זעזוע ברחוב החרדי: המת ביקש: 'שלמו את החוב' - סרוגים

זעזוע ברחוב החרדי: המת ביקש: 'שלמו את החוב'

ל', בעל עסק למזון, סיפר כי תלמיד הישיבה אליהו מגורי-כהן ז"ל שטבע למוות בת"א, הגיע אליו בחלום וביקש ממנו לשלם את חובו למקווה בצפת: "לנשמה שלי אין מנוח בבית דין של מעלה"

author-image
זעזוע ברחוב החרדי: המת ביקש: 'שלמו את החוב'
  קם לשלם באמצע הלילה. הרב כהנא (באדיבות המצלם)

סיפור מצמרר הקשור בבחור הישיבה אליהו מגורי כהן, שטבע למוות באיזור חוף שרתון בתל אביב, מצליח להסעיר את המגזר החרדי ואת כל מי שנחשף אליו.

הכל החל כאשר ל', יהודי שבבעלותו חנות למוצרי מזון, סיפר כי חלם שמגורי כהן יושב בעסק שלו, ומתחנן אליו שישלם את חובותיו למקווה טאלנא שבעיר צפת, מאחר ו"שכחתי לשלם מתי שטבלתי שם". לדברי ל', בחור הישיבה אמר לו כי "לנשמה שלי אין מנוח בבית דין של מעלה".

החולם סיפר כי הבין ש"זה רציני", ויצר קשר עם הרב יוסף כהנא, תושב צפת שמתגורר בקרבת בית הכנסת של טאלנא, וסיפר לו על החלום. "האמת שהיה לי יום קשה" סיפר הרב כהנא, "הייתי ממש עייף, כבר שכבתי במיטה וממש לא בא לי לקום, אבל כששמעתי מל' שלנשמה של הבחור אליהו אין מנוח – לא הייתי מסוגל ללכת לישון כשהנשמה מתייסרת למעלה".

"קמתי והלכתי למקווה טאלנא, ראיתי שלט שבימי חול המחיר הוא חמישה שקלים ובימי שישי שבעה שקלים, מאחר ולא ידעתי מתי אליהו לא שילם, ביום חול או בשבת, העדפתי לשים שבעה שקלים. שמתי את הכסף בקופת המקווה באזור השעה אחת בלילה" הוא הוסיף.

לדברי הרב כהנא, "רואים שבבית דין של מעלה חשוב דין פרוטה כדין מאה, וזה מחייב כל אחד מאתנו אם יש לנו חוב מסויים ללכת ולשלמו, הימים הנוראים מתקרבים, וזה זמן לחשבון נפש של כל אחד מאיתנו, והרי אף אחד לא יישאר כאן לעולמים, אנחנו זמניים כאן בעולם".

"לא לכל אחד נותנים את האפשרות לבוא בחלום ולבקש טובה מחבר" המשיך הרב כהנא, "ידוע הסיפור עם המיליונר שביקש שיקברו אותו עם הגרביים שלו, ואז התברר שהחברה קדישא לא הסכימו לקבור אותו. הוא כתב בצוואה, 'אני יודע שאפילו את הגרביים לא לוקחים לקבר'".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אסור לזלזל בחלומות
מוריס, עמנואל | 26-10-2016 20:21
אני קיימתי ואף ערכתי תערוכה בנושא זה -- חלומות נטושים. על חלומות שלי וחלומות בכלל. שחלומות שלי ננטשו וחבל שלא פתרתיי אותן בזמנו ואולי גם להגשים את החלומות הייתי רוצה. הכל הייתי נותן. אך כיום -לא שעיתי בעצת חכמים וישבתי עם לצים וכעת בבית מובטל מר לי בנשמה כקנדיוטי ציף ביום פקודתו . בפורום הגננות אשב בדד.. .