עימות בכנסת: 'אני מבין בלימוד תורה יותר ממך' - סרוגים

עימות בכנסת: 'אני מבין בלימוד תורה יותר ממך'

סגן שר הבטחון, הרב אלי בן דהן, השיב למתקפה של חברי הכנסת מהשמאל נגד מינויו של הרב אייל קרים לרבצ"ר. "אתם אינכם מבינים מהו לימוד הלכתי"

עימות בכנסת: 'אני מבין בלימוד תורה יותר ממך'

סערת הרב קרים.

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, השיב לפני מספר דקות (שלישי) להצעה דחופה לסדר בנושא יום ההוקרה לחיילות צה"ל במליאת הכנסת.

במהלך תשובתו תקפו חברי הכנסת דב חנין, מיקי רוזנטל ותמר זנדברג, את מינויו של הרב אייל קרים לרבצ"ר הבא.

בתגובה השיב להם הרב בן דהן כי אינם מבינים בכלל מה הם אומרים: "תשמעו את דעתו, הרב קרים בעד גיוס בנות לצה"ל, הוא אמר אותה בצורה ברורה. תפסיקו לנתק דברים מהקשרם. אתם אינכם מבינים מהו לימוד הלכתי, אין לך (ח"כ דב חנין; ג"ע) שום קשר לעניין ואינך מבין מה זה. אם היית מבין היית יודע שיש הבדל בין לימוד לפסיקת הלכה ללימוד תיאורטי. אינכם מבחינים בין פלפול של תורה לבין פסקת הלכה".

בתגובה צעק לעברו ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "מאיפה אתה יודע מה קראתי? תתבייש לך. אני מבין בלימוד תורה יותר ממך."

בהמשך, תקף סגן השר את הח"כים מהשמאל על שתיקתם המביכה על כך שח"כ תומא סולימאן סירבה לקיים דיון ביום ההצדעה לחיילות צה"ל: "אבל אני רוצה לומר לכם חבריי היקרים מהשמאל, לא שמעתי אף אחד מכם יוצא בקריאה כנגד יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה שאינה מוכנה לקיים שום דיון בנושא חיילות צה"ל. היו פה ח"כ רבים אך אף אחד לא אמר אפילו מילה אחת על כך.
יש עוף, ציפור שנקראת חסידה, ציפור טמאה שאסורה באכילה ליהודים. אם כך, למה היא נקראת חסידה? אומרים חז"ל שחסידה היא עוף טמא מכיוון שהיא עושה חסד עם חברותיה. מי שדואג לעשות חסד רק עם חברותיו, לא עם כולם- הוא עוף טמא. אני מקווה שהבנת, אם לא הבנת, אסביר לך בפעם אחרת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו