"אין לנו נתונים כמה פלסטינים חיים ביו"ש" - סרוגים

"אין לנו נתונים כמה פלסטינים חיים ביו"ש"

בדיון בועדת חוץ ובטחון לא ידעו כמה ערבים חיים בשטחי C. "ישראל יודעת כמה טנקים יש לצבא הסורי וכמה טילים יש לחיזבאללה, אך לא כמה פלסטינים תחת אחריותה ביו״ש״"

"אין לנו נתונים כמה פלסטינים חיים ביו"ש"
  לא יודעים כמה ערבים חיים ביו"ש (צילום: פלאש90)

מחדל חמור. למדינת ישראל אין נתונים על מספר הערבים שנמצאים בתחומי יהודה ושומרון.

בדיון בועדת חוץ וביטחון ביוזמתו של ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי עלתה שאלת אי הבהירות בדבר הנתונים הדמוגרפיים באוכלוסיית יו"ש ועוטף ירושלים.

נציגי המנהל האזרחי והמתפ"ש (מתאם הפעולות בשטחים) אמרו בדיון, כי ישראל מסתמכת על נתונים אותה מספקת לה הרשות הפלסטינית, שעורכת את מפקד האוכלוסין, אך הנתונים האלה מגיעים ללא פילוח לשטחי A, B ו-C. כמו כן עלו תהיות לגבי אמינות הרישום. חלק מהנתונים מכילים תושבים רשומים – המתגוררים בחו"ל ובאים כתיירים, נרשמים במפקד האוכלוסין וחוזרים למקום מגוריהם. אנשי הימין טענו כי בכך מנפחים את הנתונים ואילו בשמאל טענו כי נתונים אלה אמיתיים, ואפילו חלקיים משום שחלק מהתושבים שמתגוררים לא נרשמים במנגנוני הרשות.

במתפ"ש ציינו כי ביו"ש חיים 2.7 מיליון פלסטינים וזאת מול נתון שמציגים דמוגרפים מימין העומד על 1.7 מיליון. בנוסף חיים במזרח ירושלים כ-320 אלף תושבים ערבים, וזאת מול כ-420 אלף תושבים יהודים ביו"ש.

ח״כ חיליק בר מהמחנה הציוני זעם על התשובות המגמגות של אנשי המתפ"ש והמנהל האזרחי ביו"ש ״המתפ״ש וישראל לא יודעים כמה פלשתינים חיים בשטחי C. מחדל חמור ומדאיג המהווה איום על עתיד ישראל והמפעל הציוני. הדיון בו השתתפתי הבוקר בועדת חוץ וביטחון בנושא היבטים דמוגרפיים ביו״ש היה מביך בקצהו האחד ומדאיג בקצהו השני.

נציגי המתפ״ש (מתאם פעולות בשטחים) שהיו בועדה גמגמו הודו במבוכה כי אין להם נתונים לגבי מספר הפלשתינים החיים ביו״ש ואמרו ״אנחנו לא יודעים כמה ערבים יש בשטח C״.

ח״כ בר הוסיף: ״מדאיג וחמור שמדינת ישראל לא יודעת כמה פלשתינים חיים בשטחים הנמצאים תחת אחריותה הרשמית בשטחי C. ישראל יודעת כמה טנקים יש לצבא הסורי וכמה טילים מצויים בידי חיזבאללה, אך לא כמה פלסטינים תחת אחריותה ביו״ש״, אמר ח״כ בר.

חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק אמרה בדיון: נכון לדרוש את הנתונים בצורה המפורטת ביותר כולל גילאים ומצב אקונומי וצריך לדעת עליהם את הכל. מבחינתי, אפילו אליבא לנתוני הדמוגרף סרג'יו דלה-פרגולה, הגענו לשלב שמבחינה מדינית מההיבט הדמוגרפי, המדינה יכולה להרשות לעצמה להחיל ריבונות על שטחי C."

יוזם הדיון מוטי יוגב סיכם: "וטי מסכם: לתשומת לב המתפ"ש שהציג 3 מיליון, אני מבקש התייחסות מקצועית ואמיתית לעניין, זו פעם שנייה שאנו לא מקבלים תשובות מדויקות. וגם יותר בקרה וביקרות על הלמ"ס הפלסטיני.

אנו צריכים לדאוג לתושבי שטח C, ולא עניינה של הוועדה החלטות שתתקבלנה בעתיד, אלא לדאוג לאנשים כעת. אנו מבקשים לייצר סקר רשמי על בני אדם כולל פילוח לפי מיקום גיל פריון ומגמות, כדי שנדבר על נתונים אמיתיים ומבוססים. אני מבקש שפעם הבאה הלמ"ס יופיע פה ויביא את אותן תחזיות דמוגרפיות, גם בהקשר לישראל ובהקשר למה שיודעים להציג. נבקש מרשות ההגירה תשובות על כניסות ויציאות מכל המעברים. נבקש דו"ח ראשוני תוך שבועיים ועם הערכות שלכם לביצוע סקר מקיף מלא ואמיתי."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
רק מדינה
| 07-06-2016 16:51
אחת ישראטין
2
נשוא את ראש בני ישראל.
| 08-06-2016 1:30
בזכות ישראל גם ישאו את ראש הערבים.