עוד טלאי: החוק הנורבגי הופך להוראת שעה - סרוגים

עוד טלאי: החוק הנורבגי הופך להוראת שעה

בקואליציה מתקשים להעביר את החוק הנורבגי ולכן הודיע ח"כ סלומינסקי כי החוק יהפוך להוראת שעה לכנסת ה-20 בלבד. טענות האופוזיציה כי מדובר בסידור עבודה לח"כים מתבררות כנכונות

author-image
עוד טלאי: החוק הנורבגי הופך להוראת שעה
  צילום: פלאש90

החוק הנורבגי הופך להוראת שעה.

יו"ר ועדת החוקה ח"כ ניסן סלומינסקי, הודיע בפתיחת הישיבה של הועדה הדנה בחוק כי המודל הנורווגי בחוק, קרי האפשרות של שרים וסגני שרים להתפטר ולאחר מכן לחזור לכהן בכנסת, ייקבע בהוראת שעה ויופקע בתום הכנסת העשרים.

הסיבה הרשמית היא התנגדות של כמה חברים בקואליציה בכללם השר לשעבר בני בגין להחלת החוק גם על סגני שרים. אתמול גם טענה היועצת המשפטית של הועדה כי יישם החוק על סגני שרים יצור מצב בו הם אינם יכולים להצביע לא בכנסת ולא בממשלה.

סלומינסקי הסביר  כי מאחר שחלק מחברי הקואליציה קיבלו טענות מצד חברי כנסת מהאופוזיציה, בבקשה להעמיד תחילה את ההסדר בניסיון במטרה להיווכח האם הוא מתאים למשטר הפרלמנטרי הישראלי, החליט יו"ר ועדת החוקה לקבל את ההסתייגות של ח"כ בני בגין ולא לקבוע את ההוראה כהוראת קבע אלא לזמן קצוב.

באופוזיציה שכינו את החוק 'סידור עבודה' יכולים לקבל אישור לטענתם. הצעת החוק תכניס ארבעה ח"כים חדשים מהקואליציה, שולי מועלם מהבית היהודי, יעקב אשר מיהדות התורה, אברהם מיכאלי מש"ס ואכרם חסון מכולנו, אך מראה את המצב הרעוע של הקואליציה שלא מצליחה להעביר חוק המוסכם על כל השותפות הקואליציוניות.

בשלב זה לא ברור האם החוק במתכונתו הזמנית יעבור במושב הקיץ של הכנסת. המושב מסתיים מחר והאופוזיציה מתכננת מאות הסתייגויות על הצעת החוק כדי למשוך כמה שיותר זמן ולהביא לדחיית ההצבעה על החוק בקריאה שנייה ושלישית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אם יתנו ג`וב אחר לשולי מועלם לא יהיה צורך בחוק
| 28-07-2015 15:52
שימנו אותה מגישת תה במשרד המשפטים
2
חוק מיותר לגמרי. סידור עבודה לכל מי שלא הצליח להיבחר
אייל | 28-07-2015 18:41
בבחירות ומנסה להשתחל לכנסת בדרכים עקלקלות. במקום לדאוג לציבור הם דואגים לעצמם
3
שולי והג'ובים
שרית | 29-07-2015 8:46
אתם רואים שגם בקדנציה הקודמת שולי נכנסה על הקולות העודפים ! אז מדוע עם ישראל צריך לשמוע על קומבינות כי שולי לא מוותרת בושה לבית היהודי בושה לנשות ישראל שצריך לעוות חוקים יש מחסור באחיות יהיה נפלא ששולי תחזור לתפקידה ההירואי אחות רחמניה בישראל ותשמש דוגמא מוסרית לדור הצעיר