של צה"ל שנעשו לדאבון ליבנו כנגד אזרחי ישראל המיועדים לשירות בטחוני.

עקב ההחלטה המצערת להוציא את ישיבת הר ברכה ממסלול ההסדר, החליטו מספר תלמידים כי לא ישתפו פעולה עם החלטה שמפירה את ההסכם עמם על פיו התגייסו ופוגעת בצה"ל.

גם אם אין הסכמה לגבי ישיבת הרב ברכה, יש להסתכל על התמונה המלאה לפני שבאים לשופטו. נראה שהעונש החמור שהוטל עליו מתעלם מהמקום הרגשי הקשה בו נמצא החייל ולפיכך, לא ניתן במידה. ישנה גם התעלמות מכך שחייל אחר שאינו תלמיד הישיבה היה מוצא דרכים רבות כדי להשתחרר וכפי שעושים רבים אחרים.

אולם, מלבד העונש הלא מידתי כלפי החייל עצמו, יש בענישה זו כדי לפגוע בצה"ל כצבא העם. נראה שבעת בה ההתגייסות אינו עוד דבר מובן מאליו, אנו לא תמיד משכילים למצוא את הדרך כדי לעודד את הגיוס. האם ענישה, גם אם נעשתה כדי שישמעו ויראו, יכולה לעודד את המוטיבציה להתגייס או שמא לגרום להפך? האם ניתנה מחשבה לפגיעה החוזרת ונשנית בישיבה ובחייליה המסורים והתוצאות שעלולות להיות לזה כלפי כלל ציבור חובשי הכיפות הסרוגות?

אין זה סוד שחובשי הכיפות ובני הישיבות מובילים בהתגייסות לצבא ובהשתתפות בקורסי הקצינים. בעת של התגברות הרוח האינדיבידואליסטית, יכולות הישיבות המחנכות לדאגה לחברה להוביל את כלל הציבור ואת הצבא קדימה. פגיעה בישיבות אלו עלול להותיר צלקת נוספת ולפגוע במדינה לטווח הארוך.

סבורני שהן למען הצדק כלפי אותו חייל והן משום המחשבה על עתידו של צה"ל כצבא העם, אין להביט על משהו נקודתי אלא על המכלול כולו ומשום כך להתחשב בחייל זה.

לא יתכן שחייל חדור מוטיבציה ישב בכלא משום שאינו מסכים לכפייה לעזוב את הישיבה שצה"ל התחייב בפניו כי במסגרתה ישרת.

אומר לכבודו בגילוי לב: המחשבה שענת קם, מן הדיוטה התחתונה שבשולי קצות העם – חיילת הנאשמת בריגול ובהכשלת בנינו במלחמה, יושבת בביתה, ואילו חייל קרבי מן הדיוטה העליונה של עם ישראל יושב בכלא, מדירה שנה מעיני. ולא רק מעיני אלא מיעיני רבים מאד מאד בעם הזה.

על זה נאמר בקהלת: "יֶשׁ הֶבֶל אֲשֶׁר נַעֲשָׂה עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר יֵשׁ צַדִּיקִים אֲשֶׁר מַגִּיעַ אֲלֵהֶם כְּמַעֲשֵׂה הָרְשָׁעִים וְיֵשׁ רְשָׁעִים שֶׁמַּגִּיעַ אֲלֵהֶם כְּמַעֲשֵׂה הַצַּדִּיקִים".

כל רגע ורגע שחייל זה יושב מאחורי סורג ובריח מהווה סטירת לחי של צה"ל לחייליו הטובים ביותר.

על כן את התערבותך לשחרורו המיידי של החייל אבקש.

בברכה

ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ

יו"ר האיחוד הלאומי

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו