הרב אבינר ממליץ: "חייל - אל תלמד תורה בקול" - סרוגים

הרב אבינר ממליץ: "חייל – אל תלמד תורה בקול"

מעתה יצטרכו להדיר מצה"ל כל חייל מאמין בתורה, וכמובן כל התהליך האיטי של התקרבות החרדים לצה"ל ירד לטמיון. ונצטרך לייעץ לכל חייל מאמין בתורה: תורה רק תחשוב, אך אל תכתוב בלי ייעוץ עורך דין, פן יחסמו לך את הקצונה, וכן אל תלמד בקול רם פן יקליטו אותך

הרב אבינר ממליץ: "חייל - אל תלמד תורה בקול"
  (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)

ההתלהטות של כמה אנשים נגד ה"פסקים" של המועמד להיות רבצ"ר, היא מעניינת ביותר, כיוון שלא מדובר ב"פסקים". בודאי שלרב אייל קרים יש יכולת למדנית גבוהה ויצאו מתחת ידו פסקים רבים וחידושים חשובים, כפי שאפשר לראות בספרי הלכות צבא הרבים שחיבר (אגב, בהם לא מצאו המתלהטים שום פגם).

אבל אותם דברים שאמר שבהם הוא מותקף, אין בהם שום חידוש ושום פסק. ואלו הנושאים:

א. אשת יפת תואר

ב. עדות אשה

ג. גיוס נשים

ד. חיסול מחבל

ה. נישואי איש עם איש

ו. פקודה נגד ההלכה

ז. "הברית החדשה"

שאלו ילד בכיתות היסודי בבית ספר והוא ידע את התשובה. אגב, בפקודות מטכ"ל עצמן מצויין שפקודה נגד ההלכה הינה בלתי חוקית בעליל.

יוצא שהרעש נגד הרבצ"ר אינו נגד פסקים שלו אלא נגד התורה עצמה.

אנחנו נגד כפייה אנטי דתית

כמובן, אנחנו נגד כפייה דתית, ואי אפשר לכפות על אדם תורה בעל כורחו, אך לא פחות מזה, אנו נגד כפייה אנטי דתית, לכפות על אדם שלא לבטא מה שכתוב בתורה.

שהרי לא מדובר כאן בטענות נגד הרב אייל קרים, על מה שעשה, אלא על מה שכתב.

לכן, יצטרכו מעתה להדיר מצה"ל כל חייל מאמין בתורה, וכמובן כל התהליך האיטי של התקרבות החרדים לצה"ל ירד לטמיון.

ונצטרך לייעץ לכל חייל מאמין בתורה: תורה רק תחשוב, אך אל תכתוב בלי ייעוץ עורך דין, פן יחסמו לך את הקצונה, וכן אל תלמד בקול רם פן יקליטו אותך.

אך בל ניבהל, נפלא הוא צבאנו האהוב. בודאי שיש בו בעיות, כמו כל דבר בעולם, אין שום דבר שלם. אך הבעיות הן בטלות בשישים סך הכך, אולי אפילו בטלות באלף. כולם מסתדרים שם יחד, על אף חילוקי הדעות. גם אלה שתומכים בשבעת הנקודות שציינו וגם אלה שמתנגדים, כולם אהובים וכולם אוהבים אחד את השני, עד כדי מסירות נפש. אשרינו. אשרינו. חבל שגורמים מחוץ לצבא, מנסים לסכסך בתוך הצבא. אך הם לא יצליחו. יש שם הרבה אחוות לוחמים. זאת ועוד, האחווה הזאת מקרינה על האומה כולה.

חזק ואמץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
גיוס לצה'ל
| 17-07-2016 12:49
אני מיעץ לבני לא להתגייס. כי לא רוצים אותנו פשוט מאוד כל הגזרות החדשות מוחיכות הם מפחדים
2
למה לעוות את דברי הרב?
קובי | 17-07-2016 14:21
מערכת סרוגים, למה את מעוותים את דברי הרב? בכותרת נראה כאילו הרב מתכוון למשהו אחד, בעוד שבתוך הכתבה דבריו הפוכים לחלוטין!!!!!!!!!!!!!
3
יש לך קו אדום, כבוד הרב?
| 17-07-2016 14:36
לא משנה מה, תמיד תכתוב שיש לנו צבא נפלא ומצוה להתגייס? למה אתה מחכה כדי להבין שיש גזירות שמד שלא ייפסקו אם תמשיך לגייס נערים תמימים? שיהיה אסור ללמוד בקול, כמו שכתבת, או שגם אז תמשיך באשלייתך ותאמר שמקיימים מצוות תלמוד תורה גם בלחש, ובעצם חייל פטור מלימוד תורה? תתעורר!
4
וכמובן כל התהליך האיטי של התקרבות החרדים לצה"ל ירד לטמי
| 18-07-2016 15:03
וכמובן כל התהליך האיטי של התקרבות החרדים לצה"ל ירד לטמיון. אני מבין שכוונת כב' הרב שאם רב כזה משמש כרבצ"ר - אין סיכוי שחרדי יתגיס (למשל, עמדתו לגבי גיוס בנות לצה"ל............) חרדי ששרת ומונע וימנע מילדיו לשגות כמותו!