האם ש"ס כבר לא מעוניינת במשרד הדתות? - סרוגים

האם ש"ס כבר לא מעוניינת במשרד הדתות?

משרד הדתות היה אחד הדגלים אותם הניפה ש"ס לאורך כל המשא ומתן הקואליציוני, אך כעת ברגע האמת, איש מהם אינו מעוניין לעמוד בראשות המשרד. הערכה: מועצת חכמי התורה תקבע

author-image
האם ש"ס כבר לא מעוניינת במשרד הדתות?
  (Yonatan Sindel/Flash90)

אחד מסלעי המחלוקת שליווה את המשא ומתן הקואליציוני, ולעיתים אף איים לפוצץ את המגעים בין 'הבית היהודי' ל'הליכוד', הוא המאבק בין מפלגות ש"ס ו'הבית היהודי' על שליטה במשרד הדתות.

אלא שבימים האחרונים נראה כי אף אחד מחברי הכנסת של ש"ס אינו מעוניין לעמוד בראש המשרד, וזאת לאחר שכלל המועמדים להם הציע דרעי את המשרד סירבו להצעתו.

בשבוע האחרון שוחח יו"ר המפלגה, חבר הכנסת אריה דרעי, עם חבר הכנסת איציק כהן, אך האחרון דחה את ההצעה לשמש כשר במשרד הדתות והבהיר כי הוא מעדיף לכהן כסגן שר במשרד האוצר.

בריאיון לאתר החרדי 'כיכר השבת', הבהיר גם חבר הכנסת יעקב מרגי, כי אין בכוונתו לעמוד בראש המשרד בטענה שהוא כבר מיצה את העבודה שם לאחר שכאמור הוא כבר כיהן כשר הדתות. על פי הדיווח, מרגי מעדיף לקבל תפקיד אחר ככל הנראה יהיה זה יו"ר ועדת החינוך של הכנסת.

מי שעוד סירב לקבל את הצעתו של דרעי לשמש כשר הוא השר לשעבר, אריאל אטיאס, ששימש כיו"ר צוות המשא ומתן של המפלגה, אך מצוי כיום מחוץ לחיים הפוליטיים.

גם אישי ציבור נוספים, כדוגמת ראש עיריית רחובות רחמים מלול, שר הדתות לשעבר אלי סוויסה והרב אבנר עמר סירבו לקבל את לידיהם את המשרד עתיר הג'ובים.

על פי ההערכות, בידי דרעי ישנן שתי אפשרויות, כאשר האחת היא שבנוסף למשרד הכלכלה ונגב – גליל, יכהן דרעי גם כשר הדתות וימנה תחתיו סגן שר מהמפלגה.

