פסיקה דרמטית: אין ממזרים מחבר העמים - סרוגים

פסיקה דרמטית: אין ממזרים מחבר העמים

פסיקה דרמטית של ארגון 'שורשים' של 'צהר' קובעת כי רובם ככולם של הקידושים שנעשו בברית המועצות הם קידושי טעות ולכן אין ממזרים מיוצאי חבר העמים. "רובם ככולם של הקידושין שנעשו שם, אם בכלל נעשו, היו בחזקת פסולים"

author-image
פסיקה דרמטית: אין ממזרים מחבר העמים
  (יוסי זמיר/פלאש90)

ב', עולה ממדינות חבר העמים, ביקש להינשא כדת משה וישראל, אלא שאז נקבע כי הוא פסול חיתון וזאת מאחר וקיים חשש לממזרות שכן סבתו של ב' התגרשה עוד בהיותה ברוסיה והתחתנה שנית.

הרבנים, אשר דנו בבקשתו של ב', הביעו ספק הלכתי כלפי הליך הגירושין. בעקבות זאת, האגף לבירור זהות יהודית בארגון 'צוהר', 'שורשים', יצא למבצע איתור נתונים שיתנו מענה למצוקתו של ב' ועם הנתונים הללו ניסו להפוך את החלטת בית הדין.

לאחר שורה של דיונים ובחינת המצב הקיים כתבו הדיינים של בית הדין הרבני האזורי בירושלים החלטה שקובעת "שאין ממזרים מחבר העמים", החלטה דרמטית שצפויה להשליך מעתה על כל חשד לממזרות בקרב עולי חבר העמים.

הרבנים כתבו בהחלטה כי "המציאות בארצות ברית המועצות לשעבר בזמן ששררה שם רדיפת הדת הייתה כזו שרובם ככולם של הקידושין שנעשו שם אם בכלל נעשו, היו בחזקת פסולים, הן מחמת קירבת העדים או פסילתם מחמת עבירה, ונותרו הנשים בחזקת פנויות. לפיכך קובע ביה"ד כי ב' הוא כשר לבוא בקהל ואין מניעה מלסדר לו חו"ק כדמו"י עם בת ישראל"

אורי שכטר, מנהל אגף 'שורשים' אמר לאחר הפסיקה : "מדובר בפסיקה נדירה, בחבר העמים התפוררו הקהילות במשך שבעים שנה וכעת יש קושי לברר יהדות של אותם שעלו לישראל אבל ברוך ה' אנחנו מצליחים עם הכלים ודרכי הפעולה שיצרנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
שורש
שורשים | 21-07-2015 10:04
שורשים האלה קשקשנים. הפסיקה הזו אינה חדשה, והיא אינה גורפת, וכל הדיינים דנים כך כבר שנים, ויש על זה מלא תשובות בספרי הרב עובדיה. סתם מנצלים את הבורות של הציבור, כאילו "הפכנו את החלטת בית הדין על פיה", בית הדין לא החליט כלום, רק העלה את הספקות והחל לברר, ושורשים קופצים על המציאה כדי להראות שכאילו הם עשו משהו.
2
צוהר, רבנים שמחפשים לעשות כותרות
שגיא | 21-07-2015 10:40
3
לא נדירה ולא בטיח
האחד | 21-07-2015 11:03
מעשים של יום יום בבתי הדין
4
אין דבר כזה...
שמואל ירון | 25-11-2020 22:39
אין דבר כזה ממזר! כן יירבו ממזרים בישראל!