פורעים הציתו את בית המדרש של ישיבת חומש - סרוגים

פורעים הציתו את בית המדרש של ישיבת חומש

אירוע קשה ביישוב חומש. פורעים ערבים חדרו ליישוב והציתו את מבנה הישיבה הפועלת במקום. ישיבת חומש : "נערכים לבניית מבנה גדול יותר ולהמשך האחיזה במקום"

author-image
פורעים הציתו את בית המדרש של ישיבת חומש
  (צילום: ישיבת חומש)

אירוע קשה ביישוב חומש.

פורעים ערבים הציתו את בית המדרש של הישיבה הפועלת במקום. ההצתה בוצעה אתמול (ב') במהלך יום זעם אשר ערכו ערביי האזור כחלק מתמיכתם בשביתת האסירים הכלואים בבתי הכלא. במהלך היום חדרו לאזור הישיבה פורעים ערבים וכאמור הציתו את המקום, כתוצאה מההצתה נגרם נזק כבד למבנה בית המדרש של הישיבה ולתכולתו. האירוע הסתיים ללא נפגעים.

ישיבת חומש פועלת ביישוב כבר למעלה מעשור, בישיבה מעל 30 בחורים הלומדים מידי יום במקום. מבנה הישיבה משמש את התלמידים כבית מדרש וכפנימייה.

(צילום: ישיבת חומש)

"כאשר יענו אותנו כן נרבה וכן נפרוץ", אומרים בישיבת חומש, אשר גם היום מקיימת במקום את הלימודים כסדרם "בעקבות האירוע נגביר את הלימוד והפעילות במקום, ונחזק את האחיזה ביישוב. אנו נערכים לבניית מבנה קבע גדול יותר ובע"ה אנו נמשיך ונגדל. אנו פותחים בימים אלו במבצע התרמה לצורך הקמת המבנה החדש" אמרו.

בישיבה קראו לצבא למצות את הדין עם הפורעים הערבים "אנו ציפייה כי צה"ל ישים את ידו על הפורעים הערבים, וימצה עימם את הדין", והוסיפו תקווה כי בקרוב ישובו למקום גם המשפחות אשר פונו מהיישוב "הגיע הזמן שחוק ההתנתקות, שהוכח כאיוולת וכפשע מוסרי, יעבור מן העולם. אנחנו קוראים לחברי הכנסת הפועלים לביטולו להמשיך ולקבל כוחות מאחיזתנו במקום ולפעול לביטול החוק".

(צילום: ישיבת חומש)

נזכיר כי היישוב חומש בצפון השומרון פונה במסגרת תוכנית ההתנקות בשנת 2005. מספר חודשים לאחר הפינוי החל להתנהל מאבק על החזרה לחומש וליישובים הנוספים אשר ננטשו והוחרבו. במסגרת המאבק אשר כלל אירועי עליה המוניים ליישובים הוקמה גם הישיבה במקום.

אחד מהאירועים התקיים ביום העצמאות האחרון בו חגגו ביישוב חומש מאות אנשים, אשר סיירו ברחבי היישוב וערכו במקום תפילת חג, למקום הגיעו גם רב השומרון, הרב אליקים לבנון וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שנחשפו לתנאי היום יום המאתגרים בחומש וחיזקו את הבחורים במאבק החשוב לשוב לחומש.

(צילום: ישיבת חומש)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עיתונות
שי | 24-05-2017 8:31
למה תמיד ניתנת באתר הזה המיית ליבם של הכותבים והעורכים. מדוע לא לדווח, פרטים, עובדות ופרשנות אובייקטיבית כפי שראוי באתר חדשותי? במובן הזה אתם לא יותר טובים מ"הארץ".