ומי מתנגדת לשיימינג? יו"ר 'ישראלי שלי' לשעבר - סרוגים

ומי מתנגדת לשיימינג? יו"ר 'ישראלי שלי' לשעבר

שרת המשפטים איילת שקד שבתפקידה כיו"ר 'ישראל שלי' ביצעה מספר פעולות שיימינג, אמרה היום כי יש לרסן את התופעה. "יש לזכור שמאחורי הסיפורים עומדים אנשים – ושאין לאיש נכס יקר יותר משמו הטוב ותדמיתו"

ומי מתנגדת לשיימינג? יו"ר 'ישראלי שלי' לשעבר
  לרסן את השיימינג. שקד (לשכת שרת המשפטים)

שרת המשפטים, איילת שקד, נשאה דברים היום בכנס של לשכת העיתונות הממשלתית בתל אביב בנושא "השיימינג ברשת".

נושא הכנס, עלה בעקבות התאבדותו של אריאל רוניס, פקיד ברשות ההגירה והאוכלוסין שהתאבד לאחר שתלונה נגדו הופצה בפייסבוק באלפי שיתופים ופורסמה גם בעיתונות. בראשית דבריה אמרה השרה: "אני מבקשת להודות לכל הגורמים השותפים בקיומו של הכנס, שמעלה לדיון נושא שהרלוונטיות והחשיבות שלו ברורים לכולנו. אני מודה באופן אישי לאמירה ושרונה רוניס, אחיותיו של אריאל רוניס זכרו לברכה.

כמו רבים מאזרחי ישראל, גם אני התוודעתי לדמותו של אריאל רק לאחר מותו הטראגי. כולנו למדנו להכיר באיחור אדם מסור ורגיש, ששירת בנאמנות את ארצו שנים ארוכות מתוך תחושת שליחות ונפרד מאיתנו בנסיבות כואבות ומכעיסות. אנחנו, שנכשלנו להגן בזמן על האיש שהגן על כולנו, נדרשים לבצע חשבון נפש אמיתי ברוח דמותו וברוח הצוואה הכואבת שהותיר לנו במכתבו האחרון. אני רואה בכנס הזה חלק חשוב בתהליך ואני מודה לכן על שבחרתן להיות חלק ממנו".

לתת שיניים לריסון השיימינג

השרה המשיכה בדבריה ואמרה: "תופעת השיימינג מטרידה ומסוכנת. הפרסום בפייסבוק הוא כלי אפקטיבי של האזרח המבקש למחות על עוול שנגרם לו ואתם, המחפשים בעצמכם לחשוף את אותם עוולות, צריכים למלא את שליחותכם באומץ ובנחישות ולפרסם סיפורים שאכן יש בהם עניין ציבורי. אולם גם במקרים שבהם ברור לכם מי הצודק ומי הטועה, יש לזכור שמאחורי הסיפורים עומדים אנשים – ושאין לאיש נכס יקר יותר משמו הטוב ותדמיתו. לכן יש לכם, כעיתונאים, אחריות רבה בבדיקת העובדות לאשורן ותכלול הדברים לפני פרסומם.

השרה אמרה כי לטענתה יש לתת שיניים לגורמים העוסקים בריסון תופעת השיימינג וקראה ללשכת העיתונות הממשלתית, כמו גם לגורמים נוספים, להיות מעורבים ביצירת הפתרונות.

כמו כן, דיברה השרה על הוועדה אשר הקימה למלחמה בתופעת השיימינג בראשותה של נשיאת ביהמ"ש העליון בדימוס, השופטת עדנה ארבל ואמרה: "החלטתי לפני מספר חודשים, על הקמתה של ועדה בראשותה של שופטת בית המשפט העליון בדימוס, עדנה ארבל, לבדיקת האלימות ברשתות החברתיות ולבחינת הגבולות שבין חופש הביטוי לחופש השיסוי. לאחר קבלת המלצות הוועדה אני מתכוונת לקדם יוזמות חקיקה ומהלכים נוספים שיאפשרו לנו להתמודד עם הבעיה החמורה הזו, המחייבת טיפול שורש עמוק, מקיף ומהיר".

יש לציין כי לפני כניסה לפוליטיקה, הייתה שקד יו"ר ארגון 'ישראל שלי' – זרוע ההסברה של מועצת יש"ע, שהשתמשה בנשק השיימינג לא פעם ולא פעמיים ואף זכתה לתלונות במשטרה בגין אחד המקרים.

השרה אף ציינה את תזכיר החוק אשר הגישה הבוקר – תיקון לחוק העונשין, אשר יקבע כי פרסום קריאה למעשה טרור יהוו עבירה שהעונש לצידה 5 שנות מאסר, ללא צורך בהוכחת אפשרות ממשית. השרה סיימה את דבריה ואמרה: "אנו מחויבים להגדיר קווים אדומים לחופש הביטוי, קווים שלעולם לא יחצו לידי אלימות, הסתה ופגיעה בערכי כבוד האדם וחירותו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
יש הבדל גדול בין מה שעשתה ישראל שלי לשיימינג
| 29-10-2015 14:26
התקפה על פוליטיקאי או חברה או תחנת רדיו בגין מדיניות ציבורית, או בגין החלטה שקיבלו, היא לגיטימית לחלוטין. התקפה על אדם פרטי בלי הוכחה של הדברים, בלי בדיקה, בלי אפשרות תגובה, זה שיימינג.
2
"ישראל שלי" פעלה נגד גופים ומדינות
| 29-10-2015 14:57
לא נגד אנשים פרטיים. יחי ההבדל הקטן
3
ילדותי כרגיל
חנוך | 29-10-2015 16:02
לתומר ניר אין מושג מה זה שיימינג (כפי שאפשר לראות מהלינקים שהביא). הדבר היחיד שהוא יודע, והדבר היחיד שהוא עושה, זה לתקוף את ה'בית היהודי'. למה כל הטורים שלו נקראית 'חדשות' כשזה צריך להיות ב'דעות'?
4
כל הזמן כותבים דברים לא עניינים על איילת שקד
אתר של שונאי נשים | 29-10-2015 22:16
, מפריע לכם מישהי בלי שביס שיותר מעשית מכם?
5
כל מילה בסלע
| 02-11-2015 16:47
6
בעלות צולבת
דוד | 04-11-2015 2:52
אתר סרוגים מנוהל ע"י מוטי לביא - החרדי מכיכר השבת. הוא מנסה לשתול אידואלוגיה אנטי דתית לאומית במסווה של אתר דתי "סרוג". שימו לב למתקפות החוזרות ונשנות על הבית היהודי.