מסתמן; אלו שמות הדיינים החרדים שייבחרו - סרוגים

מסתמן; אלו שמות הדיינים החרדים שייבחרו

בעוד המפלגות החרדיות טרם הגיעו להסכמה עם 'הבית היהודי', רשימת עשרת הדיינים החרדים הולכת ומתגבשת. המכשול היחיד: אחד המועמדים הוא קרוב משפחתו של הרב דוד לאו

author-image
מסתמן; אלו שמות הדיינים החרדים שייבחרו
  (צילום: באדיבות המצלם)

סערת מינוי הדיינים.

לאחר שכינוס הוועדה למינוי דיינים נדחה משעות הבוקר לשעות הצהריים המוקדמות, נראה שבשעות האחרונות רשימת הדיינים שייבחרו הולכת ומתגבשת.

בזמן שהמפלגות החרדיות ו'הבית היהודי' טרם הגיעו להסכמות ביניהן אודות מספר דיינים של הציונות הדתית המהווים מבחינת החרדים סדין אדום, אצל המפלגות החרדיות, ש"ס ו'יהדות התורה', כבר יודעים מי עשרת הדיינים החרדים שייבחרו.

כזכור, על פי הדיל בין המפלגות, כל מפלגה תקבל חמישה דיינים, כאשר מתוך 15 דיינים עשרה הם חרדים וחמישה דתיים לאומיים.

על פי הדיווח באתר החרדי 'כיכר השבת', בגזרת הדיינים הספרדים מסתמן כי הרבנים שימונו כדיינים מטעם ש"ס הם הרבנים עידו שחר, אלון אבידר, שמעון לביא, חיים ויקטור וידאל ואהרן חזן.

עוד עולה מהדיווח, כי על פי הסיכום של 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה', הפלגים שמרכיבים את מפלגת 'יהדות התורה', הוחלט כי שני הדיינים שיהיו מהזרם הליטאי הם הרבנים רפאל גלב ויאיר לרנר, שניים נוספים יהיו מהציבור החסידי – אלימלך וסרמן ושמואל צבי פריד, כאשר החמישי יהיה ממקורבי משפחתו של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו – הרב אריאל שוויצר.

הצדדים לוקחים בחשבון גם את האפשרות שמינויו של הרב אריאל שוויצר ייתקל בבעיות משפטיות, בעקבות קרבתו המשפחתית לרב דוד לאו, וכרב הגיעו להסכמה ביניהם כי במקומו ימונה הרב גרוזמן לתפקיד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בע"ה יהיו דיינים יראי ד' שלא יתנו למסמס את ההלכה
פרי | 10-09-2015 18:37
2
לא לאפשר להם שיהיו להם כבר דיינים בטוחים
דוד | 10-09-2015 19:43
אם את שלנו הם מחליטים למה שלא נחליט על שלהם?