אופציה נוספת היא להביא לידי מועצת חכמי התורה את הצעתו של דרעי כאשר במידה והמועצת תקבל את הצעתו של דרעי, אף אחד מחברי הכנסת לא יוכל לסרב לה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
לא מבינים כלום
אלי ישי - אחריך באש ובמים!! | 12-05-2015 10:38
בהסכם הקואליציוני עם שס נכתב מפורש שהשר השני יתואם עם ראש הממשלה. (כנראה, כדי לרצות את בנט, שגם הוא יסכים על המינוי). כנראה, שראש הממשלה ובנט לא מסכימים, ודרעי שלא גילה על ההסכם הסודי הנ"ל, מספר לכולם כאילו הם לא רוצים.
2
למה לא רוצים
| 12-05-2015 11:22
אחרי מה שעשה השוטה ישראל אייכלר אסור לתת לו תפקיד כלשהו. אם הפעם נתניהו נכנע ונותן לישראל אייכלר את מבוקשו, אנו קובעים כאן בצורה הכי ברורה, כי ממשלתו של בנימין נתניהו לא תחזיק מעמד יותר מתקופה קצרה מאוד. אחד הפשעים החמורים בהיסטוריה הפוליטית נעשה על ידי ישראל אייכלר שכתב מכתב איום לראש הממשלה ותבע תפקיד לעצמו, תביעה שהיא לגיטימית ומותרת במפלגתו, אבל אסור היה לו לעשות את מה שעשה, כשכתב מכתב לראש הממשלה ואיים עליו שאם לא יתן לו תפקיד בכנסת הוא לא חלק מן הקואליציה, דבר שכזה הוא מעשה חמור מאוד, מפני שהוא מוטט את כל הבסיס עליה יושבת 'יהדות התורה', מבחינתו של בנימין נתניהו 'יהדות התורה' אינה עוד 6 מנדטים אלא 5 בלבד, מפני שאם כל אחד יכול לנהל מו"מ לעצמו אז היכן אנו חיים, עם מפלגה כזו אי אפשר לחיות, וצדק מי שקבע לפני שנים כי 'יהדות התורה' היא 6 מפלגות מפני שכל ח"כ הוא לא רק סיעה אלא מפלגה בפני עצמו עם גדולים משלו וקובע אחרת ויכול אף להצביע אחרת וראינו זאת בעבר בהרבה מקרים. מעשה שכזה שעשה אייכלר אסור שיעבור בשתיקה, הוא חייב להיענש ובגדול, מפני שזכותו היתה להיאבק בתוך הסיעה ולתבוע שהסיעה היא זו שתפנה ותבקש, הוא אישית היה אסור לו לעשות זאת, הוא פגע קשות במעמדה של הסיעה כולה, וביזה את הרעיון האגודאי והחרדי, לפיו אנו מפלגת אידיאלים ולא מפלגת ג'ובים, מה שעשה אייכלר במעשהו, הוכיח לעולם כולו כי מדובר בצבוע ושקרן הג'וב לפני האידיאל, מפני שאם כל כך חשוב לו האינטרס החרדי, אז איך הוא מאיים על ראש הממשלה שלא יצביע למען ממשלתו וכי אינו חלק מן הקואליציה אם לא ימנה אותו לתפקד יו"ר הועדה לפניות הציבור. לא בחינם היו מי שכינו את מעשהו כמרד, ומי שמורד מגיע לו עונש כמורד, בגלל מה שעשה אסור שיקבל תפקיד כלשהו, ואף לצמצם את מספר הועדות שבהן הוא אמור להיות חבר, על מנת שילמד לקח כי לא עושים מעשה שכזה. גם אם נניח שיש לו טענות מצויינות מדוע מגיע גם לו תפקיד, המאבק הזה חייב להיעשות בתוככי הסיעה ולא מחוצה לו. שימו לב, משהו חמור מאוד קורה בבעלזא, הרבי מתייעץ עם יענקל ליצמן הוא זה שהביא לו כל הזמן דוחו"ת על המו"מ, הרבי לא שיתף את ישראל אייכלר בשיחות הללו, וגם עתה אייכלר לא פנה כלל לרבי שהוא יתבע עבורו תפקיד, והרבי לא מאיים כי יורה להצביע נגד אם לא יתנו לאייכלר תפקיד. מי הוא בעל הסמכויות הרבי מבעלזא או אייכלר, הטוען כי הוא המחליט בנושאים אלו וכי הוא הסמכות דבר שנוגד לכל הרעיון והתפיסה החרדית לפיו הרבי שלו צריך להיות הסמכות שלו והוא רק השליח ולא יותר מזה. כאמור, אם אייכלר ינצח בענין הזה, הממשלה הזו הפסידה