שוטר היס"מ שהיכה ערבי התפטר מהמשטרה - סרוגים

שוטר היס"מ שהיכה ערבי התפטר מהמשטרה

שוטר היס"מ משה כהן שפוצץ ערבי במכות בגלל ריב על חנייה, התפטר היום מהמשטרה וזאת במסגרת השימוע שנערך לו. כהן הביע צער וחרטה על התקרית

author-image
שוטר היס"מ שהיכה ערבי התפטר מהמשטרה

שוטר היס"מ משה כהן שפוצץ ערבי במכות, התפטר היום (ב') מהמשטרה וזאת במסגרת השימוע שנערך לו.

כזכור לפני עשרה ימים פרסמנו בסרוגים, תיעוד שלו מכה נהג משאית ממזרח ירושלים בגלל ריב על חנייה וחסימת תנועה. התיעוד עורר סערה והמשטרה התנערה מהתנהגותו של כהן, שהושעה, והיום במסגרת השימוע שנערך לו במטה הארצי של המשטרה הוא הודיע על התפטרותו מהשירות וכמו כן התנצל והביע צער על התקרית.

עו"ד אבי חימי, שמייצג את כהן, אמר כי "השוטר נוטל אחריות מלאה והודיע בתחילת השימוע על התפטרותו ממשטרת ישראל. הוא הביע חרטה אמיתית ועמוקה וזו ההזדמנות שלו להתנצל פני האזרח ובפני עשרות אלפי שוטרים".

תיעוד המכות שהסעירו את המדינה

למרות ההתנצלות וההתפטרות, ההליך המשמעתי והפלילי נגד כהן נמשך. כתב האישום שהוגש נגדו בשבוע שעבר מייחס לו שורת עבירות אלימות. לפי כתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בירושלים, כה החנה את רכבו בחניון עפר סמוך למשרדי היס"מ בוואדי אל ג'וז. כשסיים את משמרתו ב-23:00 גילה שלמכונית נגרמו נזקים. למחרת הוא פנה למוקד הביטחון של משרד הפנים וביקש מהקב"ט לבדוק את המצלמות הפונות לחניון. הוא זיהה את לוחית הזיהוי של המשאית הפוגעת, וניצל את נגישותו למאגר המשטרתי כדי לאתר את בעליה.

כמה ימים לאחר מכן הגיע כהן לחניון וזיהה את המשאית חונה. כשראה מחלון המשרד את הנהג מאזן שווק מגיע הוא מיהר למקום, ועל פי כתב האישום דרש ממנו לרדת מהמשאית והחל לגדף אותו ולהכות אותו בפניו. במהלך הוויכוח, נטען, הטיח כהן בנהג שלא השאיר פתק בעקבות התאונה. שווקי השיב שכן השאיר פתק והוסיף שכהן שהוא עוד "ישלם" על התנהגותו. בתגובה נגח השוטר בפניו, הכה אותו, בעט בבטנו וחבט בראשו.

בשלב זה הגיע למקום אדם נוסף שביקש להפסיק את האירוע, ובתגובה קילל אותו כהן והכה גם אותו בכל חלקי גופו. "במעשיו תקף הנאשם את המתלונן שלא כדין, גרם חבלות לאדם נוסף, ועשה מעשה של הפרת אמונים עת ניצל את נגישותו למאגר המשטרתי שלא במסגרת תפקידו", צוין בכתב האישום.

במשטרה התנערו

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לאותה תקרית: מדובר בהתנהגות חמורה וחריגה שאינה עומדת בקנה אחד עם ההתנהגות המצופה משוטרים במ“י. עם קבלת הסרטון השוטר הוצא לחופשה כפויה באופן מיידי ובהמשך יוזמן לשימוע לבחינת המשך שירותו במשטרה. במקביל החומר הועבר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים."

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן התייחס לסרטון ומסר לסרוגים: "התנהגות שוטר היס״מ שצולם תוקף באלימות תושב מזרח ירושלים היא חמורה ביותר וראויה לכל גנאי. התנהגות כזו פוגעת במשטרה כולה ונכון פעלה המשטרה כאשר השעתה מיידית את השוטר. אין מקום להתנהגות כזו של שוטרים ואני מקווה שמח״ש תמצה עימו את מלוא חומרת הדין בשל התנהגותו הפסולה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא נעים אבל זאת האמת, צבא = שמד !!!
. | 03-04-2017 16:31
לא נעים אבל זאת האמת, צבא = שמד !!! בן תורה לא יכרע ולא ישתחווה, וסוף האמת לנצח !