הרב וייס: צמצום סמכויות הרבנות מחייב את הרבצ"ר להניח את המפתחות על השולחן

הרב וייס: צמצום סמכויות הרבנות מחייב את הרבצ"ר להניח את המפתחות על השולחן

הרבצ"ר לשעבר, הרב ישראל וייס, תוקף את הרמטכ"ל אייזנקוט בעקבות הפרסום על צמצום סמכויות הרבנות הצבאית ואף קורא לרבצ"ר הנוכחי הרב רפי פרץ להתפטר

"צמצום סמכויות הרבנות מחייב את הרב רפי פרץ להתפטר"
  הרבצ"ר צריך להתפטר. הרב וייס (ארכיון דו"צ)

תא"ל במיל' הרב ישראל וייס, הרב הצבאי הראשי לשעבר, מגיב על הפרסום בדבר צמצום הסמכויות של הרבנות הראשית בראיון ברדיו גלי ישראל.

בתחילת הראיון התייחס הרב וייס בסרקזם להחלטה ואמר "אנחנו במציאות אידאלית, הארץ שקטה כבר ארבעים שנה. אין איראן, אין טרור, אין פצמ"רים, הכל בסדר יש רק בעיה אחת, מעמדה של הרבנות הצבאית ואת הדבר הזה אנחנו נסדר בראשונה".

בהמשך התייחס הרב וייס לתקופת שירותו כרבצ"ר ונסיונות דומים שניסו להחיל דאז. "זו החלטה מאוד משמעותית, מאוד כבדה. דרך אגב, גם כשאני שירתתי ניסו להשית עלי החלטות כאלה ואני נלחמתי מלחמת חורמה בכל מי שניסה את הדבר הזה". לאור דבריו, נשאל הרב וייס בנוגע לסירוב פקודה וענה, "בעניין כזה הייתי מסרב פקודה, הייתי מניח את המפתחות על השולחן והייתי יוצא לדרכי".

כמו כן, קרא הרב וייס לרבצ"ר הנוכחי הרב רפי פרץ להתפטר מתפקידו. "אני אומר באופן ברור, הרב הראשי פרץ הוא ידיד אמיתי שלי, הוא ידיד קרוב שלי, אני מעריך מאוד את כל עשייתו. הוא צריך עכשיו להיכנס לרמטכ"ל, גם אם הוא יושב באמצע ישיבה הכי חשובה, לבקש ממנו הסברים על הכותרת הזו בעיתון הארץ. אם ההסברים לא ינתנו או לא יתקבלו על ידו, הוא חייב להניח את המפתחות על השולחן."

אבל הוא לא צריך לעשות את זה לבד, הוא צריך לעשות את זה ביחד עם סגן שר הביטחון שהיה סגן שר הדתות לפני כן" כזכור, אתמול תקף הרב וייס את בנט והרב בן דהן על שתיקתם בנושא כריך החזיר בצה"ל ועל ביטול עונשו של החייל שעבר על פקודות המטכ"ל והכניס סנדוויץ' חזיר לבסיס. בתחילה נדון החייל ל-11 ימי מחבוש, אולם בעקבות התערבות כרמלה מנשה, הומתק עונשו לריתוק בלבד, ולאחר מכן בוטל על ידי צה"ל, כשדובר צה"ל מפרסם הודעה לפיה: "לא נחטט בכריך של חייל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הפעם הראשונה בהסטוריה שמקצצים בסמכויות הרבצ"ר?
גיל | 04-06-2015 17:07
כבוד הרב וייס קודם 2 דרגות, מדרגת סא"ל לדרגת תת אלוף כשמונה לרבצ"ר. יחד עם זאת בעת מינויו הרבצ"ר הורד בדרגה, מדרגת אלוף לדרגת תת אלוף, ולא מדובר רק בסמנטיקה, אלא גם בסמכויות שקוצצו, כך שהיה נחמד עם הרב וייס היה מפרט את ההבדלים...
2
מה לא עושים בשביל קצת פרסום...
| 05-06-2015 0:54
3
צודק לחלוטין
באמת הגיע הזמן | 07-10-2015 9:45
אמנם אין לי הרבה הערכה אישית לרב וייס, אבל במקרה הזה הוא צודק בכל מילה. הרבנות תחת הרב רפי קורסת, בתהליך שנמשך כבר כמה שנים, והוא ממשיך לא לעשות כלום. הגיע הזמן שיתפטר, מה שהיה צריך לקרות מזמן...