לא יאומן כי יסופר: זברב אלוף רומא החדש - סרוגים

לא יאומן כי יסופר: זברב אלוף רומא החדש

זברב ייכנס בעקבות הניצחון לעשירייה הראשונה בדירוג העולמי. יש לו עדיין הרבה מאוד מקום לשיפור, וסביר להניח שיעבור עוד זמן מה עד שיתחיל לנצח את הטניסאים הטובים ביותר בעולם באופן עקבי בטורנירים גדולים, ובפרט בטורנירי גראנד סלאם. אבל היום סומן סוף סוף באופן רשמי יורש אפשרי לגדולי האומה

author-image
לא יאומן כי יסופר: זברב אלוף רומא החדש

סאשה זברב הוא אלוף רומא! ניצח את נובאק דג'וקוביץ' בגמר, 4-6 3-6.

לא יאומן כי יסופר, אך נראה ש-"תסמונת המשחק שאחרי" הכתה היום באחד הטניסאים הגדולים בכל הזמנים. לאחר ששיחק את המשחק הטוב ביותר שלו השנה מול דומיניק תים בחצי הגמר, נובאק דג'וקוביץ' שיחק אתמול (ראשון) גרוע. הוא חבט כמות בלתי סבירה של טעויות לא מחויבות, הגיש רע, ולא הגיע אפילו לנקודת שבירה אחת במהלך הגמר כולו. דג'וקוביץ' היה אמוציונלי מאוד לאורך המשחק, והרבה להביע את התסכול שלו בשצף קללות בכל מני שפות.

לעומתו, זברב הגיש מצוין, הוציא לפועל היטב את טקטיקת "המכה הראשונה" שלו, ונראה רגוע ושליו גם כשדג'וקוביץ' עשה סימנים של התעוררות. הגרמני בן ה-20 בוגר ממניין שנותיו. כשזכה בתואר הגדול בקריירה שלו, הוא הניף את ידיו לאוויר בנונשלאנטיות כאילו זכייה בתארי מאסטרס היא שגרתית עבורו. הביטחון העצמי של זברב הוא מדהים.

זברב, יליד 1997, הוא כעת האלוף הכי צעיר בסבב של טורניר מאסטרס, בהפרש גדול. הטניסאי הכי צעיר מלבדו שזכה בתואר מאסטרס הוא מארין צ'יליץ', יליד 1988. מדהים שמי שקורא תיגר על ההגמוניה של הרביעייה הגדולה והדיקטטורית, שזכתה בכל תואר מאסטרס מאז שנת 20122 מלבד חמישה, הוא דווקא הענק הרזה הזה, שלפני השבוע מעולם לא העפיל אפילו לחצי גמר של טורניר מאסטרס או לסיבוב רביעי בטורניר גראנד סלאם.

משחק לא טוב של דג'וקוביץ'. צילום מסך

זברב ייכנס בעקבות הניצחון לעשירייה הראשונה בדירוג העולמי. יש לו עדיין הרבה מאוד מקום לשיפור, וסביר להניח שיעבור עוד זמן מה עד שיתחיל לנצח את הטניסאים הטובים ביותר בעולם באופן עקבי בטורנירים גדולים, ובפרט בטורנירי גראנד סלאם. אבל היום סומן סוף סוף באופן רשמי יורש אפשרי לגדולי האומה. אם יצליח למצות את הפוטנציאל שלו, ויימנע מפציעות, אין ספק שזברב הוא מועמד בכיר להעפיל לפסגת הדירוג ביום מן הימים.

עם זאת, ייתכן שהמנצח הגדול ביותר של הגמר הוא דווקא ספרדי מסוים, שמשחק גולף במאיורקה. רפאל נדאל צפה בוודאי בדג'וקוביץ' מאבד את זה לחלוטין במשחק החשוב ביותר שלו לפני אליפות צרפת. אם אחרי המשחק של דג'וקוביץ' מול תים נדאל חשש מעט לכתר בו הוא אמור לזכות באליפות צרפת, הגמר של היום הוא כזריקת הרגעה. דג'וקוביץ' עדיין רחוק ממיטבו, וזברב בוודאי לא אמור לאיים על נדאל ברולאן גארוס. טורנירי ההכנה הגדולים לאליפות צרפת מסתיימים אם כן בגביע גרמני, אבל בניחוח ספרדי מובהק.

דג'וקוביץ' החל לעבוד עם אנדרה אגאסי טלפונית. צילום: שאטרסטוק

אגאסי יאמן את דג'וקוביץ'?

מסיבת העיתונאים בתומו של גמר טורניר המאסטרס ברומא הביאה עמה בשורה – נובאק דג'וקוביץ' החל לעבוד עם אנדרה אגאסי טלפונית במהלך השבועיים האחרונים, ואגאסי יגיע לפריז וילווה אותו במהלך חלק מאליפות צרפת, כחלק מצוות האימון שלו. לפי דג'וקוביץ', לא מדובר עדיין במאמן במשרה מלאה, ואין בין השניים התחייבות ארוכת טווח. הם יראו איך הכימיה שלהם עובדת במהלך הרולאן גארוס, ויקבלו החלטה לגבי המשך דרכם המשותפת.

לפי ראיונות שנערכו עם דג'וקוביץ' לאורך השבועות האחרונים, נראה שהפרט הביוגרפי שקרץ ביותר לדג'וקוביץ' באגאסי הוא הקאם-באק המפואר שרשם אגאסי בשנות ה-90. אגאסי, שבשנת 1995 דורג במקום הראשון בעולם, הדרדר באמצע שנת 1997 עד למקום ה-141 בדירוג העולמי בעקבות משבר אישי ומקצועי שעבר. אולם האמריקני מצא את דרכו בחזרה לצמרת, וב-1999 הצליח להשלים את הקאם-באק שלו עם זכייה בשני תארי גראנד סלאם, וחזרה לפסגת הדירוג.

הכותב: נמרוד דרור, מנהל  דף הפייסבוק "נמרוד כותב על טניס", עדכונים, חדשות ופרשנויות מעולם הטניס

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למי אכפת
משה, מלצר, חולון | 23-05-2017 12:49
למה אתם לא מסקרים אל ליגת העל בכדורסל, למשל את המשחק אתמול בין חיפה לחולון שהיה יוצא מן הכלל ונכנס ל- 2 הארכות, אני לא יודע איך להגיד לכם אבל באופן מפתיע פחות אנשים מתעיניינים בטניס ובליגת הישיבות בכדורסל - גבעת שמואל נגד מעלה טפיוקה ב'. אני כותב את זה כי אכפת לי מהאתר ומהסרוגים שלכם דן מנו