בנצי גופשטיין: "עד שלא יהרגו אותי אני אמשיך לפעול"

בנצי גופשטיין: "עד שלא יהרגו אותי אני אמשיך לפעול"

יו"ר להב"ה אומר לסרוגים כי הקריאות להוציא את ארגונו מחוץ לחוק שכחו מהי דמוקרטיה וגם אם מהלך כזה יקרה זה לא יגרום לו להפסיק את הפעילות: "אם יוציאו נפעל בשם אחר"

author-image
גופשטיין: "עד שלא יהרגו אותי אני אמשיך לפעול"
  יעבור לפעול למען הר הבית? גופשטיין (יונתן זינדל/פלאש90)

בבוקר הוציאו ראש הממשלה, שר הבטחון והשר לבטחון פנים את הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית מחוץ לחוק. מיד לאחר ההודעה על המהלך, העלו חברי כנסת מהשמאל דרישה להוציא גם את ארגון להב"ה אל מחוץ לחוק.

בשיחה עם סרוגים מתייחס יו"ר הארגון בנצי גופשטיין לקריאות ואומר כי גם מדובר במהלך לא נכון, שגם אם יקרה לא יפסיק את פעילותו.

בנצי, אתה שומע את הקריאות של חברי הכנסת משמאל להוציא את להב"ה מחוץ לחוק, מאיפה הן מגיעות?

אנשים שקשורים לתנועה האסלאמית וזה כואב להם מדברים על ארגון להבה שהוא הבא בתור.

להב"ה אינו ארגון טרור, הוא פועל לפי חוק. יכול להיות שגם חוק השבות הוא גזעני וצריך להוציא אותו מחוץ לחוק, אני חושב שאני מעצבן הרבה אנשים, וזה לגיטימי במדינה דמקורטית וצריך להפנים את זה – מותר לעצבן ומותר להגיד דעות שונות ומותר להגיד דעות שהן מקובלות ביהדות, אבל אני מצפה מאבירי שלטון החוק והדמוקרטיה להפנים שמדובר בדמוקרטיה.

את תנועת כך הם פסלו גם ללא שום סיבה, עכשיו מאוחר מדי ומעט מדי פסלו את התנועה האסלאמית וצריך להבדיל בין אוהב לאויב ואין שום סיבה לפסול את ארגון להב"ה. תוכל לראות פוסט שהעלתי הבוקר בפייסבוק, על זוג הורים שבכו אצלנו על הילדה שלהם שהלכה עם ערבים וברוך ה' היא יצאה מזה. אני לא רואה אף אחד אחר במדינה שמטפל בנושא הזה.

אם יוציאו אותנו מחוץ לחוק, זה לא שאני אפסיק לפעול – אולי אני אכנס לתחום של הפעילות בהר הבית, אבל יהיו הרבה הורים מסכנים שלא תהיה להם כתובת לאן לפנות.

אתה חושש שההחלטה על הוצאת להב"ה אל מחוץ לחוק היא משהו קרוב, או שזה לא עומד כרגע על הפרק?

אני לא חושב שזה קשור למפחד. אני חושב שיש כאלה בשלטון שלא אוהבים וינסו להוציא אותי מחוץ לחוק. אין לזה הצדקה. הפחד הוא לא עניין – אם יוציאו נפעל בשם אחר בתנועה אחרת – זו לא הבעיה. עד שלא יהרגו אותי אני אמשיך לפעול.

אם נשווה את הוצאת תנועת כך אל מחוץ לחוק, אתה חושב שזה יפגע בתנועה האסלאמית?

אין לזה שום משמעות, כי אתה יכול להגיד שאתה לא פועל בתנועת כך, אלא בתנועה אחרת. גם לגבי התנועה האסלאמית, הוצאה מחוץ לחוק לא נותנת שום פתרון, זה רק מספק את היצר של הציבור והם ימשיכו לפעול, וצריך להתמודד. מי שאויב לא צריך להיות במדינה הזו, לא משנה אם הוא בתוך החוק או מחוץ לחוק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מה המטרה
דוד | 17-11-2015 21:19
מטרת הרדיפות נגד ארגון להבה אינה גופשטיין גרדה, אלא להרתיע אחרים. וזה עובד! חבל.
2
צריך לקבל פרס ישראל על הצלת בנות יהודיות
ירבו כמותו | 17-11-2015 21:38