מזעזע: האישה התגרשה; הרב סירב למסור לה את הגט - סרוגים

מזעזע: האישה התגרשה; הרב סירב למסור לה את הגט

רב מוכר מצרפת החזיק בידיו גט של אישה עגונה במשך 12 שנה למרות הסכמת בעלה להתגרש וזאת בטענה שחל עליה 'דין מוסר' בעקבות פנייתה לבית המשפט

author-image
מזעזע: האישה התגרשה; הרב סירב למסור לה את הגט
  ג' ועורכת דינה תמר אודרברג (צילום: יח"צ)

מקרה קשה של עגינות הגיע אמש (חמישי) לסיומו בבית הדין הרבני בת"א, עת ג', יהודייה תושבת צרפת המיוצגת על ידי ארגון "יד לאישה" מבית 'אור תורה סטון', קיבלה את הגט המיוחל, זאת לאחר שבמשך 12 שנה סירב רב ידוע בצרפת להעניק לה גט אשר הפקיד בידיו בעלה.

תחילתו של המקרה בשנת 2004 עת נפרדו ג' ובעלה, אשר כאמור מתגוררים בצרפת. כחלק מתהליך הפרידה, הפקיד הבעל גט אצל רב ידוע בקהילה היהודית בצרפת. משביקשה ג' לצאת לחופשי ולקבל את הגט, סירב הרב למסור אותו לידיה בטענה שחל עליה "דין מוסר" בשל פנייתה לערכאות משפטיות אזרחיות בעניינים שנגעו לחלוקת הרכוש המשותף של בני הזוג, ושעליה לשלם לידיו פיצוי של מאות אלפי יורו.

מאז מצאה עצמה ג' במשך למעלה מ – 12 שנה, כאשר מן הצד האחד הרב העומד על סירובו למסור לידיה את הגט שהופקד בידיו, ומן הצד השני הבעל שמסרב לקחת חלק בטקס גירושין בטענה שכבר הפקיד גט כנדרש בידי הרב. אם לא די בכך, אותו הרב אף חיתן במרוצת השנים את הבעל פעמיים נוספות וכן ערך עבורו שני סידורי גט מנשותיו הנוספות, זאת תוך שהוא ממשיך ומותיר את ג' בעגינותה. יצוין, כי הרב הודה בעובדות לאשורן, תוך שהוא ממשיך לעמוד בסירובו למסור לג' את גיטה.

לפני כשנה פנתה ג' לארגון 'יד לאישה' המייצג עגונות ומסורבות גט, אשר הגיש בשמה תביעת גירושין בבית הדין הרבני בארץ. סיומו של המקרה הקשה התאפשר אודות לצו עיכוב יציאה אשר הוציא בית הדין הרבני בת"א כנגד הבעל, כאשר זה הגיע לאחרונה ארצה בעקבות מותה של אמו. הבעל, אשר הובא בפני בית הדין, הסכים להעניק גט בשנית, וג' המיוצגת על ידי עו"ד תמר אודרברג מארגון 'יד לאישה' הגיעה בדחיפות ארצה לסידור הגט, אשר בוצע אמש.

"מקרה זה הינו דוגמה נוספת למצבים הבלתי אפשריים בהן נשים מוצאות עצמן כאשר הן מבקשות לממש את זכותן לחיים חופשיים",מציינת פנינה עומר, מנהלת ארגון 'יד לאישה'. לדבריה: "אם לא די במקרי הסרבנות הרבים אשר בבסיסם עומד סירובו של הבעל להעניק לג' את הגט, אנו עדים לגורמים נוספים אשר מאריכים את סבלן של הנשים ועומדים מאחורי היותן מסורבות. במקרה האמור מדובר בלא אחר מאשר הרב שהיה שליח למסירת הגט. אני קוראת לבתי הדין לנקוט ביד קשה כלפי המעגנים והסייענים השותפים לפשע, זאת למען יראו הם ויראו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הכתבה שקרית, הפוכה, ולוקה בחסר
| 02-09-2016 12:34
הבעל עד הרגע האחרון לא רצה לתת גט ועיכבו את יציאתו, אז טען שהיא לא אזרחית ישראל ואין לבית הדין סמכות, הדיינים הפתיעו אותו כשהציגו לפניו אזרחות שלה שהם דאגו לה אישית בתקופה האחרונה. האיש היה בהלם, הבין שהוא בבעיה ונתן מיד גט וכל הכבוד לבית הדין !!!
2
הגברים פשטו את הרגל לכבוד ימות המשיח
| 02-09-2016 16:18
זה לא רב.הגברים צריכים ללמוד איך נושאים אשה בימות המשיח אחרת כולם ימצאו את עצמם גרושים.הגבר חייב לפרנס את אשתו וילדיו בכבוד כראוי לימות המשיח.בעבר היה מספיק שארה כסותה ועונתה אבל היום זה בכלל לא מספיק ועונתה הפך להיות עונתו .שהאשה חייבת בעונתו .כדאי לגברים להתחיל להתפכח.
3
המהרל אומר שעדיף שאדם יפסוק לעצמו
כדאי לשקול | 25-09-2016 21:38
קצה הנפש מה"רבנים"
4
הכותרת צריכה להיות: בית הדין הרבני הציל אישה מעגינות
יהודי | 29-10-2016 19:32
אה, שכחתי אסור להגיד מילים טובות על בתי הדין...