אושרה ייצוגית: המסעדה הגישה חזיר במקום עגל - סרוגים

אושרה ייצוגית: המסעדה הגישה חזיר במקום עגל

בית המשפט המחוזי בתל-אביב את התביעה הייצוגית נגד מסעדת 'צפרה' בשל מכירת בשר חזיר שהוצג כבשר עגל בשתי מנות בשם "לומפיה עגל" ו"ויל לוק לק" שנבדקו במעבדה וכן בשתי מנות נוספות: "יונאן" ו"סופר P"

author-image
אושרה ייצוגית: המסעדה הגישה חזיר במקום עגל
  מסעדת צפרה (צילום: אבי מועלם, ynet)

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר היום (ראשון) את התביעה הייצוגית נגד מסעדת 'צפרה' בעיר וזאת בשל מכירת בשר חזיר שהוצג כבשר עגל בשתי מנות בשם "לומפיה עגל" ו"ויל לוק לק" שנבדקו במעבדה וכן בשתי מנות נוספות: "יונאן" ו"סופר P".

על פי הדיווח באתר ynet, התביעה הוגשה בשנת 2013 נגד צפרה בע"מ, השף אבי קונפורטי (שמכהן כדירקטור בצפרה וכן כבעלים של חברת קונפורטיס גסטרונימס, המחזיקה 40 ממניות צפרה) וכן נגד ענת בו טובים לאופר ויעל אורנשטיין אורי (שתיהן דירקטוריות בצפרה ומחזיקות בחלק מהבעלות עליה), אך אושרה כייצוגית נגד צפרה וקונפורטי בלבד. עילות התביעה הן הפרת חובת תום הלב, הטעיה, תרמית ורשלנות, בין היתר.

הבקשה לאישור התביעה כייצוגית הוגשה בשם כל הלקוחות, שבמהלך 7 השנים שקדמו להגשת הבקשה רכשו במסעדה מנה אחת או יותר שהוצגה כסוג של בשר מסוג מסוים, אך כללה כמות כלשהי של בשר מסוג אחר. בכלל זאת מדובר בכל הלקוחות כאמור שהזמינו במסעדה מנה של בשר בקר, אך קיבלו מנה שהכילה כמות מסוימת של בשר חזיר.

השופטת צילה צפת קיבלה את תוצאות בדיקות המעבדה שהגישו התובעים, כמו גם עדות של עובד המקום שהעיד כי בשר העגל הוחלף בבשר חזיר בלי לגלות לסועדים. נטען כי הנזק שנגרם לסועדים בגין הטעיה ופגיעה באוטונומיה (זכות הבחירה החופשית של הצרכן), עומד על 5,000 שקל לסועד וכן עלות המנה.

ביולי 2013, כשהוגשה הבקשה לתביעה, אמר השף קונפורטי ל-ynet: "אין לי מושג על מה היא מדברת. קיבלנו בפליאה את הבקשה לתביעה והעברנו אותה לטיפול משפטי. היא לא מישהי שהתלוננה מול המסעדה, היא הגישה בקשה לתביעה ייצוגית, עוד לא קראנו את הבקשה".

על טענתה של המתלוננת אמר השף: "אני לא יודע מה היא אמרה ומה היא לא אמרה. זו מישהי שרוצה להתעשר על הגב שלנו. אין לי מושג על מה היא מדברת, זה עניין משפטי ואנחנו מעבירים את זה לטיפול משפטי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
חזיר זה לא כשר!
ממש חוצפה | 29-01-2017 19:59
2
אני מניח שגם הבקר שם לא כשר
יהודי | 30-01-2017 11:19