נחלש: בנט יוכל לשריין רק מועמד אחד בכל עשירייה - סרוגים

נחלש: בנט יוכל לשריין רק מועמד אחד בכל עשירייה

כפי שפורסם ב'סרוגים' לפני כחצי שנה מסקנות ועדת לוי צפוית להחליש את כוחו של יו"ר 'הבית היהודי', נפתלי בנט, כאשר ההחלטה המשמעותית ביותר היא כמות השריונים העומדים לרשותו

author-image
נחלש: בנט יוכל לשריין רק מועמד אחד בכל עשירייה
  (Miriam Alster/Flash90)

חוקת 'הבית היהודי'.

מנכ"ל מפלגת 'הבית היהודי', ניר אורבך, הפיץ הבוקר (שישי) את טיוטת מסקנות ועדת לוי לחברי מרכז מפלגת 'הבית היהודי' שיעלו לסדר היום בכינוס המרכז הבא של המפלגה שייערך בתחילת החודש הבא.

כפי שכבר פורסם ב'סרוגים' לפני כחצי שנה , על פי המסקנות של ועדת לוי, כוחו של יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט, נחלש מעט מזה שיש בידו כיום, כאשר הדבר בא לידי ביטוי בעיקר במספר השריונים שעומדים לרשותו, כאשר אם כיום יש לבנט אפשרות לשריין מועמד אחד בכל חמישייה, הועדה המליצה שיהיה בידו שריון אחד בכל עשירייה.

בנוסף, תקופת ההמתנה בין הצטרפות למפלגה למוסדותיה תקוצר מ-18 חודשים ל-12 חודשים בלבד. מסקנה נוספת קובעת כי המוסדות המפלגתיים רשאים להסיר מסדר היום את הצעת יו"ר המפלגה, ברוב של הנוכחים באותה ישיבה ולא ברוב של 60%, כפי שהיה נהוג בעבר.

בנוסף, כהונת מרכז המפלגה תימשך 5 שנים. מספר חברי נשיאות מרכז המפלגה שייבחר על ידי המרכז שונה מ-4 ל-5 ומספר החברים שיבחרו על ידי יושב הראש שונה מ-3 ל- 2.

מסקנה נוספת שצפויה לעשות לבנט כאב ראש לא קטן היא ההחלטה שחברי המרכז יוכלו לבקש כינוס שלא מן המניין על ידי 20% מחברי המרכז (במקום 25%) וההחלטה תתקבל ברוב של 60% (במקום 70%).

מסקנה נוספת נוגעת גם היא לזהות חברי המפלגה, כאשר חברי המרכז יוכלו להתמודד גם על המקום ה-15 בנוסף למקום ה-10 הקיים כיום. בנוסף בוטלה שיטת הנקודות בבחירות המקדימות ("שיטת האירוזיון"), וסדר המתמודדים יקבע לפי מספר המצביעים.

לבסוף, שינוי תקנון המפלגה יוכל להתבצע על ידי 65% מחברי המרכז הנוכחי בהצבעה (במקום 75% כיום).

יו"ר מפלגת 'הבית היהודי' ושר החינוך נפתלי בנט הגיב לטיוטת המסקנות ואמר: "אני מברך את הרב לוי ואת חברי הועדה כולה על עבודתם החשובה. אני מאמין שבעת הזאת השינויים של הועדה מוסיפים נדבך נוסף על החוקה הקיימת, כחלק מהתחזקות הבית היהודי שאנו רואים בימים אלה".

מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך אמר: "תיקוני החוקה מחזקים את האיזון בין השמירה על האופי הדמוקרטי של המפלגה ובין הצורך להכניס נציגים שמייצגים גוונים נוספים לשורותיה. אני מודה לרב לוי ולחברי הועדה כולה על עבודתם המקצועית והמסורה ומאמין שחברי המרכז יאשרו את מסקנות הועדה בכינוס המרכז בעוד שבועיים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ניחוש? זה יחיש את בריחתו של בנט ל....לפיד או כחלון או
המנחשת | 25-03-2016 14:33
אפילו ביבי.
2
תפרוש מהממשלה אתה יורד בסקרים
| 27-03-2016 8:05