איש עסקים ניצל מתביעה של 2.4 מיליון שקל בזכות הפלאפון שלו

איש עסקים ניצל מתביעה של 2.4 מיליון שקל בזכות הפלאפון שלו

חברת גלידות תבעה איש עסקים ישראלי, בטענה שחתם על ערבות בסך מיליוני שקלים. אך בזכות רישומי מיקום הטלפון הסלולרי שלו- הצליח בית המשפט לדחות את התביעה ולמצוא ראייה לכך שחתימתו זויפה

יש גם יתרון: הפלאפון הציל מתביעה בסך מיליוני שקלים
  (צילום:שטארסטוק)

לא מעט מקרים לא נעימים קרו לאחרונה בגלל הסמארטפונים, החל מדליפת מידע רגיש ועד לפדיחה בטקס האוסקר. אך פסקת בית משפט השלום בתל אביב, הוכיח שיש גם יתרונות למידע שמחזיק הסמארטפון שלנו.

לאחרונה איש עסקים ישראלי נתבע על ידי חברת גלידות, בטענה שהוא חתום על שטר ערבות בסך 2.4 מיליון שקל ועליו לשלם לה את הסכום. איש העסקים לא וויתר והגיש כתב הגנה לבית משפט השלום בתל אביב, בו טען כי מעולם לא חתם על שטר ערבות וכי ביום החתימה הוא בכלל לא היה במשרדי החברה בתל אביב, אלא ברמת גן.

בנוסף לכך הצהיר שברצנו לתבוע את מי שזייף את חתימתו על מסמך הערבות, לצד חוות דעת של גרפולוגית שקבעה שחתימתו אכן זויפה. אך מה שהביא לבסוף את הראייה החותכת שהביאה את בית המשפט לדחות את התביעה היה דווקא הסמארטפון שלו.

בזכות הפלאפון התביעה על מיליוני שקלים נדחתה (צילום:שטארסטוק)

השופט הורה להוציא צווים לחברות הסלולר, כדי לבצע איכון לטלפון של איש העסקים הנתבע ושל עובד החברה התובעת ולברר היכן היו ביום ובשעה של חתימת שטר הערבות, וזאת כדי לבדוק את טענותיו שלאיש העסקים הנתבע.

 

לאחר הבדיקה של חברות הסלולר נקבע חד משמעית כי איש העסקים היה בזמן בו נטען שחתם על השטר, בכלל ברמת גן ומאוחר יותר נסע לחולון. ובנוסף עובד של חברת הגלידות שהחתים אותו על השטר כלל לא היה באותו היום במשרדי החברה בתל אביב, אלא בעיר שוהם.

בעקבות כך בית המשפט קבע בפסק הדין כי בדיקות המיקום שבוצע לסמארטפונים הם ראיות חיצוניות, שיש בהם לקבוע כי הנתבע אכן לא חתם על שטר הערבות באותו היום, וכי החברה לא עמדה בנטל התביעה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו