הרבנים הסרוגים: "הרפורמה אינה יהדות אלא חיקוי של הנצרות"

הרבנים הסרוגים: "הרפורמה אינה יהדות אלא חיקוי של הנצרות"

רבני הציונות הדתית עולים להתקפה נגד הרפורמים. הרב דוב ליאור קובע כי אסור לאפשר להם להתפלל בבית כנסת "לא יתכן שהם יעשו את ההצגה שלהם במקום קדוש"

author-image
"הרפורמה אינה יהדות אלא חיקוי של הנצרות"
  נשות הכותל בתפילה (הדס פרוש/פלאש90)

הכותל הרפורמי. אחרי ההתעוררות של החרדים בנושא הכותל הרפורמי, ועל רקע החלטת הרבנות הראשית לישראל שלא לאשר את המתווה החדש בכותל ולהכיר בזרמים החדשים, מגבירים רבני הציונות הדתית את ההתקפה על הרפורמים.

בשבת הקרובה מתכננים מספר ארגונים לקיים שבת מיוחדת בה ידרשו הרבנים בנושא הסכנה הרפורמית למדינת ישראל. היוזמה היא של מרכז ליב"ה יחד עם 'איגוד רבני הקהילות', רבני 'דרך אמונה', רבני 'מרימים את הדגל' ומפעלות הציונות הדתית ויעסקו בה בנושא "נצחיות התורה אל מול גלי הרפורמה בעת החדשה".

במקביל תופץ עם עלוני השבת חוברת קצרה ובה התייחסות של רבני הציונות הדתית לסכנה הרפורמית בשם 'והבדילנו מן התועים' ובה "קובץ מאמרים, תשובות והגיונות בעניין הרפורמים והקונסרבטיבים ויחסנו אליהם".

בחוברת מובאת תשובתו של רבה של רמת גן הרב יעקב אריאל, מאתר ישיבה על השאלה האם למישהי שחיה עם גוי, עדיף להצטרף לקהילה רפורמית כשביל ביניים ועל כך השיב הרב אריאל: "הרפורמה אינה יהדות אלא חיקוי של הנצרות. היחס הסלחני של הרפורמים לנישואי תערובת, העושים שמות בעם ישראל, מוכיח את הדבר. נסה להשפיע על בעלה שיתגייר כהלכה! זהו הפתרון היחיד".

רבה של חברון וקרית ארבע לשעבר, הרב דוב ליאור נשאל האם מותר לבית מלון לאפשר לרפורמים לקיים תפילה בבית הכנסת והשיב: "אי-אפשר לתת להם להתפלל בבית-הכנסת, מפני שלא יתכן שהם יעשו את ההצגה שלהם במקום קדוש"

בתשובה אחרת בנושא חתונה רפורמית השיב הרב ליאור: "אל תלך לחתונה כזאת. תגיד לו שאתה לא יכול לתת לגיטימציה לדברים שחותרים תחת קדושת וטהרת ישראל במבנה התא המשפחתי." כשאלת המשך, נשאל הרב ליאור האם אין בכך משום ריחוק רחוקים? והשיב: "אם נתיר זאת, נתיר גם ללכת להתרחץ על שפת הים כדי לקרב אנשים לשמור שבת?! ביהדות המטרה אינה מקדשת את האמצעים. לתת לגיטימציה למעשה שפוגם בקדושת ישראל בזרם שהוא נגד היהדות לא נתיר. יש לקרב רק בדרכים מותרות. לדוג', יכול לבקר אותם ולהתיידד איתם."

במאמר של הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת ירושלים ורב הישוב בית אל הוא כותב כי הרפורמים והקונסרבטיבים הם גנבים: "ידידי הרפורמי, ידידי הקונסרבטיבי, לא תגנוב! כמובן, איננו מתכוונים לכסף. בוודאי אינכם זוממים לגנוב את כספנו. ובכלל אתם יותר עשירים מאתנו לאין ערוך. אלא אתם חותרים לגנוב לנו דבר הרבה יותר יקר לנו מכסף: את זהותנו"

ובהמשך: "אתם באמריקה והתעסקו באמריקה ואל תתערבו בענייננו כאן. אגב אנחנו עוד זוכרים כיצד התנגדתם בזמנו לציונות ולקום מדינת ישראל ומחקתם את קיבוץ גלויות מהסידור ואף את זכר ירושלים. אחר כך כאשר היטלר ימח שמו עלה לשלטון, עשיתם פתאום תשובה ותמכתם בקום המדינה. ב"ה, זו התקדמות. כלומר מדינה בשביל אחרים – לא בשבילכם, כי אתם נשארתם באמריקה וכמעט לא עליתם לארץ.

אחוז הרפורמים בארץ הוא %3.9 והקונסרבטיבים %3.2. סך הכל %7.1. לעומת האורתודוכסים שהם %26.5, ועליהם יש עוד להוסיף את המסורתיים ואפילו את החילוניים. אתם מיעוט קטן, ואתם לא תשתלטו על ארצנו בעזרת כספכם וכחכם הפוליטי. אנחנו בזים להם".

בחוברת מובאים דברים של ראש ישיבת מצפה רמון הרב צבי קוסטינר, הרב אלי אדלר ממכינת עצמונה, הרב אליעזר קשתיאל מעלי, הרב דוד פנדל משדרות ונספח ובו קובץ מדברי רבני הדור הקודם על חשיבות השמירה על הכותל המערבי, כולל הכרוז של הרב צבי יהודה שהובא השבוע בסרוגים לפיו מי שיגע בכותל, יד ה' תהיה בו ובמשפחתו.

והבדילנו

להורדת החוברת לחצו על התמונה

 

יהודה ןלד מיוזמי השבת סיפר: "ההיענות האדירה של רבני ישראל וקהילות שונות לעסוק בנושא זה בשבת הקרובה המחישו לנו את החומרה הרבה שרואים כולם במגמות רפורמיות אלו ואת העמידה הברורה של עם ישראל כנגד החלשת הרוח של מדינת ישראל"

