שוטר יס"מ לשעבר: "מצד אחד אסור להעביר מידע אך מצד שני רוצים לסייע לבנות"

שוטר יס"מ לשעבר: "מצד אחד אסור להעביר מידע אך מצד שני רוצים לסייע לבנות"

שוטר יס"מ לשעבר, מתייחס לאישום שהוגש כנגד לוחם מג"ב שהעביר, לכאורה, מידע לארגון להב"ה. "מדובר בקונפליקט יומיומי לשוטרים"

author-image
"מצד אחד אסור להעביר מידע אך מצד שני רוצים לסייע לבנות"
  (צילום: אלחנן גרונר)

אבידן ויצמן, מפקד צוות ביס"מ ירושלים שהודח מהמשטרה לאחר שסירב ליטול חלק בעקירת גוש קטיף, מתייחס לכתב האישום שהוגש שלשום כנגד לוחם מג"ב אשר, על פי החשד, העביר את פרטיהן של צעירות יהודיות שבילו עם ערבים, לארגון להב"ה.

לדבריו של וייצמן, אשר שירת כשמונה שנים ביס"מ ירושלים והיה מפקד צוות, מדובר בתופעה רווחת ויומיומית, ושוטרים רבים מתלבטים כיצד לפעול בסיטואציות דומות לזו שנתקל בה לוחם המג"ב אשר בדק רכב ובו צעירות יהודיות עם ערבים.

"בתקופתי נתקלנו בהמון מקרים כאלו של בדיקת חשודים ערבים באזור מרכז העיר, גן העצמאות וכד', כאשר לצידם נערות יהודיות. עוד כשהתנדבתי כנער במשמר האזרחי נתקלנו במקרים כאלו, ואני זוכר שוטר שהוציא נערה מרכב עם ערבי באחד הכפרים וניסה לשכנע אותה לעזוב אותו", מספר וייצמן.

"ארגון להב"ה אמנם לא היה קיים אז, אבל בהחלט אני יודע על מקרים רבים בהם שוטרים ומפקדים פנו למחנכות, או יועצות חינוכיות במוסדות הלימוד של אותן נערות וסיפרו להן על העניין, לעיתים בעילום שם כדי לא להסתכן בהסתבכות של כתב אישום או תלונה כנגד השוטר, כפי שקרא עם שוטר המג"ב כעת".

וייצמן מציין מקרה בו נתקל בתלמידה של אולפנה דתית ירושלמית מוערכת המבלה עם צעיר ערבי. "הלב נקרע כשרואים כזה דבר, וזה קונפליקט כל פעם, כי זה מנוגד לנהלים של משטרת ישראל לדווח על כזה דבר, אבל מצד שני יש רצון לסייע לאותה נערה יהודיה. בתקופתי האווירה בקרב השוטרים היתה של גיבוי מוחלט להעברת המידע בתחום הזה, מתוך מטרה לסייע לאותן נערות".

בימים אלו הוציא וויצמן את הספר "הקונפליקט" ובו סיפורו האישי, החל מהגיוס למשטרה כבן הציונות הדתית ונגד הזרם, ועד להכרעה הקשה בזמן הגירוש מגוש קטיף.

ביום ראשון הקרוב יערך ערב ההשקה לספר בבית הכנסת במגדל אשר בקרית משה, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור. במהלך הערב, המופק בידי תנועת 'דרך חיים' שסייעה בהוצאת הספר, אף יערך פאנל שיעסוק בדילמות של חיילים ושוטרים בהכרעות אישיות במהלך השירות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
העבירו מידע גם על בנות שיוצאות עם שמאלנים וחילוניים
| 05-02-2016 10:08
2
במצב המדינה כיום תמיד יהיה קונפליקט בין יהודית לדמוקרטי
!!! | 05-02-2016 10:23
אי אפשר להסתיר זאת. אילו המדינה היתה באמת יהודית (עדיין לא דברתי על דתית) זה היה כבר הרבה יותר קל.
3
אשריך
חדוי | 05-02-2016 10:41
אידאליסט אמיתי
4
מה לי מבריח רכוש, מה לי מבריח אדם?
אלי | 05-02-2016 14:30
אין פה שום "מסירת מידע" אסורה!!!