"אשַמתֶם, בגדתֶם, גזלתֶם, דיברתֶם דוסי" - סרוגים

"אשַמתֶם, בגדתֶם, גזלתֶם, דיברתֶם דוסי"

הנה לכבוד יום הכיפורים החליטו הרבנים הליברלים להכות חזק חזק על חזם של הרבנים מהסיעה השנייה. ולצאת בהכרזה רמה: "אשַמתֶם, בגדתֶם, גזלתֶם, דיברתֶם דוסי"

"אשַמתֶם, בגדתֶם, גזלתֶם, דיברתֶם דוסי"

במהלך השנה עלתה וצפה סוגיית היחס ליחסים חד-מיניים.

מה יש לשאול על כך? האמת היא שאין הרבה מה לשאול. ההלכה אוסרת את היחסים האלה בצורה חד-משמעית. יתר על כן. עד לאחרונה גם החברה אסרה אותם חד-משמעית, ולכן מספר המקרים היה מצומצם. למה? כנראה כי רוב אלה שהיו להם נטיות חד-מיניות למדו להתגבר. הם הבינו שאין להם ברירה. אז הם התחתנו והולידו ילדים והקימו משפחות לתפארת. הם הבינו שהחברה לא תסבול התנהגות אחרת. אז בלית ברירה הם הקימו משפחות לתפארת.

אלא שהנורמות החברתיות השתנו (בעקבות לחץ אלים מצד קבוצה מסוימת), ובעקבותיהן השתנו גם כמה אנשים שמוגדרים משום מה כרבנים. הם החליטו שאם החברה משתנה – נשתנה גם אנו. עם התורה כבר נסתדר איכשהו.

טוב, השתנו – השתנו. טעמיהן, נימוקיהם ופלפוליהם עימם. אלא שלצערם הגדול רוב הרבנים החליטו להמשיך לדבוק משום מה במה שכתוב בתורה. וגם את זה אפשר להבין. בקצור: מחלוקת בין שתי סיעות של רבנים. מוכר.

דופקים על החזה של האחר

אלא שהיום, לקראת יום הכיפורים, החליטו הרבנים מהסיעה הראשונה להכות חזק חזק על חזם של הרבנים מהסיעה השנייה. ולצאת בהכרזה רמה: "אשַמתֶם, בגדתֶם, גזלתֶם, דיברתֶם דוסי".

הרבנים מהסיעה הראשונה החליטו להתוודות ולהתחרט בשם הרבנים מהסיעה השניה. תחת הציטוט הידוע של ראב"ע "עבירות שבין אדם לחבירו אין יום הכפורים מכפר עד שירצה חברו" יצאו הרבנים מהסיעה הראשונה והתנצלו בשם הרבנים הרשעים מהסיעה השניה. בהזדמנות זו הם חזרו והדגישו והעצימו את החטא של הרבנים מהסיעה השניה. כי הרי צריך להתוודות על החטא לקראת יום הכיפורים. ואם הם לא עושים זאת – אנחנו אנשים מתחשבים וטובים ונעשה זאת עבורם.

באמת יפה מצידם, הם דואגים לכפר על בני הפלוגתא שלהם. כל הכבוד!!!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
חזק וברוך!
| 09-10-2016 13:06
2
אם הביקורת על דברי הרבנים מאיתי אליצור - אזי כנראה
ניסן | 09-10-2016 16:02
שהם צודקים
3
רע-בנים
| 09-10-2016 16:09
4
אמנם אני קרוב יותר לדעת ברי פלוגתא שלך אבל אתה ממש צודק
דורון | 10-10-2016 9:03
אין שום מקום לאמירה כפי שהובנה בתקשורת של הרב לונשטיין. חבל שלא לקח יועץ תקשורת ומנע חילול השם בקלות- בין על ידי הבהרה, בין על ידי התנצלות. אבל אין שום מקום שאדם ינצל את מבוכתו של האחר כדי להראות עליונות עליו באיצטלה של קדושה.
5
צודק. עוד מעט יתירו גם גילוי עריות
נועה | 10-10-2016 12:54
כי זה הנורמה. לא ייאמן.