מאחורי גל הפיגועים עומדת 'חיזב א תחריר' - סרוגים

מאחורי גל הפיגועים עומדת 'חיזב א תחריר'

תנועת "חיזב א-תחריר", שמקורה באותה תפיסה אסלאמית של דעאש, הלכה והתחזקה בקרב ערביי עזה יו"ש ומזרח ירושלים כבר מ-2007, על רקע האכזבה מהפתח ומהחמאס

author-image
מאחורי גל הפיגועים עומדת 'חיזב א תחריר'
  (עבד אלרחים חטיב/פלאש90)

לאחרונה נשמעת שוב ושוב, ומכל מיני כיוונים, הטענה כי האשמים באירועי הדמים האחרונים הם יהודים אשר עולים להר-הבית.

דברים אלו נובעים מתמימות במקרה הטוב, שלא לומר איוולת. האיסלאם הקיצוני מטיף כבר שנים למלחמה כוללת נגד כל הגורמים שאינם מישרים קו עם גישתו הרדיקלית, והר-הבית משמש רק כתירוץ נוח לעת מצוא.

יש להיישיר מבט אל המציאות. האיסלאם הקיצוני צובר תאוצה בכל האזור. דעאש, ג'בהת א-נוסרה ועוד פלגים של האיסלאם הקיצוני עושים נפשות לרעיון של החליפות האיסלמית, גם בישראל, ביו"ש ובפרט במזרח ירושלים. תנועת "חיזב א-תחריר", שמקורה באותה תפיסה אסלאמית של דעאש, הלכה והתחזקה בקרב ערביי עזה יו"ש ומזרח ירושלים כבר מ-2007, על רקע האכזבה מהפתח ומהחמאס. פרטים על "החינוך" שלהם זמינים ברשת: קידוש מושג השהאדה – מסירות הנפש למען רעיון האיסלאם, והפחת רוח בקרב ילדים ונוער להתמסר לרעיון.

תנועת הסלפים, הפלג הקיצוני ביותר באיסלאם, שוטפת את הרשות הפלסטינית כבר משנת 2007, ולפי הערכתו המבוססת של המזרחן ד"ר גיא בכור היא הופכת להיות הזרם הפופולרי ביותר בשטחי יהודה ושומרון. לפי ד"ר בכור, מדובר בכוח פוליטי חדש ומקומי שאינו כפוף לאיראן, ואשר משקף את התעוררותם של ארגונים סונים קיצוניים בכל רחבי המזרח התיכון (בדומה לדעאש או ג'בהת אל-נוסרה). גם הרשות הפלסטינית ראתה בתנועה זו אויב ופעלה נגדה, אך לא בכל הכח. התנועה שהייתה שקטה יחסית עד כה ועסקה בחינוך ובהכשרת השטח, בחרה לעצמה את העיתוי המתאים לצאת למתקפה בימים אלו. ישראל עצמה העלימה עין מהתנועה, חרף פעילותה במזרח ירושלים. כעת עם התפרצות גל הטרור לא ניתן עוד להתעלם ממנה ומרבבות פעיליה.

תליית התפרצות גל הטרור האחרון בעלייתם של יהודים להר הבית הינה לכל היותר תירוץ עלוב או חיפוש העיתוי המתאים להתקיף. גם אם הר הבית יסגר כליל בפני יהודים, וגם אם מזרח ירושלים כולה תמסר לערבים – הדבר לא יועיל. התנועה הזו משתייכת לאל-קאעידה והיא אינה מעוניינת בהקמת מדינה פלסטינית, אלא בהקמת ח'ליפות איסלאמית בכל המזרח התיכון. היא לא רוצה מדינה ולא רוצה שיחות עם ישראל, נקודה. העובדה שהטרור לא פרץ לפני כן, למרות שכבר חודשים רבים שהמזרח התיכון כולו בוער, היא רק מפני שהערבים חיכו לעיתוי מתאים בשבילם, בדיוק כמו שמחבלי החמאס לאחר שנתיים של הכנת מנהרות חיכו לשעת הכושר שנמצאה להם בחטיפת שלשת הנערים הי"ד.

