כפי שפורסם בסרוגים. דרישה: "בטלו מינויו של מוטי אלמוז לראש אכ"א"

כפי שפורסם בסרוגים. דרישה: "בטלו מינויו של מוטי אלמוז לראש אכ"א"

כפי שפורסם בסרוגים, התנועה למדינה יהודית דורשת מהרמטכ"ל לבטל את מינויו של דובר צה"ל מוטי אלמוז לראש אכ"א "התנהל בחוסר מקצועיות מתוך אג'נדה פוליטית"

דרישה: "בטלו מינויו של מוטי אלמוז לראש אכ"א"
  לבטל את המינוי (צילום: אורי לנץ/פלאש90)

האיום עולה מדרגה. כפי שפורסם בסרוגים לפני שבועיים, התנועה למדינה יהודית שוקלת עתירה לבג"צ נגד מינויו של תא"ל מוטי אלמוז לראש אכ"א.

התנועה פנתה באמצעות עו"ד זיו מאור במכתב דחוף לשר הביטחון אביגדור ליברמן ולרמטכ"ל גדי איזנקוט, בדרישה שיבטלו את החלטתם למנות את אלמוז, כיום דובר צה"ל, לתפקיד ראש אכ"א.

בפניית התנועה נכתב כי במסגרת תפקידו כדובר צה"ל, התנהל תא"ל אלמוז בחוסר מקצועיות, ובאופן שיש בו כדי להתסיס ולפגוע בחלקים גדולים בחברה הישראלית, זאת מתוך אג'נדה פוליטית קיצונית.

ביחס להודעה שפרסם דובר צה"ל לאחר אירוע הירי שבו היה מעורב החייל אלאור אזריה, כתב עו"ד מאור: "כשם שאין להניח שחובש צבאי יפקיר חייל בשטח, לאחר שנפצע כשנהג בניגוד לפקודות – כך אין לקבל מצב שבו דובר צה"ל מפקיר את שמו הטוב של חייל צה"ל. מובן שקצין המפקיר חייל בשטח, בהיבט שבתחום סמכותו, פועל בניגוד לרוח צה"ל ולמצופה מחיילי צה"ל ומפקדיו".

 ביחס להתבטאויותיו הקשות של תא"ל אלמוז על רבנים במסגרת נושאים הקשורים לפעילות אכ"א (זכותם של חיילים דתיים לגדל זקן, או שירות בנות בתפקידי לחימה בטנקים), נכתב: "הלשון שבחר לנקוט תא"ל אלמוז מבטאת חוסר מקצועיות. כאשר דובר צה"ל מכנה דברי הלכה היוצאים מפיהם של גדולי דור "צווחות וחצרוצים", המשמעות היא שדברים בוטים אלו קיבלו את חותמו של צה"ל הרשמי".

הכותרת בסרוגים

הכותרת בסרוגים מלפני שבועיים

קמפיין שנוי במחלוקת

הפניה למנוע את מינויו של תא"ל אלמוז לראש אכ"א התייחסה גם לכתבה שפורסמה בידיעות אחרונות ב-5 באוגוסט 2016, בכותרת "המגדר יעבור לדום". במסגרת הכתבה רואיינו חיילים טרנסג'נדרים שהכפישו את הרב הראשי לצה"ל, תא"ל אייל קרים – שהיה קצין בכיר גם בעת פרסום הכתבה, כמו גם רבנים נוספים. בין השאר השתמשו החיילים במילים "תמיד יהיו אנשים שיגידו דברים גזעניים", או "לא כל הדתיים חושבים כמו הרבנים האלה". דברים שנאמרו על ידי מרואיינים שקיבלו היתר מדובר צה"ל להתראיין.

על כך כתב עו"ד זיו מאור: "אין מנוס מן המסקנה שלפי תפיסתו של תא"ל אלמוז, הדרגות שעל כתפיהם של קצינים בכירים בתפקידים רבניים, שוות פחות מאלה שעל כתפי קצינים אחרים. ושוב: אם זו עמדתו של דובר צה"ל, המובעת באופן פומבי, הרי שזוהי עמדתו של צה"ל".

מאור סיים את המכתב בדברים אלה: "עמדת מרשתי היא כי מינויו של תא"ל אלמוז לתפקיד ראש אכ"א לוקה בחוסר סבירות קיצונית. מרשתי מבקשת לבטל את ההחלטה על מינויו, ולהודיע על ביטול ההחלטה. ככל שלא יבוצע כאמור, תשקול מרשתי פנייה לערכאות על מנת לסכל את המינוי".

 תנועה למדינה יהודית, הוסיפו לאחר משלוח ההודעה: "הדרך שהתווה הרב גורן ובה הלכו מאות אלפי חיילים שומרי מצוות מאז הקמת צה"ל, ננטשה בחודשים האחרונים בעקבות התבטאויות של קצינים בכירים בצה"ל, ותא"ל מוטי אלמוז בתוכם. חיילים טובים יודעים לנווט גם בשבילים מטושטשים ואין מקום לחשש לירידה בגיוס של החיילים הדתיים, אבל את הדרך צריך לסלול מחדש, לפני שהקצינים הבכירים ילכו לאיבוד. קידומו של אלמוז, קצין כושל מבחינה מקצועית שהשתמש בתפקידיו כקרדום לחפור בו בורות פוליטיים, הוא סטירה בפניה של המדינה היהודית, והתנועה למדינה יהודית תילחם במינוי עד לביטולו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כול הכבוד. מצטברת לקריאה!!!!! .צריך לכבד רבנים
| 26-12-2016 12:05
2
חזק ואמץ
| 26-12-2016 12:06