המכינה בעלי לליברמן: "לא נשתף פעולה עם נסיון לפגוע בחופש הביטוי"

המכינה בעלי לליברמן: "לא נשתף פעולה עם נסיון לפגוע בחופש הביטוי"

במכינה בעלי לא מתרגשים מהאיום של ליברמן לפיטורי הרב יגאל לוינשטיין: "לא נשתף פעולה עם שום נסיון לפגוע בחופש הביטוי של רבני, תלמידי ובוגרי בני דוד."

"לא נשתף פעולה עם נסיון לפגוע בחופש הביטוי"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

סגירת המכינה בעלי. במכינה לא מתרגשים ממכתב האיום ששיגר מנכ"ל משרד הבטחון אודי אדם לראשי המכינה בדרישה החד משמעית: אם לא תודיע המכינה על פיטורי הרב יגאל לוינשטין, יבטל שר הבטחון את ההכרה במסלול ההסדר של המכינה.

במכתב שנשלח היום ופורסם עם כניסתם של רבני הציונות הדתית לפגישת הרגעה עם הרמטכ"ל וראש אכ"א, נכתב האיום: "הסרת ישיבת ההסדר בעלי מרשימת ההסדר המוכרות, אלא אם יימסר לשר הבטחון כי פעילותו של הרב יגאל לוינשטיין בישיבת ההסדר, כרב, מורה ומחנך תופסק לאלתר".

כשלוש שעות מאוחר יותר נמסרה תגובת המכינה: "כמי שמחנכים את תלמידיהם על חשיבות חופש הביטוי לא נשתף פעולה עם שום נסיון לפגוע בחופש הביטוי של רבני, תלמידי ובוגרי בני דוד."

במכינה לא מתרגשים מהאיום של ליברמן לסגור את מסלול ההסדר: "בנוגע לתלמידי ההסדר, הרב לוינשטיין אינו מלמד בישיבת ההסדר."

סחיטה באיומים

 

דרישה להתנצלות והתפטרות

"ההשתלחויות הקשות, החוזרות ונשנות, של הרב יגאל לוינשטיין, נגד נשים המשרתות בצה"ל ונגד אוכלוסיות אחרות של משרתים, פוגעות פגיעה קשה בצה"ל ובאכולוסיות המשרתות בו, בערכי צה"ל, ומדינת ישראל וכן בסמכות מפקדי צה"ל בלכידות השירות ובפיקוד על המשרתים".

הכללתו של הרב לוינשטיין בסגל ישיבת ההסדר, מעלה חשש, כי חניכי הישיבה, שכידוע הינם חיילי צה"ל בשירות משולב, נחשפים לדעות האמורות הפוגמות במטרות הלימודים בישיבת ההסדר ובתכנית הלימודים שלה, אשר אמורה לחנך לשירות ערכי ומלא בצה"ל וכיבוד הפיקוד של צה"ל וכלל המשרתים בו".

"לפני כשבוע ובעקבות ההתבטאויות האמורות, פנה השר לרב לוינשטיין ודרש את התנצלותו ועזיבת תפקידיו במוסדות עלי, אולם עד כה, בחר הרב שלא לעשות כן".

עונש נוסף

בנוסף בכוונת שר הבטחון לבטל את ההבחנה הנהוגה היום בין מוסדות בני דוד עלי לבין המכינות הקדם צבאיות האחרות בעניין אי-ההגבלה של המכינה במכסות דחיית שירות לחניכים בשנה ב' ובמכסות המעבר של החניכים בתוך המוסד ולמוסדות אחרים, בשל הפגיעה בשוויון אל מול כלל המכינות הקדם צבאיות המוכרות בעניין זה".

יש לציין כי ביטול מסלול ההסדר ישפיע על כ-15 תלמידים בשנה מתוך כ-200. אולם, הגבלת מספר מכסות דחיית השירות עלולות להשפיע על מספר גדול יותר של תלמידים. ככל הנראה כמה עשרות שלא יוכל להמשיך לשנה ב' במכינה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הישיבה מחנכת את תלמידיה לחופש הביטוי?! ח׳חחחחחח
אלי | 22-03-2017 20:22
כל הסיפור ההזוי הזה היה שווה רק בשביל המשפט הזה.
2
ליברמן חזור בך
יואב | 22-03-2017 21:36
זה עוד עושה ליברמן המתנחל זה שבא מקרב ההתנחלויות ללמדך שבלי יראת השם אין כלום... הייתי מציע לו לקשקשן מקושש הקולות וסותם הפיות הסדרתי כפי שהורגל מארץ מכורתו להיזכר בצדיק מריבניץ זצל אותו הכיר וידע ברוח קדשו ובפרישותו כי רבה כולל שמירת עיניים ...