מתחת לאף: בת הזוג שלך נמצאת כנראה ממש לידך - סרוגים

מתחת לאף: בת הזוג שלך נמצאת כנראה ממש לידך

בואו נשים את הדברים על השולחן: ידידים טובים עשויים להיות בני זוג מצוינים. יותר מזה: הלוואי ורוב הנשואים היו ידידים טובים - כי ידידות הינה בסיס בריא לכל דבר שבזוגיות. דמיינו לרגע שאחד מהם הוא בן או בת הזוג שלכם

מתחת לאף: בת הזוג שלך נמצאת כנראה ממש לידך
  בת הזוג יכולה להיות מתחת לאף ( צילום: שאטרסטוק)

יְדִידוּת או זוגיות? 

"מה עם הדס? אתה מספר לי שאתה אוכל אצלה כמעט כל שבת ושאתם עושים הרבה דברים ביחד, הולכים להופעות, לטיולים. אולי אפשר לשדרג את הקשר… מה אתה אומר?" – אני שואל בתמימות את הבחור העוד-לא-נשוי שיושב מולי.

"מה פתאום, השתגעת!? עזוב, אני לא הולך להתחתן איתה – היא חברה טובה." – הוא עונה, בהלם.

פה חשדתי. זה אחד המשפטים שאני שומע שוב ושוב מפי רווקים ורווקות רבים כשאני מעז להעלות לדיון את הנושא ה'יְדִידוּת': "להתחתן איתו? אין מצב, אנחנו ידידים!"

אז בואו נשים את הדברים על השולחן: ידידים טובים עשויים להיות בני זוג מצוינים. יותר מזה: הלוואי ורוב הנשואים היו ידידים טובים – כי ידידות הינה בסיס בריא לכל דבר שבזוגיות.

האם יְדִידוּת היא "הכל'? לא. האם זה מספיק? גם לא. אבל זה בסיס ממש טוב לנישואים. במילים אחרות ידיד טוב עשוי להפוך להיות בעל טוב, יש לזה סבירות גבוהה יחסית. יחד עם זאת, גם יתכן שזה פשוט לא מתאים. אז מה, לא שווה לנסות?!

חבר שלי, אחד מרווקי ביצת ירושלים, מספר בגאווה שביום בהיר אחד, ירד לו האסימון בקשר לידידות והוא פתאום הגיע למסקנה הכל-כך פשוטה ומתבקשת שיתכן שאשתו לעתיד מסתתרת… בין הידידות שלו. הוא פתח אז במבצע שהוא כינה: "הפוך את ידידתך לאשתך". אמר ועשה: פגש כמה מידידותיו איתן הוא הרגיש שיש פוטנציאל כזה והציע להן לפתח את הקשר לשלב נוסף – עד שאחת מהן נאותה להצעתו והפכה עד מהרה לאשתו.

מה הרציונל?

הרציונל פשוט למדי: קשרי ידידות בין גבר לאישה מצביעים על שותפות בתחומים מסוימים. בד"כ, לידידים יש תחומי עניין וערכים משותפים, שפה והומור המקובלים על שניהם, תקשורת טובה ועוד לא מעט תכונות מאוד מועילות לבניית זוגיות. למי שתוהה, אלה מרכיבים חיוניים בזוגיות בריאה, שמחה וטובה.

סרט נשאר סרט.הכל נראה כל- כך משולם( צילום: שאטרסטוק)

אני יודע שבסרטים תכונות אלו מוצגות לעיתים כרדודות ורחוקות מהאהבה ה'אמיתית', ה'רומנטית', זו שסוחטת דמעות – אבל סרט נשאר סרט. עם קצת פוטושופ ותסריט טוב, הכל נראה כל-כך פשוט ומושלם… במציאות, זוגיות טובה דומה מאוד, בהרבה מובנים, לידידות טובה. ברור שזוגיות טומנת בחובה רבדים עמוקים יותר כגון אינטימיות, הורות או בניית עתיד משותף – אבל הבסיס די דומה בסה"כ.

לא יספרו לכם את זה בסרטים ובסיפורי אהבה, כי זה נראה טריוויאלי מדי, נדוש, משעמם אבל זוהי המציאות: גבר ואישה שאוהבים באמת נראים מאוד כמו חברים טובים.

אז מה עושים?

בטור הראשון שכתבתי, סיפרתי לכם על 'פרדוקס הבחירה'. הצעתי לצמצם את מספר האופציות וההצעות של דייטים כדי לאפשר בחירה יעילה ונכונה יותר.
הנה דרך אפשרית לעשות זאת יחסית בקלות (אם זה רלוונטי במקרה שלכם – כי לא לכולם יש ידידים מהמין השני): תחשבו רגע על הידידים או הידידות שלכם. תתמקדו באלה שהקשר איתם זורם יחסית בקלות. שימו לב: הם לא מהמשפחה שלכם והתורה לא אוסרת קשר נישואים איתם – מותר להתחתן איתם ללא חשש…

דמיינו שבעצם, אחד מהם הוא בן או בת הזוג שלכם: הבעל שחיכיתם לו, האישה שציפיתם לה. כרגע, יש להם תחפושת של 'ידיד' או 'ידידה' אבל בפנים מסתתר בן או בת זוג פוטנציאלי. עכשיו אתם יכולים להתחיל לרחרח, להציע, לבקש או לפעול בכל דרך שנראית לכם מתאימה. והשאר… נו, תשלחו לי כבר הזמנות לחתונה!

===========================================================
הכותב: אהרן דרמון – ראש קהילת בי"כ כורזין בנחלאות. מרצה, מאמן אישי וזוגי, מטפל ומגשר

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו