הרב שרלו: "גם אני שותף למאבק נגד סגירת רשות השידור"

הרב שרלו: "גם אני שותף למאבק נגד סגירת רשות השידור"

ראש ישיבת אורות שאול מפרסם היום כי הוא שותף למאבקם של עובדי רשות השידור "ישנה חשיבות עילאית לשידור ציבורי בלתי תלוי וכי יש להמציא ביטחון תעסוקתי לעובדי התקשורת הציבורית"

הרב שרלו: 'שותף למאבק נגד סגירת רשות השידור'
  הפגנת עובדי רשות השידור נגד סגירתה (יונתן זינדל/פלאש90)

ראש ישיבת אורות שאול בכפר בתיה ומבכירי ארגון צהר הרב יובל שרלו מפרסם הבוקר כי הוא שותף למאבקה של רשות השידור נגד סגירתה.

הרב שרלו ציין כי דמוקרטיה אינה רק צורה טכנית לניהול מדינה "דמוקרטיה היא תפישת עולם, שחלק בלתי נפרד ממנה היא הבחירה החופשית מדעת. היכולת לקיים בחירה חופשית, דיון פתוח וחרות ביטוי מותנית בקיום כלי תקשורת ציבורית, המשמשים ככיכר העיר המודרנית.

בנוסף אמר הרב שרלו יחד עם זאת כי יש דברים רבים שהתקשורת הציבורית הקיימת לוקה בהם, וצריך לתקנם  "למן נושאים תקציביים ומנהלתיים ועד שאלות הנוגעות לתוכן, למהות ולאתיקה התקשורתית. העובדה ש"עיתונאי" אינה מילת שבח מהווה איתות לצורך לשוב ולכונן את האתיקה המקצועית מחדש. קיומם של כלי תקשורת ציבוריים עצמאיים הוא תנאי הכרחי,  הנביא ציווה "אמת ומשפט שלום שפטו בשעריכם", וכלי חיוני לקידום האמת הוא התקשורת הציבורית.

בהקשר הפוליטי אמר הרב שרלו כי עצמאות התקשורת הציבורית מותנית בצמצום מקסימאלי של התערבות פוליטית, ובאי-תלות תקציבית בגורמי שלטון וממשל. "כמו כן, ישנה חשיבות עילאית לביטחון תעסוקתי לעובדי התקשורת הציבורית, ולמנגנון שאינו תלוי במערכת הפוליטית"

לסיכום אמר הרב שרלו  כי גם הוא שותף במאבק החיוני לשמירת עצמאותה של התקשורת הציבורית, מתוך נכונות של כל השותפים לעשות את התיקונים הנדרשים כדי להביאה מחדש למקום הראוי לה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
רב בעד רשות שידור????
עלק רב | 27-08-2015 13:55
שכחת כמה לשון הרע ורכילות יש שם???? השתבשתם לגמרי
2
הרב שר להם
אריאל | 27-08-2015 14:18
מה לא עושים כדי להתייפייף אצל החילונים? רשעות השידור היא מקום שמחלל שבת בפרהסיא, בשבת, בחגים ואפילו ביום הדין - קרי ראש השנה. מוקד התנועה של קול ישראל מכוין יהודים לפארקים הפנויים בימים קדושים אלו. רדיו שרודף את עולם התורה, את הדתיים, המתנחלים וכל דבר שיש בו ריח של קדושה. רדיו שמשדר זימה תוך כדי החדשות, כפירה ופגיעה בקודשי ישראל. רדיו כזה צריך ללמד עליו זכות? יפה שתיקה לחכמים כל שכן.... .
3
לא הבנתי כיצד רשות השידור תורמת לחופש דעות
אם כבר אז להיפך | 27-08-2015 14:20
4
מה לחובש כיפה ולרשות מחללת שבת זאת?
אני | 27-08-2015 18:31
עד כמה הסרוגים מתדרדרים??
5
מה קרה לרב
יאיר | 27-08-2015 23:28
כנראה מזמן לא הופיע בתקשורת אז מחפש לו גמיקים הוא והחברים שלו לאו סתיו וכדומה מה לך להתעסק עם כל הרפש הזה שאם היה לו ריח אף אחד לא יכול לעמוד ליד רשעות השידור כלך לך אצל סוגיות עקרוניות כמו שאתם יודעים לצאת דופן כמו צניעות הפרדה וכדומה
6
חשיבות עצומה להעסקת 15,000 אוכלי חינם
ישראל | 28-08-2015 11:56
גוף טפילי אשר יושב על כל אחד מאתנו ושודד מאתנו אגרה שנתית. ובתמורה רוב התוצרת מונחת אג'נדה של שמאל קיצוני או פעילות רדיקלית אחרת
7
טוב מאוד , תתעסק בזה ולא בלשנות את תורת ישראל
משה | 04-09-2015 8:20
משום מה יש ישיבות שרוב זמנן ובנינן להראות איך תורת ישראל יכולה להשתנות. ומענין שאלו דווקא אותם שמנפנפים ברמב"ם כל היום (בגלל מורה הנבוכים שלו שנועד לנבוכים ולא לחסרי עולם הבא) האם העיקרים של הרמב"ם, שהתורה נתונה מן השמים ושלא תשתנה בשום זמן ח"ו לא רלוונטים בעיניכם? בעצם מה הבעיה ? אפשר פשוט לומר שהרמבם בעצם לא התכוון... יום פטירת החפץ חיים , בחיבורו תורה אור - שגם המשנה והגמרא ניתנו בסיני.