ערבים יקיימו עצרת 'נכבה' באתר ההנצחה לנופלי שיירת יחיעם

ערבים יקיימו עצרת 'נכבה' באתר ההנצחה לנופלי שיירת יחיעם

זעם בקרב תושבי הגליל המערבי ומשפחות לוחמי 'שיירת יחיעם" שנפלו בקרב על המגמה לקיים את תהלוכת ה'נכבה' בהשתתפות עשרות אלפים דווקא ביום העצמאות באתר ההנצחה ללוחמים

author-image
ערבים יקיימו עצרת 'נכבה' באתר ההנצחה לנופלים
  הערבים מתכננים עצרת נכבה באנדרטת שיירת יחיעם

זעם בקרב תושבי הגליל המערבי ומשפחות הנופלים משיירת יחיעם, על גורמי הממשלה והרשויות, על שלא עצרו באיבה את המגמה של "הוועדה הארצית להגנה על זכויות העקורים", לקיים את טקס ותהלוכת יום הנכבה דווקא באתר ההנצחה ל- 46 לוחמי שיירת יחיעם שנפלו בקרב עקוב מדם, בדרך ליחיעם הנצורה.

את היוזמה לקיום טקס ה'נכבה' (בערבית האסון), באתר ההנצחה לחללי שיירת יחיעם, יזמה 'הוועדה הארצית להגנה על זכויות העקורים', האחראית על הפקה וארגון טקסי יום הנכבה. המארגנים הודיעו לאנשי התקשורת באזור הגליל, כי הם צופים להשתתפות של כ-25 אלף איש בעצרת ובתהלוכה, שיתקיימו באתר ההנצחה, הסמוך לכפרים ערביים שננטשו במלחמת העצמאות.

יש לציין כי אירוע כזה נערך בשנים האחרונות בכל פעם במקום אחר. לפני כעשר שנים התפתחה עצרת נכבה בסמוך למגידו לעימות רב משתתפים בין יהודים וערבים.

ראש המועצה: לא אתן את ידי לקיום עצרת הנכבה

המשפחות טוענות, כי לא יתכן שנושא לקיום עצרת ענקית וצעדה, עלה בכלל לדיון, ללא התחשבות במשפחות השכולות, המגיעות ביום הזיכרון ויום העצמאות לאתר ההנצחה, לקיים טקסי זיכרון והתכנסויות משפחתיות לזכרם של הנופלים בקרב ותוהות מדוע יש ליצור חיכוך מיותר, באזור הגליל המערבי, הידוע דווקא בחיים בדו קיום. המשפחות קוראות לשר הביטחון ומפכ"ל המשטרה להתערב אישית בנושא, טרם יגרם מאבק מיותר.

 

ראש המועצה האזורית מטה אשר, יורם ישראלי, מתנגד בתוקף לקיום העצרת ואמר: "לא יקום ולא יהיה! חד משמעית, אני מתנגד לקיומה של עצרת כזו ביום העצמאות באתר ההנצחה לנופלים. ביום העצמאות יחגגו יהודים את יום העצמאות. לא אתן את ידי לקיום עצרת הנכבה. שהמארגנים יבחרו להם מקום מתאים לחגיגות הנכבה" אמר ישראלי.

משפחת פחטר באזכרה השנתית לזכר יחיעם הי"ד

נילי פחטר, יעל שביט ודן פחטר, המייצגים את משפחתו של מפקד שיירת יחיעם, בן עמי פחטר הי"ד (על שמו הישוב בן עמי), שנפל במלחמת העצמאות יחד עם 45 מחייליו, בדרכם לפרוץ את המצור על יחיעם ולהביא אספקה לקיבוץ "משפחות הנופלים מגיעות  לאתר בימי הזיכרון וביום העצמאות כדי לזכור את הנופלים שלחמו באומץ לשחרור יחיעם הנצורה. לא ייתכן, כי בתאריך זה של יום העצמאות למדינת ישראל, תתקיים צעדה דווקא באתר להנצחת הנופלים. אנו דורשים להעתיק את הצעדה מאזור האנדרטה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו