תיעוד מטריד: "לדקור חייל במחסום זה לא פיגוע טרור" - סרוגים

תיעוד מטריד: "לדקור חייל במחסום זה לא פיגוע טרור"

סדרת כתבות חדשה של ערוץ 20 חושפת את שיטות הפעולה מאחורי הקלעים של ארגון "שוברים שתיקה", ששם לעצמו למטרה לחדור לבתי ספר ותנועות נוער, ולשנות את דעת הקהל בישראל

author-image
תיעוד מטריד: "לדקור חייל במחסום זה לא פיגוע טרור"
  (פלאש90)

 

תיעוד מיוחד של הנעשה בארגוני השמאל הקיצוני בישראל ייחשף בסדרת כתבות חדשה שתעלה החל מהיום (שני) בערוץ 20.

אחד הארגונים המוכרים והמדוברים שבהם הוא 'שוברים שתיקה', אליו חדרו תחקירנים של ארגון 'עד כאן'. התחקירנים תיעדו במשך תקופה ארוכה את הנעשה בו במצלמות נסתרות. "אם אתה יורה על חיילים, אתה מנסה להרוג חיילים, אתה לא טרוריסט", כך הסביר רכז הפעילים של "שוברים שתיקה" נדב וימן לתחקירן "עד כאן" שנטמע כפעיל הארגון.

זה לא פיגוע טרור

"האמת היא שרובם לא טרוריסטים, אלא לוחמים למען החופש שלהם. אם יש מדינה אחרת שכובשת את המדינה שלך, את האזור שבו אתה חי, מותר לך להילחם באמצעים אלימים כנגד הכובש, רק, רק, כנגד חיילים ושוטרים. אבל אם אתה דוקר חייל במחסום – זה לא פיגוע טרור".

וימן האמין שהוא מתדרך פעילים חדשים ב"שוברים שתיקה", אולם שני "הפעילים", אמיר וחי מ"עד כאן" תיעדו במשך תקופה ארוכה את הנעשה בו: ההכנות להרצאות, הסיורים בשטחי יהודה ושומרון, שיטות הפעולה והמאמצים שמפעיל הארגון במטרה להיכנס לבתי ספר ולמוסדות אקדמיים. לאחרונה הגיע לשיא הוויכוח הציבורי סביב כניסת פעילי ארגון השמאל לבתי ספר, מוסדות אקדמיים ובסיסי צה"ל.

שר החינוך נפתלי בנט מנסה לעצור את כניסת פעילי הארגון לבתי הספר, ובשבוע שעבר עברה בקריאה טרומית הצעת חוק שאמורה למנוע את כניסת פעילי הארגון לבתי ספר. בהקלטות נחשף, בין היתר, כיצד הארגון מנסה "לרכך" את המסרים שלו מול הציבור הישראלי. "כשאתה מפתח קלילות, מדי פעם אתה צריך לתת לו איזו אמירה פטריוטית כזאת, אז אתה אומר 'אני רוצה שצה"ל יגן על מדינת ישראל ומדינת ישראל כרגע היא על גבול הקו הירוק", מסביר וימן לתחקירן במסגרת הכנה להרצאות מול קהל.

"בהרבה מובנים מחסום זה בעצם בא להרתיע. אני ואתה יודעים שכל החיילים שעומדים במחסומים דופקים מכות… אז אני ואתה יודעים שאין דבר כזה חייל שעומד במחסום ולא דופק מכות לפחות פעם אחת ביום לאיזה מישהו. סטירה, אגרוף..", כך מציג וימן את חיילי צה"ל, בשיחה עם תחקירן "עד כאן".

(צילום: באדיבות ערוץ 20)

מרעילים את ילדי ישראל

בשבוע שעבר עבר בקריאה טרומית חוק "שוברי שתיקה", ברוב של 51 ח"כים מול 17 ח"כים מסיעות העבודה ומר"צ. החוק נועד להקנות לשר החינוך את הסמכות לאסור על אישים או ארגונים שאינם חלק ממערכת החינוך לקיים פעילות בתוך מוסד חינוכי כאשר אופי הפעילות חותר תחת מטרות החינוך או נועד לפגוע בחיילי צה"ל.

במהלך הדיון בכנסת אמר השר בנט כי "שוברים שתיקה מבקשים לא רק להרעיל את העולם נגדנו בשנאה לישראל, אלא גם להרעיל את הילדים שלנו, את הנוער. הם רוצים להיכנס לבתי הספר ולהרעיל אותם עם השקרים הדוחים האלה".

פעיל שוברים שתיקה מספק נקודת מבט מעניינת על ניסיונות שרי החינוך להגביל את פעילות הארגון, במהלך הדרכת תחקירן "עד כאן".

לפירון לא היה אכפת

הפעיל מסביר כי שר החינוך לשעבר, גדעון סער, אסר את כניסת פעילי ארגון השמאל לבתי הספר. האמברגו, כפי שמגדיר אותו וימן, עמד בתוקף עד ששר החינוך הוחלף על ידי שי פירון. "שי פירון פשוט היה שר החינוך הכי גרוע שהיה למדינת ישראל אז לא היה לו אכפת ואז חזרנו לעבוד בבתי ספר", אומר אותו פעיל. במקרה אחר הוא מסביר: "אנחנו עושים את זה עוד לפני שהייתה אסטרטגיה לשוברים שתיקה בכלל. לפגוש את הקהל, את החברה הישראלית, את כל הילדודים של התק"מ, אנחנו עובדים מלא עם תנועות נוער, בתי ספר, ש"שינים, מלא.."

עוד מסביר נדב וימן לפעילים מדוע חשוב שישמרו על חזות צה"לית: "למה אנחנו לא מגולחים וזה? יועצי התקשרות שלנו אומרים לנו את זה, כי אנחנו עדיין צריכים להראות תדמית של חיילים, של אנשי שטח. אנחנו כאילו מתעסקים בפוליטיקה מאוד גבוהה, אתה יודע, עם ישיבות במטה של האיחוד האירופי בבריסל וקונסוליות ותמיד אנחנו צריכים להיראות כאילו אנחנו עדיין חיילים.. בגלל זה חולצה מכופתרת זה כאילו כבר מוגזם, זה השיא".

בערוץ 20 לא קוראים ספרים

מ"שוברים שתיקה" נמסר בתגובה: "אם ערוץ 20 בוחר להיטפל לנדב וימן שאינו נבחר ציבור, אלא לוחם פלס״ר נחל לשעבר ושובר שתיקה גאה, שאומר את הדברים במסגרת שיחה פרטית ולא פורמלית שצולמה בזדון על ידי עוד שתול מהימין הקיצוני, אז כנראה שבערוץ 20 לא קוראים ספרים".

"להלן עמדת המומחה הבינ"ל לטרור, שהוא לא אחר מאשר רה"מ בנימין נתניהו שכתב בספרו, "הטרוריסטים נוהגים לתאר את עצמם כ'לוחמי גרילה'…. אבל לוחמי גרילה אינם טרוריסטים. הם חיילים בלתי סדירים, שנלחמים בכוחות צבא סדירים ולא באזרחים. (בנימין נתניהו ״הטרור — כיצד יוכל המערב לנצח״)", נמסר מהארגון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו