סערת החזרת הגופה; 'אין פה בכלל בעיה של הלכה' - סרוגים

סערת החזרת הגופה; 'אין פה בכלל בעיה של הלכה'

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הרב שלמה עמאר, מגיב לסערה סביב החזרת גופת התינוק לאביו ודוחה את הטענות לפיה יש כאן בעיה הלכתית. "אין הלכה שצריך להודיע או לא להודיע. פה מדובר בנפל אין צורך בכל זה"

author-image
סערת החזרת הגופה; 'אין פה בכלל בעיה של הלכה'
  (אביר סולטן/פלאש90)

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, קורא לשר לשירותי דת, דוד אזולאי, ולחברה קדישא לקיים ישיבה ולהפיק לקחים מהמקרה החמור שאירע עם גופת העובר ועוגמת הנפש שנגמרה לאב.

בריאיון לרדיו 'קול ברמה' אמר הרב עמאר: "אני חושב שאסור לעבור על זה לסדר היום. צריכים החברה קדישא לשבת עם הרבנים, אולי צריך בו בכללות, אולי גם המשרד והשר והעומד בראשו שאחראי ישב עם הרבנים והאחראים והחברה קדישא".

הרב עמאר דחה את הטענות לפיהן יש במקרה בעיה הלכתית: "יש בכל דבר רגישות מיוחדת שצריכה ללוות את התהליך, לוויה וקבורה על אחת כמה וכמה. אין פה בעיה של הלכה, אין הלכה שצריך להודיע או לא להודיע. יש הלכה איך קוברים ילד ששלמו לו שלושים יום או לא שלמו לו שלושים יום. יש הלכות מתי מנחמים ומתי עומדים בשורה, פה מדובר בנפל אין צורך בכל זה. קוברים, יש הנהגות מסודרות לחברה קדישא ואני יודע שהם עובדים בסדר, אבל הם לא אומרים כדי לחסוך עוגמת נפש. כך היה דעתם של רבנים גדולים שהורו את ההוראה הזאת".

הרב עמאר ציין כי זו ההתנהלות במקרה הנוכחי והאב אכן מסכים שלא להיות בקבורה, וכי חשוב מאוד להיות רגישים ולפייס את האב במקרה והוא כן רוצה להשתתף ולקחת חלק בקבורת העובר: "האיש הגיע קצת סוער והם לא ידעו להכיל את הכאב שלו. יותר טוב לומר שנעשה פה דבר לא טוב והדבר הלא טוב הזה צריך לנצל אותו כדי להוציא סדר, כדי להוציא רגישות. למשל שכל החברה קדישא יבואו לשבת אתנו הרבנים ונפיק לקחים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו