אתמול התקשרה אלי אחת הנשים שנפגעו מהאיש ההוא וסיפרה לי שבמקום עבודתה דיברו על הטיפשות של הנשים שנפגעו. על כל מיני שמועות שנכתבו בעיתונים בחוסר אחריות. אף אחד, כמובן, לא ידע שהיא אחת מהנשים שנפגעו כיוון שהשיחה לא הייתה בצפת והם לא גרים בצפת.
אותה אישה הייתה צריכה לשמוע את המילים הללו שדקרו אותה כמדקרות חרב. היא רצתה לצעוק הצילו. תשתקו. אתם פותחים לי את כל הפצעים. אתם מציפים את כל הכאב, העלבון וההשפלה. היא סיפרה לי אחר כך כי היא הרגישה באותה שעה שהיא נאנסת פעם נוספת.
היא התפללה שלא תפרוץ בבכי ותסגיר את עצמה. שלא ישאלו אותה אולי היא אחת מהנשים, סוף סוף היא גרה פעם בצפת. שלא ישאלו אותה אם הילדים שלה הם ממנו. שהאדמה תפתח את פיה ותבלע אותה ביחד עם כל האחרים בחיים.
באמת, אין בעולם עשרה אנשים שיודעים מי באמת נפגעה. בוודאי לא העיתונאים. כל אלה שיודעים את האמת לעולם לא יאמרו. כל השאר רק משערים מהשערות. הנשים שנפגעו הן לא עשרות, אבל הן נמצאות בכל הארץ. הן יכולות להיות בכל מקום. מורות או אחיות. רווקות או נשואות. הן יכולות להיות אלה שאתם מדברים איתן, או נמצאות ושומעות אתכם. הן יכולות להיות פגועות ממנו, הן יכולות להיות פגועות מאחרים.
האנשים שכותבים צריכים להיזהר יותר. קוראים אתכם רבים. מצטטים אתכם רבים. אם אתם פוגעים – אתם פוגעים בקהל גדול יותר. אתם כמו 'הכשר'. אין יום שלא באים אלי אנשים פגועים ובוכים בדמעות שליש, על הפגיעות והעלבונות שנזרקות במחננו על ימין ועל שמאל, בכתב או בעל פה.
האנשים הללו לא יכולים לצעוק. לא יכולים לדבר. הם בוכים בכאב ובשקט. והתורה אמרה: "וְלֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת עֲמִיתוֹ וְיָרֵאתָ מֵאֱלֹהֶיךָ, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם". על אונאת הדברים הזו אומרת הגמרא כי גם אם הן אשמות אסור לפגוע בהן. כל שכן שהנשים הללו אינן אשמות כלל.
"הא כיצד? אם היה בעל תשובה, אל יאמר לו: 'זכור מעשיך הראשונים'. אם היה בן גרים,' אל יאמר לו: זכור מעשה אבותיך. אם היה גר ובא ללמוד תורה, אל יאמר לו: פה שאכל נבילות וטריפות שקצים ורמשים בא ללמוד תורה שנאמרה מפי הגבורה?! אם היו יסורין באין עליו, אם היו חלאים באין עליו, או שהיה מקבר את בניו, אל יאמר לו כדרך שאמרו לו חביריו לאיוב: "זכר נא מי הוא נקי אבד'".
חכמינו אמרו כי אע"פ שמדובר פה רק בפגיעה של מילים, זו הפגיעה הכואבת ביותר. "גדול אונאת דברים מאונאת ממון, שזה נאמר בו ויראת מאלקיך, וזה לא נאמר בו ויראת מאלקיך. ור' אלעזר אומר: זה בגופו וזה בממונו. רבי שמואל בר נחמני אמר: זה ניתן להישבון, וזה לא ניתן להישבון. תני תנא קמיה דרב נחמן בר יצחק: כל המלבין פני חבירו ברבים כאילו שופך דמים".
במקרה של "הרב מהצפון" מדובר באונאה מסוג גרוע עוד יותר. מדובר בפגיעה באנשים כואבים. האונאה שלהם חמורה שבעתיים. עליהם אומרת התורה: "כָּל אַלְמָנָה וְיָתוֹם לֹא תְעַנּוּן". וכבר שואל רש"י בשם חז"ל: וכי מותר לענות אשה שאינה אלמנה? אלא "הוא הדין לכל אדם, אלא שדבר הכתוב בהווה, לפי שהם תשושי כח ודבר מצוי לענותם".
על פגיעה באנשים פצועים אומרת התורה: "אִם עַנֵּה תְעַנֶּה אֹתוֹ, כִּי אִם צָעֹק יִצְעַק אֵלַי – שָׁמֹעַ אֶשְׁמַע צַעֲקָתוֹ. וְחָרָה אַפִּי וְהָרַגְתִּי אֶתְכֶם בֶּחָרֶב, וְהָיוּ נְשֵׁיכֶם אַלְמָנוֹת וּבְנֵיכֶם יְתֹמִים". אלוקים לא סולח למי שמצער את האנשים הפגועים. אם טעינו, נתקן. אם נפלנו ודיברנו רעה. נקבל על עצמנו לא לנגוע בפצועים הללו. לא נוסיף סבל על סבלם. רק נרפא וננחם. רק מילים טובות. היו שלום.
מה דעתך בנושא?
20 תגובות
0 דיונים
את מעלה שאלה יפה ונכונה!! באמת הסיפור הזה מוזר
00:54 21.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הודיה
בתור מישי שעברה הטרדה מינית אני לא מעוניינת לראות את האיש ומפחדת לעבור ליד הבית שלו.. איך אותם מתלוננות נשארו לגור ליד הרב עזרא והמשיכו לבקש ברכות וללכת אליו כל יום...
בתור מישי שעברה הטרדה מינית אני לא מעוניינת לראות את האיש ומפחדת לעבור ליד הבית שלו.. איך אותם מתלוננות נשארו לגור ליד הרב עזרא והמשיכו לבקש ברכות וללכת אליו כל יום הבייתההה??? איךך!!!! כנראה שהכל פיברוק. אם באמת היה אונס הם היו נעלמות מצפת. נעלמות!
המשך 11:40 20.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תלמיד מהישיבה
אל תבלבל את הקוראים! האיש הודה על המעשים המיוחסים לו, רק שלטענתו זה היה מרצון. אותנו זה לא מעניין אם זה ברצון או בכפיה משום שאיסור לבוא על אשת...
אל תבלבל את הקוראים! האיש הודה על המעשים המיוחסים לו, רק שלטענתו זה היה מרצון. אותנו זה לא מעניין אם זה ברצון או בכפיה משום שאיסור לבוא על אשת איש הוא מיתת בי"ד. אילו היית מכיר במעט את הרב שמואל היית יודע שהאמת נר לרגליו. חבל שאתה מכפיש כך רב חשוב שבעת כזו ראוי לחזקו ולא לדבר שטויות. מלבד זאת האיש ביקש בעצמו מהרבנים שידונו בסיפור הזוועתי הזה, מה גם שהרב בזק הןא דיין ידוע ומלבדו ישבו בביה"ד רמים מהישיבה שחלקם אף תלמידיו של האיש. יותר מכך אילו היה לך שכל היית מבין שלא הגיוני לתפור תיק כאשר בכל יום מגיעה תלונה מאישה נוספת למשטרה, ואם אתה חושב שהרב שמואל שיחד את הנשים שיבואו להתלונן כאשר חלקן נשות תלמידיו המובהקים של האיש, אז אתה זקוק לאשפוז בדחיפות.
המשך 02:50 19.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איך אתה ואביך לא שמתם לב שגדל לידכם בחסותכם נחש צפעוני כזה?
01:26 19.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מוכיח תלמיד חכם
עד כה לא יודעים בבירור מה חטאו של אותו האיש . אז למה לפרט כשהוא לא הנושא אלא רק הנפגעות. בשביל מה ?כדי לזעזע אותנו . אנחנו ממילא מזועזעים
00:34 19.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מיכל
תודה לך.
22:21 18.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רפאל
21:50 18.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רביד כהן
הבית דין שהקימו הרבנים מביניהים היה דיין אחד בלבד! וגם הוא משפחה של ר שמואל א. יש לי תחושה שהוא קינא ברב עזרא מאוד וחיכה לפוצץ את הפרשיה שהוא המציא בעצמו. וכבר אמרו...
הבית דין שהקימו הרבנים מביניהים היה דיין אחד בלבד! וגם הוא משפחה של ר שמואל א. יש לי תחושה שהוא קינא ברב עזרא מאוד וחיכה לפוצץ את הפרשיה שהוא המציא בעצמו. וכבר אמרו חז"ל שהקנאה מוציאה מין העולם.
המשך 21:30 18.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שוש
ועל מעמדן ההלכתי תשאירו לרבנים לדון בחדרי חדרים עם מי שרלוונטי עבורו. גם תבררו עם עצמכם אם זה בא ממקום טהור וד"ל...
17:10 17.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דוד
קודם כל רות, אין מושג הלכתי של אונס נשמתי, זה מושג והמצאה חדשה במטרה להכשיר כל מיני דברים (דוגמא צינית: אפשר לטעון שמשכב זכור הוא מותר בשל הצורך הנשמתי הגדול...
קודם כל רות, אין מושג הלכתי של אונס נשמתי, זה מושג והמצאה חדשה במטרה להכשיר כל מיני דברים (דוגמא צינית: אפשר לטעון שמשכב זכור הוא מותר בשל הצורך הנשמתי הגדול של הבן-אדם.. ויש שכבר טוענים כך.. ברור שזה שטויות ודי לחכימא ברמיזא..) שנית, יש דיבורים על כך שחלק מהבעלים היו נוכחים לא נוכחים וכד'.. הרי כל עוד יש ספק מה קרה שם הבעל יכול להמשיך להיות נשוי לאשתו.. ברגע שזה יוצא החוצה כתלונה (בין אם מוסרית ובין אם פלילית) אזי יש פה בעיה.. אני חושב שלנו כציבור מותר לדעת מה ההיתר במקרה כזה להישאר נשואים.. (אולי את צודקת ויש אונס "נשמתי" ואנחנו לא מודעים לו.. תורה היא וצריכים אנו ללמוד כדי להיזהר..) ל- 7 אני לא חושב שזה פוגעני. כל עוד זה נשאר במישור הרבנימוסרי של הרחקת הרב בשל מעשים לא ראויים זה דבר אחד. ברגע שזה הפך להיות עניין פלילימשטרתי כאזרח (אזרח דתי..) שמוטרד תמיד מהתנהלות של המשטרה והפרקליטות הן במישורים מיניים והן במישורים לאומיים ולצערי יש הרבה צביעות ואפליה בתחומים אלה ואחרים, אני חושב שזכותי להתעניין לחקור ולחוות דעה על התנהלות המשטר. הרי היום זה שיינברג מחר זה מישהו אחר.. שבת שלום.
המשך 17:00 17.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר