בהחלטת בג"ץ לגבי גידול זקן לחייל, כתב השופט המכובד מזוז: "גם לפי הכלל הדתי, לא זכור לי שכתוב באיזה שהוא מקום שהוא חובה" (ה' בניסן תשע"ו). היהודי התם שואל: אם כבוד השופט לא זוכר, אולי ישאל רב. ואז יוודע לו שבכל הדורות יהודים גדלו זקן. אפילו בתנ"ך מסופר על עבדי דוד שקיבלו הוראה לחכות עד שיצמח להם זקן.
כמובן לא נלאה את כבוד השופט לקרוא כל ספרי גדולי ישראל. אפילו לא נלאה אותו לקרוא כל דברי הפוסק המפורסם החפץ חיים בליקוטי הלכות מכות פ"ג, בספר נדחי ישראל, ואת קונטרס תפארת אדם שכולו מוקדש לנושא זה. די לנו בספר מחנה ישראל "והוא חיבור מיוסד על ההלכות והנהגות השייכות לאנשי הצבא כל ימי היותם בצבא", כלשון שער הספר. כמובן, מדובר בצבא גויים,לכן ברור שספר זה מלא קולות עד הגבול האפשרי.
וכן הוא כותב בהקדמתו: "וחפשתי בכל פרט ופרט אולי נמצא ע"פ דין איזה תקנה ועצה להקל להם באיזה דבר והצגתיו לפניהם כי אנשים כאלו בודאי כשעת הדחק דיינינן להו".
רק קודם, נזכיר את הנוהל המחפיר העכשווי בצה"ל. החייל חייב לקבל אישור מהרב הצבאי וממפקד בדרגת סגן אלוף. לאחר כל החקירה הזאת, הטופס צריך להיות מאושר על ידי אלוף משנה.
ועוד נקדים מדברי השופט מזוז: "לומר כי זה חלק מהאישיות של החייל, לא אוכל לקבל", כנראה הוא אינו יודע שבצה"ל אין "לא יכול" יש "לא רוצה".
ומכאן לחפץ חיים, וזה מקצת דבריו שם בפרק כא: "באמת נכון ליזהר אפילו במספרים".
"ועתה נבוא לעניננו באשר שידוע שכהיום הממשלה הרוממה בחסדה הטוב נותנת רשות לאיש הישראלי להיות עליו פאת זקן בודאי אסור לאיש צבא הישראלי לגלח פאת זקנו כמו שאר ישראל ואף אם האינם יהודים או שאר רשעי ישראל מלעיגים עליו עבור זה בודאי אין לו לחוש לזה כלל וכבר אמרו חז"ל מוטב לו לאדם להקרא שוטה כל ימיו ואל יהי רשע שעה אחת לפני המקום".
"ואם הוא במקום איזה ממשלה שגוזרת על איש הצבא הישראלי שלא לילך בפאת זקן אם היא מרשה במספרים כעין תער בודאי יעשה כן ואפילו אם לאו אעפ"כ יראה למעט את האיסור בכל מה דאפשר דהיינו שלא לגלח רק מתחתיו במקום הסנטר אם הממשלה מרשה לזה וגם את זה לא יגלח בעצמו ולא ע"י ישראל רק ע"י אינו יהודי".
רק נוסיף שהחפץ חיים גם אסר את מכונת גילוח שהיתה בזמנו, וקל וחומר שיאסור את המכונות המשוכללות שבזמננו, והוא מכנה אותה "המאשינקע שהוציא את היצר הרע מחדש" (קונטרס תפארת אדם עמ' ג). ואם יש יהודים שמרשים לעצמם להקל במכונות גילוח על פי הוראת רב, אין זו סיבה לכפות יהודים שהולכים על פי עיקר הדין לעבור עבירה.
ולשופט מזוז ולראש אכ"א שלנו אנו אומרים:
א. אולי תלמדו מהממשלה הרוסית האכזרית שבכל זאת לא הכריחה גילוח זקן.
ב. אם אתם סומכים על החייל שהוא ימסור את נפשו בשביל עם ישראל ויכנס לסכנת מות, אולי תסמכו עליו כאשר הוא אומר שהוא דתי והזקן שייך לאישיותו.
ג. אשרינו שיש לנו צבא. וכאשר זה יהיה צבא יהודי: אשרינו אשרינו.
מה דעתך בנושא?
6 תגובות
0 דיונים
123
סליחה כבוד הרב, אבל השו"ע כתב בפירוש "אינו חייב על השחתת פאת הזקן אלא בתער אבל במספרים מותר אפילו כעין תער" (יו"ד קפא, י). הרב יכול לכעוס על השופט מזוז שמחייב...
סליחה כבוד הרב, אבל השו"ע כתב בפירוש "אינו חייב על השחתת פאת הזקן אלא בתער אבל במספרים מותר אפילו כעין תער" (יו"ד קפא, י). הרב יכול לכעוס על השופט מזוז שמחייב תגלחת במדינה יהודית, ולהצטדק בטענות שכך צורת האדם הישראלי (שהם טענות אמיתיות בהחלט), אך למה להוציא אותנו (המתגלחים ביום יום) כמקילים שאינם מיושרים לעיקר הדין ההלכתי?!
המשך 22:25 25.04.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הראל
אני מזכיר לך שאתה מדבר על הרב שלמה אבינר... לעניין עצמו יישר כח לרב! ב"ה שבזמני לא היו את השטויות האלו וגם אין במילואים (לפעמים יש נסחפים...)...
12:55 22.04.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לפני מינויו השופט הזה אמר בטלויזיה שעצר את הצבא. כיועץ משפטי לממשלה כשהצבא רצה לגלח מאות בתים בדרך לגוש קטיף. היו שם אפילו לא עשרת
18:09 17.04.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
זכויות האדם וחירותו? יש גבול לכל כפיה שאין בה צורך אלא באה מחמת אהבת השלטון על האדם הקטן.הכבוד של היהודי לגדל זקן אז למה לרמוס אותו ?נקווה שהיום האחד יגיע...
זכויות האדם וחירותו? יש גבול לכל כפיה שאין בה צורך אלא באה מחמת אהבת השלטון על האדם הקטן.הכבוד של היהודי לגדל זקן אז למה לרמוס אותו ?נקווה שהיום האחד יגיע וכל אדם יהיה אדם לאדם אדם.
המשך 16:10 17.04.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
למה הרבצ"ר ממלא פיו מים נגד כל השערוריות שנעשות במשמרת שלו ברבנות הצבאית? הר ברור שלם כך מינו אותו לתפקיד
12:05 17.04.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלון
11:37 17.04.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר