העמותה נפסלה כי חשפה זיהומים של פלסטינים - סרוגים

העמותה נפסלה כי חשפה זיהומים של פלסטינים

עמותת "ירוק עכשיו" ביקשה להיכלל תחת חוק  מפגעיים סביבתיים ונדהמה לגלות כי סורבה מאחר ו ״עיקר פניותיה של העמותה נוגעת למפגעים הנגרמים מפעילות הפלסטינים״. "ירוק עכשיו": "לא ברור כיצד עמותה שפועלת למען כלל האנושות מגלה הטיה לקבוצה מסוימת"

העמותה נפסלה כי חשפה זיהומים של פלסטינים
  (אוליבר פיטוסי/פלאש90)

עמותת "ירוק עכשיו” הפועלת למניעת מפגעים סביבתיים נדהמו לגלות כי הכללתם בחוק מפגעים סביבתיים נמנעת עקב האשמתם כגוף המוטה ימין וכי הם ממעטים לטפל במפגעים הסביבתיים שנגרמים על ידי יהודים ומתמקדים בפעילות הפלסטינים.

ב״ירוק עכשיו״ ביקשו להרחיב את תחום הפעילות שלהם גם לפן המשפטי, ולהיות חלק מהארגונים שיכולים להגיש תביעות נגד גופים המזהמים את הסביבה – זאת מכוח החוק למניעת מפגעים סביבתיים. החוק מאפשר לגופים ירוקים להגיש תביעות בשם הציבור נגד גורמים המזהמים את הסביבה.

במכתב ששלחה לעמותה היועצת המשפטית של המשרד לאיכות הסביבה, דלית דרור, נאמר כי על פי הקריטריונים שנקבעו אסור כי פעילות העמותה תגלה הטיה כלפי קבוצה מסויימת. "ממידע המצוי במשרדנו ניתן ללמוד כי עיקר פניותיה של העמותה נוגעת למפגעים סביבתיים הנגרמים מפעילות התושבים הפלסטינים באיו"ש, ובאי טיפולן של הרשויות באותם מפגעים הנגרמים על ידי ההתיישבות הישראלית, בעוד חלקם היחסי של המפגעים ממקור זה גבוה בהרבה”. עוד הוסיפה וכתבה : ״יש לציין כי עמותה או גוף המבקשים להיות חברים ברשימה זו צריכים לעמוד במספר קריטריונים, ובין היתר גם להוכיח כי פעילותם אינה מגלה הטיה נגד קבוצה מסויימת בהיבטים הסביבתיים שבהם הם עוסקים מחמת הבדל דת, גזע, מין, לאום, השקפה פוליטית וכו'.

Document-page-001

ירוק עכשיו דחו את הדברים בתוקף ובמכתב תגובה שנשלח למשרד לאיכות הסביבה טען עו"ד תומר ישראל, בא כוחה של העמותה,: "הדרישה להוכיח 'שאין לך אחות' הינה דרישה בעייתית… לא ברור כיצד בדיוק עמותה הפועלת למען ולטובת איכות הסביבה למען כלל האנושות והדורות הבאים עשויה לגלות הטיה כנגד קבוצה מסויימת… מרבית העמותות נועדו ופועלות לקידום עניין סביבתי מסויים ואינן פועלות כולן בכלל נושאי הסביבה בכלל הארץ… האוכלוסיה הפלסטינית והישראלית גרות באזור משותף והגבולות שהוטלו ביניהן אינם רלוונטיים לעניין הסביבה… אין גבולות מדיניים לעשן, אין גדרות לציפורים ואין מעצור לביוב הזורם בנחלים”.

כדי להמחיש את טענותיה צירפה ״ירוק עכשיו״ רשימה של פעילותה בשנים האחרונות: התנגדות להקמת מטמנת פסולת בנחל אוג, בג"ץ כנגד שפכי צה"ל שהוזרמו אל ואדי ולא טופלו, עתירה בעד הסדרה של תחנות דלק באיו"ש, פעילות נגד שפכי הקדרון שמטופלים ע"י חברת השפכים של עיריית ירושלים, ואף פרוייקט ה'תו הירוק' – מיחזור עלוני שבת בבתי הכנסת.

יש לציין כי הניסיון להכלל בחוק החל כבר בתקופת כהונתו של השר ארדן, כאשר אז הבקשה נבחנה לעומק וכמעט אושרה בתקופת השר ארדן אלא שהאישור נעצר עקב הקדמת הבחירות. לאחר מכן בתקופת כהונתו של השר עמיר פרץ נדחתה העמותה בטענה כי ״יש מספיק גופים״ . בתגובה עתרה העמותה לבג״ץ, ובעקבות כך נקבעו פרמטרים קבועים לפיהם תאושר עמותה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו