אוניברסיטת אריאל תקים מרפאה לערבים בלבד? - סרוגים

אוניברסיטת אריאל תקים מרפאה לערבים בלבד?

מנכ"ל אוניברסיטת אריאל תדרך את העובדים על הקמת מרכז רפואי חדש, אך הציג סעיף לפיו הוא ישרת פלסטינים בלבד. ח"כ אורן חזן טוען כי מדובר באפרטהייד. האונ': מדובר שתי מרפאות שונות.

אוניברסיטת אריאל תקים מרפאה לערבים בלבד?
  (צילום: פלאש90)

"אפרטהייד או גזענות? תחליטו אתם", כך שאל בצהריים ח"כ אורן חזן מהליכוד בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו וזאת בעקבות חשיפת תכנית של אוניברסיטת אריאל להקים מוקד רפואי שישרת פלסטינים בלבד.

מנכ"ל האוניברסיטה תדרך היום את עובדי האוניברסיטה לגבי התכניות להקמת המוקד הרפואי, אך אחד הסעיפים מקומם: "אין התנגדות לעיריית אריאל להקים מוקד רפואי אוניברסיטאי שיתן מענה לפלסטינים בלבד. למען הסר ספק לא יינתן מענה לישראלים ולחיילים במוקד".

הסעיף הזה קומם את ח"כ חזן, תושב אריאל שכתב בדף הפייסבוק שלו: "ראש עיריית אריאל בשיתוף האוניברסיטה מקים מרכז רפואי לפלסטינים בלבד". חזן הוסיף "באירופה מסמנים מוצרים, ארה"ב בדרך לקדם חרם אקדמאי נרחב על ישראל, הסער האדום מסרב להגיש עזרה בפיגוע והופך שותף לרצח, לתושבי אריאל והסביבה אין ביטחון בתחבורה הציבורית, וכעת הבשורה על הקמת מרכז רפואי לפלסטינים בלבד, כזה שלא ייתן מענה לישראלים וחיילים בארץ ישראל. לא אתן לזה יד, לא תהיה גזענות ואפליה נגד יהודים במדינת ישראל".

תושבים נוספים באריאל התלוננו על הקמת מוקד רפואי לערבים בעוד הם סובלים מחוסר מענה רפואי. אחת התושבות הגדירה את המצב כך: "כל פעם שלילד יש קצת חום, אנחנו צריכים לנסוע לשניידר" כשהיא מתכוונת למרכז הרפואי בפתח תקווה, מרחק ארבעים דקות נסיעה.

לדבריה: "אין הבדל בין זה לבין האמבולנס של הסהר האדום שלא מטפל בנפגעי הפיגוע. וזאת בלי כל קשר שמדובר בסכנה אדירה להכניס פלסטינים לתוך העיר אריאל… כבר מחברון למדנו שמוקד רפואי הוא מקום טוב להסתרת מחבלים פצועים."

אורן חזן אריאל

הפוסט הזועם של אורן חזן (צילום מסך: מתוף הפסייבוק)

 

באוניברסיטת אריאל דוחים את הטענות והגיבו על הדברים:  "לאור העובדה שבמשך שנים תושבי העיר והסביבה אינם מקבלים שירות רפואי בסיסי בשעות הערב אלא נאלצים לנסוע לערי המרכז, הוחלט על ידי ראש העיר מר אליהו שבירו, על הקמת מוקד רפואי לשעות הלילה שייתן מענה לתושבי העיר והאזור כפי שמקובל בערים אחרות בארץ. המוקד אמור להיפתח עד סוף השנה הנוכחית."

"במקביל, מזה שנים הצבא מחפש מקום להקמת מוקד רפואי עבור האוכלוסייה הפלסטינית בלבד. מתוך רצון טוב ומתוך ראייה אסטרטגית הצבא הוזמן להקים את המוקד הרפואי בכניסה המזרחית של העיר המאפשרת הגעה קלה ומהירה לאוכלוסייה הפלסטינית תוך כדי שמירה על מרכיבי הביטחון הנדרשים על מנת למנוע ניסיון פגיעה כזה או אחר במוקד הצבאי. על מנת להסיר ספק – המוקד הצבאי יתופעל כולו על ידי הצבא, על ידי רופאים צבאיים ובאחריות מלאה של הצבא.

בימים אלה מוקמת יוזמה רפואית גדולה יותר: מרכז רפואי מתקדם בהובלת אוניברסיטת אריאל בשיתוף העירייה. המרכז אמור לתת מענה רפואי איכותי לכל תושבי העיר והסביבה כולל האוכלוסייה הפלסטינית. זאת מתוך ראייה אמיתית של קידום דו קיום ומתן מענה רפואי הולם לכל אדם באשר הוא. המרכז יפתח בעוד כ-3.5 שנים. כאשר המרכז הרפואי יפתח, שני המוקדים הרפואיים: הן הצבאי והן במרכז העיר ייסגרו וכל השירותים הרפואיים יעבדו תחת קורת גג אחת במרכז הרפואי באוניברסיטת אריאל. מדובר במהפכה של ממש במתן שירות רפואי הן לתושבי העיר והן לתושבי הסביבה. כל ניסיון להציג את הנושא כהפרדה או כאפליה עושה עוול שאין לו שום קשר למציאות או להבנת החזון הרפואי בעיר. העיר אריאל הינה עיר שמקדמת תהליכי דו קיום על בסיס יומי במטרה לחיות בשלום וביחד עם שכניה הפלסטיניים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מחר יחליטו גם על מרפאה של אשכנזים
גד | 17-11-2015 14:33
נראה לי כי אנחנו קרובים לאובדן פרופורציות, ההחלטות של מקבלי החלטות מתחילות להיות בלתי שפויות פוגעניות.
2
אריאל איה חלק ממדינת ישראל (כל עוד לא סיפחו את השומרון)
| 17-11-2015 16:15
החוק הצבאי חל באריאל ולכן יש לפנות למרפאה צבאית במיקרה של ילד עם חום
3
מדוע אתה הכתב משרת את האוייב
| 18-11-2015 1:05
מדוע הינך נוקט בכינוי "פלסטינים" - כשהכינוי פלסטיני הומצא ע"י אויבינו והשמאל הקיצוני, לעם שמעולם לא היה קיים כעם ועולם לא נכבשה ממנו אף מדינה ? מטרת הכינוי "פלסטיני" הוא להטמיע שיש כזו מדינה שנכבשה על ידינו ועלינו להחזירה לבעליה !!! מדוע לא לקרוא לילד בשמו - "מחבל ערבי" ?