אהרונוביץ' אשם בהדרדרות

למעשה, את הר הבית כבשה תנועת חיזב א-תחריר כבר מזמן, בגלל אוזלת ידה של המשטרה, ועתה הם משתמשים בהר כגורם מעורר לכל המאבק שאותו הם רוצים לנהל. לצערנו, רבים נגררים אחר הדמוגגיה התולה את האשם בנו. יצוין שגם שר המשטרה הקודם אהרונוביץ – בין האחראים להתדרדרות הבטחון בירושלים – סבר שבעיית הבטחון בירושלים היא אשמת הנוכחות היהודית בעיר ועל כן העתיק שתי תחנות משטרה ממזרח ירושלים. אכן, אמר מי שאמר: אם לא היו יהודים במזרח התיכון, לא היתה לנו בעיה ביטחונית… (נקווה רק שהשר החדש גלעד ארדן והמפכ"ל החדש אלשיך יצליחו לשקם את האדמה החרוכה אותה הותיר אחריו אהרונוביץ').

אנא אחי, אל תיתממו. אנו במצב שלא הכרנו עד היום, של איסלאם קיצוני ואלים בסגנון דאע"ש וג'בהת אל-נוסרה. הוא לא נוסד בארץ וערביי ישראל לא המציאו אותו. הם רק נסחפים אחרי הגל של המזרח התיכון כולו. אם לא נבין זאת ולא נטפל במציאות הזו היום, אם לא נגדיר נכון את הדרישה מערביי ישראל להביע נאמנות למדינת ישראל כמדינת העם היהודי ולעקור את כל מי שיש לו קשר לפלג הזה – הסרטן הזה לא יעבור מאתנו, הוא רק יהרוס את רקמות החיים הבריאות במדינה.

לא בסגר על מזרח ירושלים נצליח לעקור את הנגע הזה, גם לא בשלילת ביטוח לאומי. מדובר בפלג דתי שפסגת שאיפתו לא נמצאת בעולם הזה כי אם ברגע שאחרי המוות. ועל כן הפתרון הוא רק על ידי טיפול כימותרפי שיעקור אותו ואת כל מי שקשור אליו.

כדאי שנתעורר מהר להבין את זה, ויפה שעה אחת קודם.

הר הבית מזכיר לנו את ייעודנו

ומנקודת מבט אמונית יהודית, יש לנו לשאול, למה האירועים האחרונים התעוררו דווקא על רקע דרישת המקדש? למה הגורם שפוקח את העיניים לראות את ההבדל בין יהודים לערבים בין הטבע היהודי העדין לטבע הרצחני, הוא דווקא המקום המקודש ביותר? ניתן לומר שהדבר מרמז על כך שפעימות הלב היהודי נובעות מהר בית ה'. הוא המקום עליו עקד אברהם את יצחק בנו , ואף הובטח לו באותו מעמד "ויתברכו בזרעך כל גוי הארץ". המקום אליו פונים כל ישראל, ודרכו עולות כל התפילות. המקום שאליו התכוונו רבבות יהודים באלפי שנות נדודים, כשאמרו ותחזינה עינינו בשובך לציון. המקום הזה הוא הר בית ה', הוא התמרור שמזכיר לנו את ייעודינו, את תרבותנו, את השליחות שניתנה לנו מבורא עולם, "לתקן עולם במלכות שד-י".

רק כשנעמוד מול הייעוד הזה, ונתבע מעצמנו לנהל את חיינו הציבוריים על פי תורה, ולחתור להגשים את אותה שליחות שקיבל אברהם אבינו במקום הזה, נוכל לצאת מן המיצר. הפלישתים היו, מאז ומתמיד, הגורם המעורר את עם ישראל בארצו לשוב לכור מחצבתו, כמו שמפורש בספרי הנביאים. את המקום הזה קנה דוד המלך בכסף מלא, כשהייתה מגיפה בעם ישראל, בנה שם מזבח וכך נעצרה המגיפה – יהי רצון שגם בימינו יסור הנגף מעל כל בית ישראל בזכות המקום הזה, הר בית ה'.

==

הרב יוחנן בן זכאי, חבר הנהלה בתנועת דרך חיים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הם תמונת ראי של נאמני הר הבית
| 19-10-2015 17:13
דתיים קצוניים משני הצדדים שנלחמים בשם האל ומביאים חורבן על בני האדם