ותיפול מהר, ואם הוא יקבל את עונשו זה יבטיח כי אחרים לא יעשו כמותו. ברגע שנתניהו נכנע לאייכלר אוטומטית הוא יקבל שורה של מכתבים של מי שלא מרוצים סבורים שלא קיבלו מספיק ולא חסרים כאלו בהרבה סיעות. רק עם יד חזקה הוא יצליח לעצור גל של תביעות כאלו. ומילה לאייכלר, ביזית את היהדות החרדית, עשית לנו שם רע, ההתנהגות הזו היא סחטנית, וברברית, ואין זה פלא שהחילונים ששומעים על מה שעשית מסתכלים על החרדים כסחטנים, אתה הוא זה שגורם לכך.
3
לכאורה כן רוצים
| 13-05-2015 1:54
כל המועצת חכמי התורה של "הח"כים החרדים" פסקו שאסור ללכת לצבא! כי: מתקלקלים שם, בכפירה השחתה בניאוף וכו' נקודה. הולך אדם לבוש בבגדי הצבא השמד ונכנס למקום שכולם יודעים מה הוא מסמל, ומה חושבים תושביו. וחושב שהוא יצא משם כמו שנכנס ללא פגע? הרי הוא סתם טיפש, כמו חביריו החרדקי"ם. הגמרא אומרת גדול המחטיאו יותר מההורגו, מי שמסית אפילו בחור אחד (ולאו דווקא בחור ישיבה, אלא אפילו בחור שמסתובב ברחובות) ללכת לצבא הרי הוא מחטיאו, וזה יותר מההורגו, וברור כשמש שבהמשך הדרך הבחור הזה כבר יצא לתרבות רעה, ולכן אחד שמסית ללכת לצבא הרי הוא "לפי דברי הגמרא" יותר גרוע מההורגו "קרי יותר גרוע מהיטלר" ימ"ש וזכרו וממונו וכו' אז מה אתם "הח"כים החרדים" רוצים? תחליטו האם אתם שייכים למאמינים בדברי חז"ל, או כאלו שמחליטים לעצמם מתי כן ומתי לא, להקשיב לתורתינו ולגדולי מועצת שלכם. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל המאמינם בשם ובתורתו??? מי אמר? התורה אמרה. אבל הרי המדינה הזאת של הכופרים המשומדים הנואפים מצפצפים על התורה, כאילו התורה לא מחייבת אותם בכלום, לוקחים רק את מה שנעים ויפה, אז אתם [גם "הח"כים החרדים"] רק שודדי ים ששלקחתם מהערבים את המדינה, מי שלא שומר תורה ומצות אין לו מה לחפש בארץ ישראל. ולעניננו. הרי אם איזה שומר זוטר ששל מחנה אושביץ היה בא לבקר באיזו שכונה בארץ לבוש במדי אס אס, עם כל הגאווה ובראש מורם ללא שמירה (ואולי גם עם שמירה), ספק גדול אם היה יוצא חי. ובכן לפי דברי הגמרא, אחד כזה שמסית ללכת ל"צבא השמד והניאוף" הוא הרבה הרבה יותר גרוע מקצין "בכיר" באס אס, ומי שלא מתאים לו אז בבקשה שיוריד את הכיפה כי זאת התורה שלנו, לא התורה החדשה שניתנה ע"י חכמי ורבני המזרחי המסלפים את תורתינו הקדושה בכוונה. "אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת, ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו" הנוסח המקובל של העיקר התשיעי מבין י"ג עיקרי האמונה במניינו של הרמב"ם עוסק בנצחיות התורה. לא מוחלפת ולא מוסלפת אפילו ע"י הרשעים הארורים של כת רבני המזרחי והרפורמי!!!! ולא ע"י כת רבני הצבא השמד הכפרי והניאוף. ובפרט בימים אלו אשר הציבור החרדי ירא ד’ נתון לביזה והתעללות יומיומית, מאנשים תועים, כמו שלוחי הסתרא אחרא "הח"כים החרדים" ואנשים שמנסים לגרוף על גבינו הון וכוח פוליטי, שמנסים להוציא אותנו כבר עשרות שנים בתירוצים שונים ומשונים מעולם התורה והיראה. באמרם שאנו גלותיים, שאנו צריכים להיות עם ככל העמים, ח"ו. בימים כאלו אנו נצעק להם בכל כוחנו ‘שזאת התורה לא תהא מוחלפת’ לא משנה באיזה תקופה ותחת איזה עול ולחץ שינסו להעלות עלינו…