'מוות ליהודים' וצלבי קרס 400 מטר מהכותל - סרוגים

'מוות ליהודים' וצלבי קרס 400 מטר מהכותל

המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ, סייר ב'כפר התימנים' ונחשף לכתובות אנטישמיות קשות: "אם אותן כתובות היו מרוססות בניו יורק או בפריז, העולם כולו היה רועש".

'מוות ליהודים' וצלבי קרס 400 מטר מהכותל
  קלמנוביץ' על רקע צלב קרס בכפר התימנים (באדיבות המצלם)

דב קלמנוביץ, המשנה לראש עיריית ירושלים יצא לסיור בשכונת 'כפר התימנים' בירושלים וביקר בבית יונתן בשכונה. במהלך הסיור נחשף קלמנוביץ לכתובות נאצה קשות שריססו ערבים תושבי השכונה, זאת במרחק של מאות מטרים בלבד מהכותל המערבי. אל השכונה הגיע קלמנוביץ כפי שמגיעים התושבים ברכב משוריין וכשהוא מלווה בשני מאבטחים ובשלושה שוטרים סמויים, אך במהלך הסיור, הוא נדהם לגלות כתובות גרפיטי שבהן נכתב "מוות ליהודים", "להרוג אותם" וכן צלבי קרס.

במהלך הנסיעה ביקש קלמנוביץ לרדת מהרכב המשוריין ותיעד את הכתובות. בהגיעו ל'בית יונתן' הציגו התושבים לקלמנוביץ את שגרת חייהם ואת גינת המשחקים של ילדי הבניין המוקפת כולה גדרות גם מעל לראשי הילדים עקב זריקות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הילדים המשחקים.

IMG-20150217-WA0014~2

כתובות נאצה בכפר התימנים (באדיבות המצלם)

לאחר הסיור אמר קלמנוביץ "זה הזוי, אבל במרחק של כמה מאות מטרים מאחד מסמלי הריבונות הישראלית בירושלים, יש מי שמרסס כתובות נאצה מהסוג המזעזע ביותר ואיש לא שם לב. ממש לא רחוק מהכותל המערבי, יש מי שקורא להשמיד אותנו ואפילו דואג לעשות זאת בשפתנו, ומצייר את סמל השנאה הכי גדולה ליהדות, אבל אנחנו לא ממצמצים".

"אם אותן כתובות בדיוק היו מרוססות בניו יורק או בפריז, העולם כולו היה רועש. אבל כאן? למרות שהכתובת על הקיר, דממה. מדינת ישראל חייבת להשליט מיד ריבונות מעשית בכל תחומי בירתה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מצד שני,
ג'קי | 05-03-2015 4:29
מצד שני, אם אחרים היו עושים מה שאנחנו עושים לערבים, העולם היה גועש וסוער. ואם היו עושים לנו, היינו זועקים געוואלד!