הרב הראשי בפנייה חריגה: להלחם בהטרדות המיניות" - סרוגים

הרב הראשי בפנייה חריגה: להלחם בהטרדות המיניות"

הרב דוד לאו פנה לאחרונה להורים ולמחנכים, ככל הנראה בעקבות מספר מקרים שנחשפו לאחרונה בציבור החרדי, וקרא לאנשי החינוך לא לעמוד מנגד: "אין לטאטא את הדברים מתחת לשטיח"

author-image
הרב הראשי בפנייה חריגה: להלחם בהטרדות המיניות"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, יוצא בפנייה חריגה לאנשי חינוך וזאת בעקבות ריבוי המקרים בהם נפגעו ילדים במוסד החינוך על ידי מורים ומחנכים.

במכתב שפרסם הרב לאו הוא פונה ל"עוסקים בחינוך ילדי ישראל באמונה" וכותב כי הוא "חש שאט נפש" מ"מקרים בהם נפגעו ילדים וילדות בביתם או במוסדות החינוך". דבריו של הרב לאו מגיעים לאחר הפרסומים על פגיעה של מספר מחנכים בבית ספר חסידי שפגעו בתלמידים ולפרשיות נוספות שנחשפו בשבועות האחרונים במגזר החרדי.

"כמה כואב לשמוע שהמקומות שצריכים היו להיות עבור הילדים ובני הנוער כמשענת, מבצר וחוסן, הפכו עבורם להוות סיוט ופחד", כתב הרב לאו. לדבריו: "בעת הזאת חובה על ההורים, המחנכים והמחנכות, קרובי המשפחה וכל העוסקים במלאכת הקודש של החינוך לפקוח עיניים ולסייע ככל שניתן לכל מי שזקוק לכך. הרב לאו הוסיף והתייחס לתופעת הטיוח וכתב: "הטמנת ראש אינה תשובה לנושאים קשים וכואבים אלו, ועל כל אחד לדעת שהוא נושא באחריות, גם אם הדברים אינם נוגעים ישירות אליו".

בסוף מכתבו כתב הרב לאו: "כמי שענייני החינוך הטהור הם בראש מעייניכם ולשם אתם נושאים נפשכם, מוטל עליכם באופן מיוחד עול גדול, לפקוח עיניים ולתת את מרב תשומת הלב לתופעות העלולות לפגוע בנפשם הרכה של בני הנעורים".

"בשום אופן אין לטאטא את הדברים מתחת לשטיח ולהתחמק מלהתמודד עם התופעות הקשות, שאם לא תיפסקנה עלולות נפשות נוספות רבות להיפגע. חלילה לנו נעמוד מנגד", חתם.

1

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אין חינוך טהור כשלא משתתפים בצער
| 08-08-2016 11:24
הציבור ולא מתגייסים אפילו לשירות האזרחי.מתפלאים למה יש אנטישמיות.יש התנהגות שמושכת ומייצרת אנטישמיות.מי שחושב שהעולם הפקר לעשות ולהתנהג כל אחד כרצונו הוא טועה טעות חמורה ובסיסית והתוצאות לא מאחרות לבוא.לצום בלי לתקן את המעשים זה בכלל לא שווה וזו עובדה שעדיין לא הגיע המשיח אחרי 2000 שנות צום.
2
קודם כל צריך לבדוק שזה הטרדה
חיים | 08-08-2016 13:25
ולא כמו שעשו לרב ברלנד ולרב שיינברג
3
גאון
| 08-08-2016 18:29
ואלו שמשתתפים בצער הציבור ממש נקיים , וואו כמה בלוף יש בתגובה אחת,