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
כמה שנאת חינם
מיכל | 25-02-2016 19:06
כמה שנאת חינם יש לאורתודוכסים כלפי הרפורמים והקונסרבטיבים. מתביישת היום שהייתי פעם דתייה. אין דרך אחת להיות יהודי או יהודיה. האמת לא נמצאת בידיים שלכם. רבני הכנס תתביישו לכם.
2
יש"ו לאחר שנודה ע"י החכמים העביר את הרפורמה נגד דייני
אליהו | 25-02-2016 19:58
3
אם נשנה לנמלה את השם לקרנף. הקרנף לא יהיה זן נכחד.
דג בים | 25-02-2016 20:56
הרפורמים והקונסרבטיבים פטרו את בעיית הגשר השבור בצורה הטובה ביותר. הם בנו בית קברות. אין פה אלא פולקלור
4
ל-1
| 25-02-2016 20:57
גם אני מתביש שהיית אי פעם דתיה........
5
ל-1
עופר | 25-02-2016 20:59
תקימו לכם דת משלכם ותעזבו אותנו ביהדות אין רפורמה וגם תתנו לדת שלכם שם אחר כי אין לכם שייכות אלינו אתם אנשים מאוד מסוכנים עם הרפורמה שלכם וכן תתביישי לך-אולי את גם לא יהודיה תבדקי את עצמך
6
למגיבים לי
מיכל | 25-02-2016 21:39
היחס שאתם מבטאים כלפי מי שזהותו היהודית שונה משלכם כמו גם מסמך השטנה הזה של הרבנים נגדם (שקורא בעצם לחרם של ממש על הרפורמים והקונסרבטיבים, וגם מלעיג אותם כאמריקאים מלאים בכסף ופוליטיקה... מזכיר אמירות אנטישמיות קלאסיות) זה כישלון מהותי בכל הנוגע לבין אדם לחברו - נדרש כאן בדק בית מעמיק ביותר מרוב התעסקות בתילי תילים של גדרות הלכתיים שכחתם את העיקר.
7
שנאת חינם? בכלל לא חינם. עמלתם עליה קשה...
| 25-02-2016 22:50
8
בטח עוד הלילה הרבנים
נחום עמיאל | 25-02-2016 23:19
שרלו ובזק יגידו הפוך........
9
למיכל, בעשרת הדברות יש גם שמירת שבת ביחד עם מצוות
א | 26-02-2016 0:52
שבין אדם לחבירו. אנחנו לא נגד יהודים אלא נגד סילוף של התורה . התורה מאד יקרה לנו והקב"ה יקר לליבנו , ואנחנו לא מוכנים לסילוף התורה .
10
ל1+6
תשובה | 26-02-2016 1:16
מצטער.אבל זה ממש לא שנאת חינם. כידוע הפס' אומר "לא תשנא את אחיך בלבבך"-בעושה מעשה עמך. והרפורמים ממש לא עושים מעשה עמנו. תפילות משותפות לבנים ולבנות.בנות שעולות לתורה.חילול קודשי ישראל.זה ההפך הגמור ממעשה עמך. את קובלת על "היחס כלפי מי שזהותו היהודית שונה משלכם"-אבל לרפורמים אין זהות יהודית שונה.אין להם זהות יהודית.נקודה. אנחנו חייבים לבדל ולהרחיק את הרפורמים (בלב כבד כמובן)כי אחרת יווצרו פה 2 תורות.2 עם ישראל.-ואת מוזמנת ללמוד בגמרא(תנורו של עכנאי,ר' יהושע ורבן גמליאל) עד כמה חובה להימנע ממצב כזה. בעז"ה,כשהרפורמים יחזרו בתשובה,ישובו לעם ישראל ולאלוקי ישראל-אנחנו נקבל אותם באהבה רבה ובשמחה רבה! בברכת "ובא לציון גואל ולשבי פשע ביעקב".
11
מיכל היקרה... יש כאן מלחמה שלכם בנו. ואת מיתממת.
אריאל, חריש | 26-02-2016 7:24
הרי הרפורמים והקונסרבטיבים מחקו את ירושלים מהתפילה. אז מה הקשר כותל? פשוט מאוד זה נקודת ניגוח. מתוקשרת טוב, ועם סיכויים סבירים בבג"ץ. אז מה לעשות חושפים את הנהלותכם האנטי יהודית והפרובוקטיבית. ואתם נעלבים וטוענים שנאה. תעשו טובה בנו לכם כותל בותיקן מכה או ניו יורק. ותתפללו שם עם שופרות ורימונים במקום יחד עם התפילין. אבל כל הבאסה. לא תהיה תקשורת. ולא תכלו להתלונן.
12
כמי שהיתה בתפילה רפורמית (ערב שבת)
שבת שלום | 26-02-2016 8:50
(בקור בלבד) אכן יש דמיון מדהים לתפילה בכנסיה.
13
1 - משנאיך ה' אשנא
יוני | 26-02-2016 12:59
וגם אותך כנראה שנאו בגלל זה את מתנהגת ככה.
14
למיכל
| 28-02-2016 9:55
אנשים שעושים חתונות מעורבות עם כומר ורביי .ואנשים שעושים "בר מצוה" לכלבים שלהם [bark mitzva].ואנשים שכופרים בתורה שבעל פה ואפילו לא מקיימים תורה שבכתב אינם יהודים אלא ערב רב שרוצים להחריב את היהדות.
15
יהדות אורטודקסית יותר רפורמית מהרפורמים.
זיו | 28-02-2016 11:03
החרדים הם איזה סטיה הזויה של היהדות. אין שום קשר בין החרדים היום ליהדות לפני 300 שנה. כנראה שיהודים אז היו יותר קרובים לרפורמים מאשר חרידים.